• SsJj

BF december 2015 :-)

Det är väldigt olika hur länge bebis kan ha storlek 50. Som du säger så behövs ju ombyten och det beror lite på om man har egen tvättmaskin eller inte (Går ju visserligen handtvätta). Och om man får en riktig kräkbebis eller inte.. Jag tror jag har 7 bodysar nu i storlek 50 och kanske lika många i 56. Affärerna stänger ju inte bara för att bebis är född så märker man att det går åt så kan man införskaffa fler och sen brukar det trilla in lite extra kläder från nära och kära. :) Tror jag har två pyjamasar bara så det blir någon mer helt klart. Tycker det är så smidigt med pyjamasar med dragkedja och det kan bli heldagar i pyjamas. ;)

• SsJj

Frankie86 - Alice tycker jag! Såå fint!

Jag har en Isabelle Linnea och en Wilma Alexandra. Favoritnamnet just nu är Emilia men det heter sambons kusin. Jag tycker inte det gör något när dom inte setts på 15 år samtidigt som jag förstår honom.

Önskar Olivia var ett favoritnamn här också för min pappa har försökt få igenom det på varenda barnbarn. ;)

• SsJj

Inte ett dugg motion här heller. Till och från förskolan möjligtvis men det räknas knappt.. Aldrig varit såhär omotiverad och trött i hela mitt liv och så blir jag extremt kissnödig bara jag går utanför dörren...

Och idag hände ju det pinsammaste av allt. Jag lyckades jävlar kissa ner mig 2 ggr! Aldrig varit med om det innan! Är noga med knipövningar och stark i bäckenbottenmuskler men ändå kom det rejält när jag ena gången höjde rösten och andra gången fick en hostattack. Fy sjutton. Nu kommer jag inte vilja gå ut mer alls.. Såhär kan jag ju inte ha det tills ungen är född?!

• SsJj

Jag hade en period med mycket sammandragningar trots att jag vilade. Blev också orolig men det ska inte vara någon fara. Nu får jag bara någon per dag men då mycket kraftigare än när dom kom hela dagarna. Är också i vecka 29. Mitt illamående har också precis kommit tillbaka tidvis.

• SsJj

Jag skulle vara duktig o promenera idag. 30 min pw och nu sitter jag här med foglossning och som ett tryck i hela underlivet. Nästan värt det för jisses va skönt det var att komma ut ensam och röra sig med bra musik i lurarna.

Jag är redan hemma o lullar.. Nekad a-kassa och ingen hjälp från arbetsförmedlingen så kommer tyvärr plocka lite på dagarna senare..

• SsJj

Nej jag har en dotter som blev otroligt sjuk utav vaccin så def inga vaccin här...

• SsJj

Sitter och klurar lite på vad som kan vara bra att ha hemma utöver kläder och alla sakerna. Mer hygienmässigt liksom.. Tänkte jag skulle ta tag i den biten nu och så kolla om någon hade något tips att fylla på med?! :) Jag har kommit på dessa sakerna bara.

Blöjor Tvättlappar Skumtvättlappar Babypuder Inotyol Babyolja Badtermometer Nässug Koksaltlösning Nagelvård Babytopz Termometer Alvedon Bindor (Amningsinlägg

Bröstvårtsalva och ev amningsnapp kan vara bra om man ska amma).

• SsJj

Jag kör på eko babyolja utan massa skit. Samma med d-vitaminerna.

Ja bröstmjölk är superbra till det mesta men jag vill ändå ha en för säkerhets skull. Inga stora pengar om den skulle bli liggande. Tror jag har en näsfrida liggandes..

Vi använde vanliga Babytops till naveln. :)

• SsJj

Var hos BM idag och allt såg bra ut förutom SF-måttet så ska på TUL på måndag.. Alltid legat under normalkurvan men ändå haft en kurva. Denna bebisen har knappt en kurva utan strecket är ganska rakt så nådde nog inte ens undre kurvan denna gång. Hjärtat lät iaf perfekt och så länge bebisen sparkar behövde jag inte oroa mig. Hon sa att det är värre när bebis inte rör sig för då betyder det att den sparar på sin energi. Bara att vänta och hoppas allt ser bra ut på måndag.

• SsJj

Har precis fått ny telefon men plockade två bilder från instagram. :) Magen i v32 (beräknad 31/12) och sängen som stått bäddad ett par månader. :)

Och så skötbordet som jag snickrat ihop i väntans tider för att kunna byta på båda våningarna. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)