• SsJj

BF december 2015 :-)

mammmiamaria skrev 2015-05-27 06:35:08 följande:

Hej! Jag går och gruvar mig så inför kub på fredag. Jag är så rädd att det ska visa något. Det har tagit oss 7 år att nå så här långt i en graviditet (12+1) och det känns som att detta är min enda chans att få ett barn. Jag är 36 och min man är 40.

Det känns som att för mycket står och faller på denna graviditeten.

Ska hålla tummarna hårt på fredag!!
  • SsJj
    Lizzie09 skrev 2015-05-27 09:21:25 följande:

Var på ultraljudet idag och det gick åt helvete, så tyvärr lämnar jag gruppen..

Nej men va jobbigt!! :( Ledsen för din skull! Har själv varit där. Styrkekram!
  • SsJj

Fy sjutton vad otäckt för er båda! :( Håller tummarna för er och hoppas att allt slutar bra!

Varit lite väl mycket otur och blödningar med decemberbebisar nu tycker jag. :( <3

• SsJj

anabana och Lyckligajag hur är det med er idag? <3

Mammmiamaria jag hoppas du får ett lyckat kub imorgon!

• SsJj
    evve88 skrev 2015-05-29 08:42:51 följande:

Har fått reda på att det är 50% risk att mitt barn bär på en dödlig sjukdom.

Får svar på onsdag. Jag bara gråter och har sån enorm ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Nån som har nått tips på hur man kan försöka tänka på annat? Eller knep för hur man ska tänka? Detta tar knäcken på mig....

Fy va hemskt att få veta något sådant. Förstår att det känns långt till onsdag! :( <3 Försök koncentrera dig på dom bra procenten så ska jag också hålla tummarna allt vad jag kan!! Kram!
  • SsJj
    JJ15 skrev 2015-05-29 16:31:32 följande:

Vo fick inte alls nå resultat direkt.. måste vänta några veckor och dem hör av sig endast ifall det är oroande resultat. Men barnmorskan sa att det hon ser verkar det som en frisk liten krabat som gjorde kullerbyttor och sög på tummen. En sån lättnad att se en pigg liten!

Va roligt att få se den lille och att allt verkade lugnt! Jag trodde också alla fick svar direkt. Sist jag gjorde kub så knappade dom bara in måtten i datorn och resultat från blodprovet låg redan inne så fick jag då siffrorna direkt.
  • SsJj

Grattis alla mammor och blivande mammor! :)

Min dotter blir snart 4 och ikväll när jag beklagade mig över hur svullen magen är för min sambo så log hon så sött och sa mamma det ser ut som att du har en liten bebis i magen. :)

Hela dagen har hon pussats och sagt att jag är bästa mamman i hela världen och berättat om massa saker som hon tycker är fina som hon skulle säga åt pappa att köpa åt mig. ;)

Längtar såå efter att få dela min hemlis med henne och hennes lillasyster men vill helst vänta tills kub så allt är okej med liten och jag tror det är enklare att förklara med en bild?. :) Dessutom vill jag inte att hon skvallrar på förskolan nu när det bara är 2 veckor kvar till lov och hon ska vara hemma till mitten på augusti. :)

Jag tror också att min syster vet pga vissa hintar och så från hennes sida men än tiger jag! ;) Det syns såå väl. Jag nojjar så hemskt över vad folk ska säga..

• SsJj

Här införde dom kub för alla som vill för 2,5 år sedan ca. Innan dess var det bara för alla över en viss ålder (30-35 någonting.)

Varit på inskrivning idag, 10+3. Fått en riktigt härlig BM denna gången. Till och med min enormt blyga 2åring kände sig hemma direkt. :)

Får tid för KUB på posten. Svårt i semestertider. Dom vill att jag gör det den 18/6 trots fullbokat men annars den 25/6 trots att det är svårare då då fostret är mer spralligt. Väntar är det enda man gör som gravid! :)

Välkomna alla nya! Roligt att gruppen växer även om jag har svårt att hålla koll på alla.. :)

• SsJj

Hur mycket folsyra äter ni om dagen? Min BM sa idag att jag ska ta 2 tabletter om jag äter mitt val kvinna. Jag äter Apotekets kosttillskott KVINNA med 400 mg folsyra så det ska väl räcka? Bara ätit 1 tablett med flickorna också..

• SsJj

Här är min plutt. Var på KUB idag och vi gick igenom hela bebisen och allt såg jättebra ut. Bebisen stod på huvudet, drack vatten, sög på tummen och la sig sedan till ro. Vi fick lägsta risken, 1:20000 för någon sjukdom. Nu spritter det i hela kroppen av lycka att allt är okej. Kanske dags att berätta snart. :)

Har inte köpt något ännu men brukar ha kläder i storlek 50 i början. Mina flickor har haft det från början men då har det varit lite stort och dom har hunnit slita på kläderna. Dom har legat på 50cm och 3050 och 3330 gram.

Jag har gått upp 20-25 kilo båda gångerna, 4 kilo hittills men går ner allt igen men visst tar det tid. Inget som försvinner över en natt.. :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)