velvet skrev 2015-08-06 12:55:49 följande:
Jag tycker att det låter helt underbart! Som det ser ut nu så kommer jag att jobba november ut. Möjligtvis att jag kan gå i mitten av november. Hur har du tänkt med jobb efter nästa bebis? Svårt att veta hur länge man ska vara hemma tycker jag... Men det blir nog dagisstart vid 2 år som för dottern.
Jag går upp klockan fem varje morgon så att jag kan vara på jobbet såpass tidigt att jag kan hämta dottern 15.30 (hon lämnas 09.00 av sin pappa) och fortfarande jobba heltid, vilket håller på att ta knäcken på mig. :(
Oj då kämpar du på rejält! Stora började veckan efter hon fyllt 3. Lilla fyllde 2 förra veckan. Min sambos familj tycker barnen ska börja vid året och jag slåss för att dom inte ska börja gärna innan 2 så vi får se. Eventuellt att sambon ville prova på att vara lite pappaledig denna gången också. Han har varit ledig Måndagar med båda tjejerna bara. Kanske (!) att jag kan tänka mig en inskolning lagom till augusti 2017 men ja allt kan ju hända. :) Och då blir det förhoppningsvis inte en 100% tjänst utan 75. Sambon tycker det är bra samtidigt som han såklart gärna hade velat att vi båda jobbade så mycket som möjligt och fick in maximalt med pengar men samtidigt så tycker han att barnen går först och småbarnsåren kommer aldrig tillbaka. Min sambo reser mycket dagligen i jobbet så det är jag som måste hålla mig i närheten om det skulle vara något. :)