• SsJj

BF december 2015 :-)

Eller så kan du ringa förlossningen dygnet runt och komma in på ctg om du inte har för långt.. :)

När vi väntade första hade jag inte känt rörelser på 3 dagar. Satt hemma en lördagsnatt med sambon och en kompis till honom och sa som det var. Då fick sambon spel och ringde förlossningen direkt och där var så lugnt så vi var välkomna direkt och så fort vi kom dit och satte ctgn på magen så blev hon ju sjövild igen. Så förlossningen kan man alltid ringa vid minsta lilla oro. <3

• SsJj

Känner mig nästan lite väl aktiv här nu.. ^^

Jag har ett par gånger känt hur hela bebisen liksom vibrerar i magen i ett par sekunder. Började nästan undra om dom kunde ha epilepsi eller något i magen men så började jag googla lite nu och barnet kan visst få kissrysningar? :D

Någon annan som upplevt det?

Konstigt hur olika ens graviditeter kan vara och hur olika ens barn kan vara i magen.

En annan sak jag reagerar på är hur enormt illa min bebis måste ligga för det ilar, bränner och trycker mellan benen i princip alltid och har gjort flera veckor.. Inte konstant men jätteofta och sådär snabbt. Ibland känns det nästan som om det rör sig i skrevet. Inte skoj alls..

• SsJj
    Tokstollen skrev 2015-11-05 22:52:19 följande:

Ja prova teet. Det är verkligen godare än att dricka det som det är. Dessutom rekommenderas ju bland annat kanel i samma syfte. Så kan ju inte vara negativt tänker jag :)

Har redan kollat upp. Tappen mjuk, centrerad och förkortad och öppen ett par centimeter men inte i aktiv förlossning. Man gör inte heller något för att stanna upp eftersom jag är i vecka 36. Så det är bara vänta och se. Tror dock inte det är dags än. Med de andra har jag i princip vetat någon vecka innan det kommer ske och så känns det inte alls nu.

Hoppas du slipper samma upplevelse som din syster! Lustigt att du är beräknad samma datum som hon var ;)Låte som en hemsk upplevelse. Hoppas verkligen att du får en revansch denna gång och din förlossning blir så bra som du kan hoppas på!

Men oj! Vad konstigt att allt liksom redan startat och du är en bit på väg i förlossningen men samtidigt så står det stilla. Aldrig hört innan att det kan vara så! :) Kanske därför det går så fort när det sätter igång på riktigt då?
  • SsJj
    summer13 skrev 2015-11-05 16:03:57 följande:

Min förlossning var ingen höjdare.. värkar 36 timmar, fullt öppen 10 timmar och slutade ändå i akut snitt. Livmodern drog inte ihop sig efter (bla pga 5kg bebis) så jag fick blod och var inlagd 1 vecka innan jag ens kunde ställa mig upp..

Så jag är inte direkt överförtjust att behöva föda igen om man säger så!

Snitt var en hemsk upplevelse för mig och jag hoppas kunna föda vaginalt denna gången. Ska testa iaf!

Jag hoppas sååå att du får en bättre förlossning denna gången! <3 Det måste verkligen ha varit tufft!
  • SsJj

Jag AVSKYR bb. Jag har ångest redan nu..

Efter jag snittats med första barnet så kom jag såklart inte upp ur sängen med en gång. All personal tyckte min sambo fick slava för mig som hämtade min mat och bytte blöja på vår dotter!? Vi fick ingen info om något. Ingen hjälp med amningen. Jag var lat som inte tog mig upp ur sängen. Jag fick själv ringa efter alvedon hela tiden och var det 10 min kvar tills det gått rätt antal timmar så hann dom glömma mig en gång till och jag fick ringa igen. Personalen var alltså hemsk och jag mådde så dåligt. Min pappa åkte flera mil för att jag var ledsen men han fick inte ens kliva ur hissen på den våningen för det rådde totalt försöksförbud konstant annars fick man ses på ett annat plan men jag kunde ju inte gå..

