• SsJj

BF december 2015 :-)

Jag förblir iaf en Flickmamma!! (Med största sannolikhet) :)) Den är liten så flyttades bak nästan en vecka till den 31/12. Och hon känner ju mig och mina flickor så hon sa att vi kommer göra fler UL eftersom min mage är liten och tjejerna varit små och jag har haft problem med lite fostervatten. Så lättad att allt såg så bra ut!

• SsJj

Bara o hänga på tycker jag! Datumet spelar väl inte så stor roll! :)

Alltså nej jag tycker inte man ska ta det 100% säkert med könet. Det var troligtvis en pojke när jag väntade första flickan. Inget jag tog till mig tack o lov utan körde på neutralt och ut kom en tjej. Andra sa dom en tjej och det stämde ju. Idag var hon inte 100% säker på att det var en tjej men där var ingen pung och snopp idag iaf. En tjejkompis berättade igår att en tjej hon kände fick en flicka när dom sagt pojke på RUL.. :) Det kan alltså blir galet!

• SsJj

Mina tjejer hade JÄMT hicka. Typ varje dag. :)

Såklart fick vi också MASSOR av kommentarer om att vi måste hoppas på en pojke denna gången och ALLA gissade på pojke utom jag och sambon. Jag säger att det är stjärnvinst att få en tredje tjej och att jag är trött på att en pojke och en flicka är vad man måste ha så tystnar det fort. Vi är supernöjda med en tredje tjej!

Jag bor i södra Småland förresten. :)

• SsJj

På måndag börjar min "lilla" förskolan och jag har inget jobb att gå tillbaka till. Varit mammaledig till 100% i 4 års tid så nu blir det några timmar ensamt till december när bebis kommer. Har precis lärt mig virka och skaffat mig en symaskin så jag får väl boa, göra bebissaker och vila min foglossning några månader.

• SsJj
    velvet skrev 2015-08-06 12:55:49 följande:

Jag tycker att det låter helt underbart! Som det ser ut nu så kommer jag att jobba november ut. Möjligtvis att jag kan gå i mitten av november. Hur har du tänkt med jobb efter nästa bebis? Svårt att veta hur länge man ska vara hemma tycker jag... Men det blir nog dagisstart vid 2 år som för dottern.

Jag går upp klockan fem varje morgon så att jag kan vara på jobbet såpass tidigt att jag kan hämta dottern 15.30 (hon lämnas 09.00 av sin pappa) och fortfarande jobba heltid, vilket håller på att ta knäcken på mig. :(

Oj då kämpar du på rejält! Stora började veckan efter hon fyllt 3. Lilla fyllde 2 förra veckan. Min sambos familj tycker barnen ska börja vid året och jag slåss för att dom inte ska börja gärna innan 2 så vi får se. Eventuellt att sambon ville prova på att vara lite pappaledig denna gången också. Han har varit ledig Måndagar med båda tjejerna bara. Kanske (!) att jag kan tänka mig en inskolning lagom till augusti 2017 men ja allt kan ju hända. :) Och då blir det förhoppningsvis inte en 100% tjänst utan 75. Sambon tycker det är bra samtidigt som han såklart gärna hade velat att vi båda jobbade så mycket som möjligt och fick in maximalt med pengar men samtidigt så tycker han att barnen går först och småbarnsåren kommer aldrig tillbaka. Min sambo reser mycket dagligen i jobbet så det är jag som måste hålla mig i närheten om det skulle vara något. :)
  • SsJj
    Honsomvill skrev 2015-08-07 06:17:49 följande:

Hur känner man om den har hicka? :o

Du kommer märka det! :) Det är rytmiskt och känns väl och kan hålla på en bra stund. Precis som när man själv har hicka fast det är inne i magen. :)
  • SsJj

Vilka fina namn ni har kommit på!

Pojknamn har vi alltid sagt William, Isac eller Aaron. Fast nu får vi en tös och jag vet verkligen inte alls!

Emilia, Livia och Cornelia är namn jag gillar men det ska såklart matcha med syskonens namn.

• SsJj

Jag har också haft en brio sing och håller med, den är bred. Även haft äldre Emmaljungavagnar. Hade en babytravel syskonvagn när lillasyster kom och nu kör vi med en ny Emmaljunga scooter och ståbräda så vi måste också tänka på ny vagn. Kan inte bestämma mig för om det blir syskonvagn eller enkelvagn med ståbräda bara..

• SsJj

Ingen med lite roliga cravings eller som skickat iväg sin sambo mitt i natten ännu?

Min dille på smörgåsgurka övergick till CHIPS! Inte så lyckat när man lagt på sig 10 kilo.. Gått åt några påsar lättsaltade potatischips..

Och så börjar paniken krypa sig på igen om att inte räcka till till 3 flickor. Den stora kommer lätt i skymundan och det är 2 definitiva mammasflickor jag har så är lite nervös nu över att snart ha en tredje som ska sitta fast vid en.

Tack o lov brukar paniken släppa när jag fått sova lite bättre och är utvilad och känner mig stark igen. Varit lite tuffa nätter nu ett tag med pirriga magar inför förskoledags.. :)

• SsJj

Jag har köpt två bodysar och letat fram lite efter systrarna. Spjälsängen har tvååringen tills vi köpt stor säng till henne vilket blir snart och skötbordet står ju här men annars inget mer så ja vi har en del kvar. Resten är ju sålt.. Känner mig dock inte alls så stressad som med dom stora.. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)