• SsJj

BF december 2015 :-)

Men fy va hemskt. Stackars dig! :(

Har själv sluppit men hört andra berätta om blödningar och ändå har allt gått bra så jag hoppas att fallet är så även för dig!

Vad händer nu då? Bara vänta? Styrkekram!

• SsJj
    Anniiica skrev 2015-05-12 21:28:32 följande:

Hur gör ni? Följer ni Livsmedelsverkets rekommendationer eller kör ni på bara?

Är första barnet här och man vill väl följa riktlinjerna då.

Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.

Till viss del! Tycker inte man ska äta lättprodukter kanske. Nu äter jag varken mjölk eller gluten själv men..

Annars så fryser jag torkat/kallrökt. Äter inte rått kött eller smarriga mögelostar. Försöker undvika kaffe vilket funkar ganska bra nu vid illamående men annars är jag en riktig kaffetant..

Såklart vill man inte skada sitt barn men jag tror inte man ska vara för hård mot sig själv heller.
    Loveway skrev 2015-05-12 23:12:37 följande:

Men vad spännande :)

Hur mår du som läget är just nu? Jag själv har väldiga problem med illamående och kräks var och varannan dag. Har även som växtvärk i magen, men det är mest bara lite mysigt då det känns som ett bra tecken.

Vågar knappt skriva det men helt okej för tillfället! :) Har plågats med fruktansvärd huvudvärk och konstant illamående (utan att kräkas) i flera veckor så känns skönt med en paus men visst mår jag illa om jag inte äter ganska tätt och jag är rätt trött och slö och andfådd.. :)

Har du provat postafen eller sea band (?) eller lergigan?

Ja växtvärk är ett okej symtom! :)
  • SsJj
    velvet skrev 2015-05-13 11:42:52 följande:

Någon annan som ska göra KUB? Var precis och lämnade blodprov till det. Det måste ju göras i vecka 9+0 - 9+6 tydligen.

Måste det? Jag har tid för inskrivning vecka 10+3 och tror att dom tar blod till kub i samband med det blodprov man lämnar på inskrivningen.. Jag har inte fått frågan men har fått hem papper om hur det går till osv så ska jag ta med det och ge mitt svar om vi väljer att göra det tills inskriv..
  • SsJj
    Loveway skrev 2015-05-13 15:39:21 följande:

Men vad härligt :) Man får vara glad så länge det håller i sig.

Jag använder mig av sea band och det funkar till viss del. Innan dem kom in i bilden hade jag det betydligt jobbigare, men illamåendet vill inte riktigt ge med sig. Får se om jag ska ta och testa något annat längre fram om det inte lättat alls.

Det är lagom roligt att springa ifrån på jobbet om man säger så :) Haha

Nej fy! Jag kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara att behöva kräkas på jobbet! Jag slipper kräkas och det är jag såååå tacksam för för det är det absolut värsta jag vet! Och jag har varit hemma alla mina graviditeter så har kunnat må dåligt precis när jag behövt.

Lider något enormt med alla som behöver plåga sig igenom en graviditet på jobbet. Jag orkar knappt göra mig och barnen klara för att gå till förskolan 3 dagar i veckan!

Du får kanske prova ingefära. Det har visst hjälp en del. :)
  • SsJj

Jag har haft känslan av detta länge nu.

Jag satt på toastolen medan lillan badade. Tänkte att det kan bara inte finnas ett levande foster i magen. Jag kan slå vad med mig själv om det..

Satte mig på toan och skulle kissa och vad händer då? Massor av bruna flytningar.

Precis som vid mitt MA..

Ringt akuten 4 gånger men ingen som svarar. Vet inte om dom gör vul på akuten här..

Vill inte bara gå och vänta.. :(

• SsJj

Vecka 8+0 idag.

Magkänslan.. Har ju varit gravid 3 ggr innan varav ett MA..

Nu är alla symtomen borta också.. Inga ömma bröst. Ingen huvudvärk och inget illamående. Inget alls utav det som plågat mig i 4 veckor..

• SsJj

Ringde mvc nu och fick en tid på onsdag för SAMTAL!? Inget vul.

Känner mig inte alls gravid längre men inte vill jag gå såhär och vänta på att allt ska starta av sig självt.. Har massor av roligt inbokat denna veckan men vågar ju knappt gå utanför dörren..

Kanske får ringa grannstaden för UL som sist vi fick MA och dom nekade oss UL här...

• SsJj

Så glad att kunna meddela att min bebis fortfarande lever trots blödningen. :) Fick göra ett vul precis.

Det finns fortfarande blod som kan få för sig att komma ut men bebis mår bra iaf!!

Så nu har jag lite att läsa ifatt. Varit lite off sen i söndags.. :)

• SsJj

Jag tror (och hoppas lite) att vi får en tös till. Vi har två sedan innan. På sambons sida är det 6 flickor av 7 barnbarn och chansen för flicka tror jag är 70% om man har två tjejer sedan innan. Fast visst sjutton hade det varit roligt med en pojke! Inte minst för sambons skull som är omringad av töser.

Jag ska absolut kolla kön på RUL. Två stora ikea-kassar fulla med flickkläder och så kommer det ut en pojke? Nää då tar jag hellre chansen att få handla lite nytt i god tid. Dessutom tror jag personligen att jag lättare knyter an till min son/min dotter i magen än "bebisen".

Visserligen sa dom att jag väntade en pojke med första barnet. Jag tog det inte på allvar utan köpte mest neutralt ändå och tur var ju det! :)

• SsJj

Bebba83 - skickar en styrkekram till dig!

Hallonpaj - Va härligt! En underbar upplevelse.

Anniiica - vilken söt kommentar du fått!

Inte ens min stora dotter på snart 4 har undrat varför jag börjar bli rund och mår så dåligt hela tiden. Längtar efter att berätta för henne. Hon ÄLSKAR bebisar och småbarn och vill gärna ha en egen liten bebis. :)

Var det någon som gjort typ bikarbonat-testet någon gång? :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)