• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Knoppen234

Okej, ni som tagit Lergigan vid illamående vad hade ni för symtom? Hjälpte det? Hur mycket tog ni och hur stort mellanrum mellan tabletterna?

• Thegiirl
    Knoppen234 skrev 2015-04-12 12:15:18 följande:

Spenderat hela natten på toa. Fick inte behålla det minsta lilla så fick bli en tur in till gyn- akuten efter ett samtal med 1177. Var som tur var inte uttorkad så slapp dropp. Men nu sitter jag på vårdcentralen och ska se om jag kan få något annat än postafen som kan hjälpa mig. Ibland år man tanken varför gör jag så här mot mig själv, nu orkar jag inte mer. Men sen kommer man på anledningen och står ut och hoppas på lite sömn. Någon annan som sitter i samma sits?

Har bara spytt en gång (pepparpeppar) o äter postafen men tycker inte de hjälper. Mår konstant illa o längtar tills de släpper. Lider me dig. Hoppas du får något bättre!
  • mother87

Tycker varken lergigan eller propafen hjälper så har gett upp med dem. Spyr inte nu iaf men kontant illamående som varierar i styrka. Haft väldans mensont idag med sitter som ett bälte :/

• HCS
    Knoppen234 skrev 2015-04-12 15:03:51 följande:

Okej, ni som tagit Lergigan vid illamående vad hade ni för symtom? Hjälpte det? Hur mycket tog ni och hur stort mellanrum mellan tabletterna?

För mig räckte det med en morgon och kväll typ var 12e timme. Tog dom bara under v 8 och 9 då jag mådde som värst. Har du fått dem utskrivna?

Jag hade Lergigan Comp sen finns det väl bara Lergigan också? Vet inte riktigt skillnaden men tror det är mer coffein i compen som ska ha bättre effekt. 

Hoppas du får nåt som lindrar! Strykekram
  • Knoppen234

Jag har fått Lergigan och har nu tagit min första och hoppas på att de ska hjälpa. Enligt läkarn får jag ta upp till 3st per dag men hoppas de ska räcka med 2. Hoppas verkligen att jag ska slippa spyorna det är värst på kvällen/morgonen så nu hoppas jag verkligen att de ska funka och få behålla de jag fått i mig. Hoppas jag tillhör skalan de funkar fin fint för. Hört att man kan få ont kroppen och få bakas känsla i början men att det går över.

• Spjutt

Är inne i vecka 8 (7+1) idag och de senaste dagarna har det börjat kännas i ligament osv när jag vrider mig i sängen. Det känns, kan jag säga!

Annars går allt bra här, hur går det för er? Läser om era jobbiga illamående dagar och hoppas det snart släpper för er. :)

• Miaomiao

7+4 idag, och mår illa, men inte så att jag kräks. Kan fortfarande hantera jobb och allt annat, men är otroligt trött. Somnar mitt på dagarna. Idag är det VUL och inskrivning för min del.

• eihr

Jag tar 3-4 om dagen. Brukar ta dem tillsammans strax innan måltid för att lättare få i mig maten. Kräks fortfarande men inte lika ofta. Känner igen dina tankar om "varför gör jag det här mot mig själv", det är riktigt tufft att ta sig igenom. Vi får försöka tänka att detta är en så oerhört liten del av våra liv och att det sedan mynnar ut i något fantastiskt.

Knoppen234 skrev 2015-04-12 15:03:51 följande:

• Knoppen234
    eihr skrev 2015-04-13 09:08:30 följande:

Jag tar 3-4 om dagen. Brukar ta dem tillsammans strax innan måltid för att lättare få i mig maten. Kräks fortfarande men inte lika ofta. Känner igen dina tankar om "varför gör jag det här mot mig själv", det är riktigt tufft att ta sig igenom. Vi får försöka tänka att detta är en så oerhört liten del av våra liv och att det sedan mynnar ut i något fantastiskt.

Tog en igår kväll vaknade hungrig och inte illamående på de sätt som innan. Tog min andra tablett och lite yoghurt. Tyvärr har jag inte mycket till matlust så svårt att få i mig maten. Så nu tror jag att de lilla illamående jag känner nu beror på att jag behöver äta. Får hoppas att detta visar sig hjälpa och att jag kan börja leva normalt igen. Tankarna kommer och gå hela tiden om de här verkligen är värt det och svaret är alltid ja men de är sjukt jobbigt hoppas att jag slipper detta efter v 11-12. Man känner sig så liten när man mår så dåligt.

Hoppas ditt illamående snart går över det är inte alls kul.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!