• SsJj

BF december 2015 :-)

Idag har jag känt av lilla liten MASSOR och väldigt tydligt! Mer än hon sparkat sammanlagt på 21 fulla veckor. Att det skulle ta såhär lång tid trodde jag inte i min vildaste fantasi. :)

• SsJj
    emeliess skrev 2015-08-22 12:36:03 följande:

Någon annan som börjat få näsblod? Jag har inte näsblod så att det rinner ut blod. Men eftersom jag titt som tätt är täppt i näsan så kommer det ut torkat blod när jag snyter mig. Ursäkta för lite äcklig förklaring men är det någon som vet vad det kan bero på? Eller det kanske är helt orelaterat m graviditeten? Jag tänkte nämligen på torra slemhinnor...

Har haft det så konstant nu i flera veckor. Allra värst på morgonen när jag vaknar helt igensatt i näsan och får börja med att snyta mig 10 ggr..

Haft det så mina två tidigare graviditeter också. Ett vanligt grav symtom! :)
  • SsJj

Ingenting här iaf! Inte kommit något mina två andra graviditeter heller innan fl så jag skulle bli minst sagt förvånad om det hände.

Smörjer ni magen med något? Jag har provat bio oil innan och hade lite kvar som jag började med men när den tog slut såg jag mandelolja på apoteket som jag provar nu. Misstänker dock att det är den som får det att klia på bristningarna.. :(

Magen har verkligen exploderat i storlek nu sedan i fredags.. Helt plötsligt känner jag mig hemskt stor och klumpig och ganska orolig för ännu fler bristningar än dom få jag har på magen..

• SsJj

I helgen har jag varit hos syster och tagit hem lite saker, letat upp lite gammalt och lagt till lite nytt.. :)

Lite av det jag nu fått fram är:

Babygym

Babynest

Täcken

Olika filtar

Overaller från 62 o upp

Nya kräkhanddukar

6 omlottbodysar i stl 50

4 par byxor i stl 50

2 klänningar I stl 50

Mössor

Virkat ett par tossor

Lite kläder i stl 56

Strumpor

Så en ny overall i stl 50 ska jag köpa. Sy en babywrap till babyskyddet. Babysitter och så pyjamasar får fokus ligga på nu inom det närmsta. :) Skönt att även jag har kommit igång lite nu.. :)

• SsJj

Jag köpte mig en overlock för ett par veckor sedan. Gick sömnad på gymnasiet men har inte sytt på 7 år. Ska också införskaffa lite tyger men även mönster och sy lite roligt till bebisen. :)

• SsJj

Jag nojjar lite över en sak. Jag känner fortfarande knappt min bebis. Ibland blir det som den där hickan vi pratade om och då känns det rytmiskt men endast 6-7 ggr och ganska tätt inpå varandra. Och jag minns att jag kände livmoderkanten precis under naveln för omkring 4 veckor sedan och jag tycker kanten fortfarande är där och att den inte vuxit något sedan dess.. Så jag är orolig över om hon inte växer.. Min tandläkare igår trodde jag var i 3e månaden och en annan bara att jag blivit lite kraftig medan andra säger jag är stor som ett hus.. ?!

Ska till barnmorskan på tisdag så ska bli skönt att prata lite och kolla sf-måttet..

• SsJj

Är i vecka 23 (22+3 ungefär) och nej vissa dagar känner jag heller ingenting alls.. :( Man kan dricka ett glas iskallt vatten eller ställa sig i starkt solljus så brukar bebisar vakna till så kanske man kan känna något.. Mina barn brukar lägga sig med huvudet på magen och då har det hänt att hon sparkat tillbaka..

• SsJj

Varit på första BM besöket nu och lillan levde loppan. Hjärtljuden låg på 155. Blodtryck 105/58. Gått upp 10 kg. Blodvärdet sjunker men behöver inte ta mer järn än jag redan gör ännu. Sf-måttet var bara 20,5 så kom inte ens med på diagrammet i datorn.. Tror man ska ligga på samma som man är i vecka så eg skulle jag ligga på runt 23. Och så blodprov taget. :) Längtar redan tills nästa tid. Då ville nog stora dottern följa med och lyssna. :)

• SsJj

Jag drack en kopp te igår kväll och jisses vilken fart det blev i magen! :)

Min BM sa igår att vanligast om man har moderkakan i framvägg så börjar man känna bebisen i vecka 23 och så sa hon att känner du inte av bebisen eller om du är orolig kvällstid/helger så ring till förlossningen.

Jag tror att ibland är bebisen pigg och allert och man kan känna den massor och ibland är bebisen tröttare och sover mer så då känner man den mindre. Ibland är man själv i farten en hel dag så man kanske missar buffarna. Man får själv avgöra när man tycker det gått för lång tid eller man är på tok för orolig då är det bara att ringa BM eller Förlossningen. Dom brukar vara supergulliga och man får komma in för ctg en stund och då brukar sparkarna komma igång som aldrig förr.. :)

• SsJj

Jag har börjat få en himlans massa sammandragningar. Dom gör absolut inte ont men det är ohärligt! Fick inte en enda med någon utan flickorna och nu kommer det flera gånger varje dag (ibland flera i timmen) även om jag vilar. Det är helt ofarligt så länge dom inte gör ont eller?

Nu börjar det även krampa i vaderna om nätterna och restless legs på kvällarna. Undrar dock ännu var mardrömmarna och halsbrännan tagit vägen denna gång men det kommer väl! Kissar minst 100 gånger om dygnet nu känns det som. Bara att kämpa på. Ca 100 dagar kvar. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)