• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Miaomiao
    Fairytale01 skrev 2015-04-13 15:44:39 följande:

Hej tjejer! Var på ultraljud imorse som visade en liten söt minibebis med tickande hjärta. Åh vad glad jag blev! Blev flyttad från 23/11 till 19/11. Nu inskrivning på onsdag

Bara njuter, har varit så sjukt orolig!

Grattis! Så underbart att få se ett tickande hjärta!
  • Lilalove

Jag mår illa i stort sett hela dagen men värst på morgonen då jag alltid börjar gryningstimmarna med att sova oroligt och vända mig av och an, sen börjar illamåendet och jag har så otroligt dålig matlust på morgonen att jag knappt får i mig något vilket inte gör illamåendet bättre direkt.

Ni som också har sea-band. Sover ni med dem också?

• Knoppen234
    Lilalove skrev 2015-04-13 16:06:34 följande:

Jag mår illa i stort sett hela dagen men värst på morgonen då jag alltid börjar gryningstimmarna med att sova oroligt och vända mig av och an, sen börjar illamåendet och jag har så otroligt dålig matlust på morgonen att jag knappt får i mig något vilket inte gör illamåendet bättre direkt.

Ni som också har sea-band. Sover ni med dem också?

Jag sov med mina ibland. Har också svårt att äta på morgonen. Jag får hälla upp en stort glas med apelsin juice med fruktkött och klunka i mig sedan ta en tesked med yoghurt var 5:e minut ungefär det tar en evighet men jag får i mig något iaf. Ett degistive kex tar jag alltid i sängen innan jag går upp har de ligger så jag inte behöver röra mig för mycket. Det funkar för mig iaf.
  • Roxybe
    Nimmi skrev 2015-04-13 11:19:08 följande:

Hej hur mår ni?

Jag har illamående som är skit jobbig. Men spyr inte som tur.

Fick sea band av svägerskan mot illamåendet.

Någon som vet var den ska sitta exakt ?!

A förresten förstår mig inte på vecko räknaren

Blir det vecka 7 eller 8 imorgon ?!

Tips på en annan bra gravidapp är Ovia Pregnancy, på engelska men med dagliga uppdateringar!
  • Lortdocka

Hej alla! Har följt tråden ett tag nu, men eftersom jag 2010 fick missfall efter en ofostrig graviditet i vecka 11 så vågar vi inte riktigt prata om någon graviditet som att den vore verklig förrän vi fått bekräftat på vul att det verkligen är en levande bebis i magen. Vi fick efter totalt två års längtan en son 2011 så det här blir andra barnet.

Har tid för inskrivning nästa onsdag och läkarbesök på fredagen, eftersom vi vill göra kubtest denna gången. Barnmorskan sa något om ett läkarbesök för att bestämma graviditetslängden exakt inför kub som görs i vecka 14 här, så då antar jag att det görs ett vul på läkarbesöket? Jag var stressad och hann inte prata med bm när hon ringde upp tio minuter efter "avtalad" tid, precis när det var som stressigast på jobbet så klart... Så hon skickade hem tid för inskrivning plus läkarbesök och diverse andra papper/foldrar och jag kunde därför inte fråga om det skulle göras ett vul på läkarbesöket.

Jag är i vecka 9 nu och har beräknad förlossning 20/11 enligt "familjelivs graviditets-app" och 21/11 enligt "gravid app", antar att jag får ett mer exakt datum hos läkaren nästa vecka.

• Lortdocka

Det jag ville skriva glömde jag bort när jag skrev min presentation... ????

Jag är gravid i vecka 9 och har den senaste veckan blivit illamående när jag blir hungrig, ingenting på morgonen, inte förrän jag äter något! Så fort jag äter så mår jag lite illa, men om jag inte äter i tid så mår jag illa för det, samma sak oavsett tid på dygnet - hungrig = illamående, äta mig mätt= illamående efteråt, oavsett jag ätit innan jag hunnit bli illamående eller inte.... Jättekonstigt! Med första barnet var jag inte illamående mer än ett par dagar och då konstant illamående men det gick tack o lov över snabbt.

Att bli illamående av hunger är en konstig känsla, man blir ju inte precis sugen på att äta av att vara illamående och om jag inte äter blir jag mer illamående men jag blir också illamående om jag äter, eh pest eller kolera? ????

Sen har jag blivit sugen på "konstiga" saker redan, häromveckan blev jag sugen på ägg och kaviar, vilket jag inte ätit på flera år, och åh så gott det var! Igår kväll såg jag en bild på en blandad sallad med vinägrett-dressing och jag var så nära att kasta mig i bilen och köra till affären för att köpa isbergssallad! ???????? När jag var gravid sist fick jag inga såna konstiga idéer och infall! ;)

• miela33
    Nimmi skrev 2015-04-13 13:06:22 följande:

Ok så vecka 8 :)) snacka om att vara trög hahaha

Grattis :) är det första barnet

Hahaha inte trög, det är lite rörigt i början, du lär få kläm på det, detta är mitt andra, har en som på 4 sen innan. Gissar att detta är ditt första? Jag var oxå helt väck i räkningen med första men fick de bra förklarat av en bm. Hur mår du nu då? Själv känner jag mig inte ens gravid längre, små känningar på illamående men inget annat. Lite tråkigt, nästan som man inbillat sig både plus o vul :/
  • miela33
    Lortdocka skrev 2015-04-13 21:31:10 följande:

Det jag ville skriva glömde jag bort när jag skrev min presentation... ????

Jag är gravid i vecka 9 och har den senaste veckan blivit illamående när jag blir hungrig, ingenting på morgonen, inte förrän jag äter något! Så fort jag äter så mår jag lite illa, men om jag inte äter i tid så mår jag illa för det, samma sak oavsett tid på dygnet - hungrig = illamående, äta mig mätt= illamående efteråt, oavsett jag ätit innan jag hunnit bli illamående eller inte.... Jättekonstigt! Med första barnet var jag inte illamående mer än ett par dagar och då konstant illamående men det gick tack o lov över snabbt.

Att bli illamående av hunger är en konstig känsla, man blir ju inte precis sugen på att äta av att vara illamående och om jag inte äter blir jag mer illamående men jag blir också illamående om jag äter, eh pest eller kolera? ????

Sen har jag blivit sugen på "konstiga" saker redan, häromveckan blev jag sugen på ägg och kaviar, vilket jag inte ätit på flera år, och åh så gott det var! Igår kväll såg jag en bild på en blandad sallad med vinägrett-dressing och jag var så nära att kasta mig i bilen och köra till affären för att köpa isbergssallad! ???????? När jag var gravid sist fick jag inga såna konstiga idéer och infall! ;)

Hungrig-illamående äta-illamående hade jag innan oxå, löste det genom att inte äta mig propp mätt. Äter lite o oftare :) kanske ett tips som kan hjälpa dig. Dricker oxå väldigt mkt vatten. Vet inte om de påverkar. Hoppas det blir bättre iaf! Du måste uppdatera om dina matinfall :) otroligt kul o läsa om. :)
  • Thegiirl

Asså åh! Mådde inte så här när jag väntade dottern för 2 år sedan :-/ känner mig sjuk, febrig, frusen, huvudvärk o en liten konstant illamåendekänsla. Känner mig inte alls gravid bara sjuk :-/

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!