• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Anniiica
    gällka88 skrev 2015-05-08 13:09:56 följande:
    Äta gurka är de bästa jag vet! Så gott!! Läskande!

Men jag mår inte så illa som de verkar att många här gör. Kan komma någon våg av illamående ibland och har kräkts någon enstaka gång men inte så att de påverkar mitt ätande. Och pga detta tänker jag noga på vad jag äter och ser till att äta mycke grönsaker...

Jag väger egentligen alldeles för mycket.. Vid inskrivning 92 kg till mina 160 cm... Så BM sa att jag helst inte ska gå upp nåt i vikt under graviditeten....

Någon annan som också är stor i denna grupp?
    Jag är också "stor" vägde in på 91kg till 173cm

Men då har jag gått ner från 100kg precis innan/början av graviditeten.

Och helst inte gå över 100 när jag är fullt gången för att vara "hälsosam"

Så hoppas jag står stilla så mycket som möjligt.
  • DrDonna
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-08 15:51:58 följande:

Jag har också börjat känna av illamående, är en stor kaffedrickare annars men tycker inte det är lika gott längre. Har inte lika stort matsug, blev rostade mackor till lunch för jag var totalt osugen på mat. Hoppas det går över snart!

Har mest sug efter cornicons (inlagd mini gurka) och hyvlad ost. Sen är loka crusch en favorit helst citron. 

mmm cornichonger måste jag köpa! 
    mitt problem just nu är att jag inte kan äta matlådor för när jag åt maten dagen innan mådde jag illa så jag mår illa av tanken på o äta samma jag redan ätit, fast det var jättegott. så letar efter "nya" saker o stoppa i mig hela tiden... 
    var sjukt sugen på yoghurt igår o då hade dom som tur var smoothie med jordgubbar o yoghurt i fiket på skolan :) 
    Idag mådde jag bara pest i morse så jag stannade hemma vilket resulterade i att 3-åringen ville vara hemma från dagis (o det kändes ju juste mot dagis också då jag var hemma) så vi har haft en riktig mysdag :) 
  • gällka88
    DrDonna skrev 2015-05-08 14:03:57 följande:
    Vet inte hur stor som är stor men jag vägde 80 vid inskrivning, fast nu har jag gått ner lite. Mår jätteilla o äter hela tiden men antar att jag äter mindre totalt för jag kan inte äta så mkt på en gång. 
    Stor tänker jag typ som mig... BMI kring 30-35.. Överviktig eller fet enligt vårdens mallar eller hur man ska säga..
  • gällka88
    Anniiica skrev 2015-05-08 15:59:27 följande:
    Jag är också "stor" vägde in på 91kg till 173cm

Men då har jag gått ner från 100kg precis innan/början av graviditeten.

Och helst inte gå över 100 när jag är fullt gången för att vara "hälsosam"

Så hoppas jag står stilla så mycket som möjligt.
    Jag vill heller inte gå över 100 kg.. Skulle inte palla med de rent psykiskt, nog jobbigt att se siffran 92 på vågen i måndags.. Men måste kanske börja inse att så kommer kanske fallet vara...

De är ju fram till vecka 28 man kan försöka göra nånting åt de sa min BM.. Efter de sa hon att de är personligt hur mycket vätska å sånt man samlar på sig..
  • Pyret 85
    gällka88 skrev 2015-05-08 13:09:56 följande:
    Äta gurka är de bästa jag vet! Så gott!! Läskande!

Men jag mår inte så illa som de verkar att många här gör. Kan komma någon våg av illamående ibland och har kräkts någon enstaka gång men inte så att de påverkar mitt ätande. Och pga detta tänker jag noga på vad jag äter och ser till att äta mycke grönsaker...

Jag väger egentligen alldeles för mycket.. Vid inskrivning 92 kg till mina 160 cm... Så BM sa att jag helst inte ska gå upp nåt i vikt under graviditeten....

Någon annan som också är stor i denna grupp?
    Är inte heller jätteliten, 77kg till mina 162cm. Har precis gått ner från 85kg.
  • DrDonna
    gällka88 skrev 2015-05-08 16:32:53 följande:
    Jag vill heller inte gå över 100 kg.. Skulle inte palla med de rent psykiskt, nog jobbigt att se siffran 92 på vågen i måndags.. Men måste kanske börja inse att så kommer kanske fallet vara...

De är ju fram till vecka 28 man kan försöka göra nånting åt de sa min BM.. Efter de sa hon att de är personligt hur mycket vätska å sånt man samlar på sig..
    Jag gick upp till 110 förra graviditeten och tänkte att jag skulle väga 75 dagen efter förlossningen, men det gick ju inte riktigt så ;) tog mig ett år att gå ner till 68 sen gick jag upp till 80 på ett par år men är nöjd med det, har lovat mig själv o inte gå upp till över 100 igen - men mår man skit så är gifflar o oboy rätt gott, så vi får se ;)
  • MålaMittHjärta
    DrDonna skrev 2015-05-08 16:17:27 följande:
    mmm cornichonger måste jag köpa! 
    mitt problem just nu är att jag inte kan äta matlådor för när jag åt maten dagen innan mådde jag illa så jag mår illa av tanken på o äta samma jag redan ätit, fast det var jättegott. så letar efter "nya" saker o stoppa i mig hela tiden... 
    var sjukt sugen på yoghurt igår o då hade dom som tur var smoothie med jordgubbar o yoghurt i fiket på skolan :) 
    Idag mådde jag bara pest i morse så jag stannade hemma vilket resulterade i att 3-åringen ville vara hemma från dagis (o det kändes ju juste mot dagis också då jag var hemma) så vi har haft en riktig mysdag :) 
    Åh kul har du med en 3 åring hemma? Har en son på 3 år.

Jag fixar inte macka till frukost utan det går bara med yoghurt och flingor. Min nya grej är oboy, inte så jättenyttigt.

Själv är jag mest sugen på kvällen eller nöjer mig med att äta antingen lunch eller middag och istället äta mackor eller nåt annat lätt. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Beya

Jag måste äta varannan timme för att inte må illa vilket resulterat i att jag redan gått upp 5kg! Är orolig hur det ska sluta..

• velvet

Jag är också jätterädd för att gå upp för mycket i vikt. :( Förra graviditeten gick jag upp drygt 10 kg från 64 kg (är 170 lång) men det känns inte som att det kommer vara lika "lätt" den här gången... Tips någon?!

• SsJj

Jag är lite tvärtom med mina 50kg till 160 cm. Går lätt upp 20-25kg under en graviditet.

Äter allra helst lagad mat och det är det enda som tar bort illamåendet. Mår jättedåligt fram till lunch trots smörgåsar, yoggi och frukt m.m men sen efter riktig mat mår jag toppen ett par timmar. Samma igen sen när kl närmar sig 16..

Åh inlagd gurka! Det var ett måste när jag väntade flickorna! Och fefferoni i mängder.. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)