• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • Miaomiao

hej tjejer, ni som känner sparkar - känner ni det varje dag? Jag har inte känt något på ett tag och börjar bli orolig. 16+3 idag.

• MissPin
    Miaomiao skrev 2015-06-12 10:07:00 följande:

hej tjejer, ni som känner sparkar - känner ni det varje dag? Jag har inte känt något på ett tag och börjar bli orolig. 16+3 idag.

Jag är i vecka 15+3 idag, jag känner inte rörelser varje dag. Känner svagt ibland typ varannan dag. Men det beror kanske på hur mycket man känner efter med, jag brukar bara känna efter på morgonen och kvällen.

Tror inte du behöver vara orolig :)
  • Miaomiao
    MissPin skrev 2015-06-12 11:36:44 följande:
    Jag är i vecka 15+3 idag, jag känner inte rörelser varje dag. Känner svagt ibland typ varannan dag. Men det beror kanske på hur mycket man känner efter med, jag brukar bara känna efter på morgonen och kvällen.

Tror inte du behöver vara orolig :)
    Tack! Har läst på och det är tydligen ganska vanligt att man inte känner rörelser varje dag :) Beror tydligen på hur h*n ligger. 
  • MissPin

Jag tycker det ser ut som och känns som att livmodern ligger högre upp nu. Behöver inte kissa på nätterna längre, innan kissade jag minst 3 gånger per natt. Känns som att livmodern inte trycker så mycket på blåsan längre. Vet inte om det stämmer, men skönt att få sova på nätterna!

Snart bara en vecka kvar till ultraljud. Har inte känt några rörelser på 2 dagar och tänker att jag kommer få se en död liten bebis flyta runt där inne, usch. Oron är hemsk! Men snart får vi iaf veta hur det står till där inne.

• Lortdocka
    MissPin skrev 2015-06-13 19:43:54 följande:

Jag tycker det ser ut som och känns som att livmodern ligger högre upp nu. Behöver inte kissa på nätterna längre, innan kissade jag minst 3 gånger per natt. Känns som att livmodern inte trycker så mycket på blåsan längre. Vet inte om det stämmer, men skönt att få sova på nätterna!

Snart bara en vecka kvar till ultraljud. Har inte känt några rörelser på 2 dagar och tänker att jag kommer få se en död liten bebis flyta runt där inne, usch. Oron är hemsk! Men snart får vi iaf veta hur det står till där inne.

Samma här! I början av veckan kände jag bebisen några gånger per dag men nu i slutet har det avtagit och den verkar lagt sig annorlunda, jag känner bara något enstaka sprattel på kvällen, men sen börjar jag noja och tänker som du, det kanske inte alls är bebisen utan tarmar eller muskelryckningar och att bebisen är död.....
    Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 18 i fredags, så är väl 17+2 idag. Rul först om två veckor, i 19+6... Så väntan på det är lång....
  • flislis

Idag firar jag att jag inte kräkts på två veckor! :D

(Nu är jag bara kissnödig o tjock! ;))

• bebba83

Ni som känner bebis, har ni varit gravida innan? E i vecka17 idag å tycker ja känner nåt litet ibland men e inte säker på vad de e.....

• MissPin
    Lortdocka skrev 2015-06-14 08:02:27 följande:
    Samma här! I början av veckan kände jag bebisen några gånger per dag men nu i slutet har det avtagit och den verkar lagt sig annorlunda, jag känner bara något enstaka sprattel på kvällen, men sen börjar jag noja och tänker som du, det kanske inte alls är bebisen utan tarmar eller muskelryckningar och att bebisen är död.....
    Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 18 i fredags, så är väl 17+2 idag. Rul först om två veckor, i 19+6... Så väntan på det är lång....
    Ja, jag tänker med att det kanske är muskelryckningar eller tarmar. Igår på kvällen så kände jag av bebisen, när jag väl känner sprattel så är jag säker på att det är bebisen, men sen efter så blir jag osäker, haha. Ska bli skönt att gå på ultraljud!

Jag är i vecka 15+5. Fick en tidig tid till rul, kommer vara i 17+0 då.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!