Andra gången brydde sig helt enkelt ingen eftersom man redan var mamma o skulle kunna allt själv. Min sambo fick en utskällning som somnade i den andra sängen i rummet då den var till en annan mamma senare. Dumt av honom men efter 1,5 dygn vaken gör man dumma saker. Den mamman och hennes man snarkade sedan så det ekade på hela sjukhuset i flera timmar. Inte alls kul.. Min dotter skrek väldigt mycket så en sköterska tog henne och gick iväg för att ge henne lite ersättning så jag kunde vila. Det var mitt i natten och sambon var då hemma. Jag fick gå rätt långt för att leta rätt på henne sen. Kände mig ensammast och minst på jorden.

Alla hormoner får en totalt ur balans..

Hoppas ingen annan behöver uppleva mina BB-upplevelser.. Hade gärna stannat ett par dagar annars.

Frankie86 - Jag mår bra förutom illamående och väldiga humörsvängningar.. ;) 110/60 tror jag mitt blodtryck låg på sist.

Summer13 - spännande nu! Är det inte lite läskigt att det eg ska vara ett tag kvar men att det redan händer saker?

Min förlossning startade med värkar samma dag och det var bara värkar hela dagen. Inget vatten som gick. Ingen slempropp som lossnade vad jag minns. Inte ens en sammandragning hade jag känt på innan värkarna kom. Inte ens dålig i magen som många blir innan.

• SsJj
    Roxy81 skrev 2015-11-09 17:30:05 följande:

Vilka jobbiga upplevelser angående förlossning o BB. Jag ska föda på Varberg, känns jättebra. Var där för ett par veckor sen på info. Känns lugnt o tryggt. På BB har de bara familjerum där man stannar minst två dygn om man vill. Säng till pappan, TV o eget badrum med dusch.

Kan det vara så att det är mer stressat o pressat i större städer?

En annan sak, jag var o vaccinerade mig mot influensan idag, är i v.36 o därmed i riskgrupp. Någon annan som gjort det?

Har bara hört gott om Varberg så du kan nog känna dig lugn! :) Ska visst vara fantastiskt fint där. Har själv fött i Halmstad och Växjö.
  • SsJj

Varför skulle det vara farligt med influensa som gravid menar dom?

• SsJj

Idag har jag klickat hem ett babyskydd. På tiden.. :) Köpte även nya vinterdäck till bilen o slängde på så den är redo för snö o halka.

Nu är det bara en barnvagn och amningsplagg sen är jag nog redo för bebis! :)

• SsJj

Jag har ingen matlust alls! Jag äter men det kan lätt gå alldeles för många timmar så jag blir sur och skakig. Inte sugen på något alls.. Lätt illamående fortfarande så kanske därför..

Gick in i vecka 34 igår. Vecka 35 om jag får bestämma men ja.. Hon kommer när hon kommer.. :) Måste få se tjejernas luciafirande på förskolan bara, sen kan hon få komma när hon vill. Utom på julafton.. ;)

• SsJj

Alltså jag är ett vrak ikväll..

Inte ätit sen lunch. Verkligen noll sug på mat. När vi nattade barnen kom illamåendet och den hemska ilande skärande smärtan som kommer i underlivet om det är någon jäkla nerv eller något hon trycker på..

Så jag somnade för att slippa ha ont och må dåligt men vaknar ju bara någon blinkar så sambon råkade väcka mig efter en stund..

Tänkte jag skulle försöka äta något men ju mer jag tänkte på vad ju argare blev jag för jag var verkligen inte sugen på något. Absolut inte macka eller Yoggi. Detta är inte alls likt mig. Jag älskar mat! Speciellt smörgås alla tider på dygnet.

Ville ha middag och värmde till sist rester från gårdagens lunch. Sätter mig i soffan och ska äta och maten är inte så varm som jag vill ha den så jag börjar gråta?! Hallå vad händer liksom?

Nu har jag tryckt i mig mat halvt motvilligt så nu kan jag förhoppningsvis sova lite åtminstone. Ordentligt hormonpåslag denna veckan kanske..

Svar på tråden BF december 2015 :-)