• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet

Misshjb - Jag har aldrig hört att man gör det. Hoppas inte det. :(

• evve88
    velvet skrev 2015-05-09 08:51:01 följande:

evve88 - Usch ja, det är tufft. :( Jag har ätstörningar bakom mig som fortfarande inte är helt borta även om jag mår mycket bättre nu. Tycker dock att det är jobbigt med en massa fokus på vikten från alla håll och kanter nu när man är gravid. Allra minst från min barnmorska. Och då är jag ändå normalviktig med ett BMI på 22. Vi kan väll försöka hjälpa varandra att hålla upp en positiv attityd kring kroppen här inne? :)

Jag har också haft ätstörningar så vet hur det är <3 inte lätt alla gånger!

Tycker ja låter som en superbra grej, bara för att man går upp ett par kilo är man ju inte en sämre människa för det : ) dessutom får man ju något underbart i slutändan så de får ju absolut vara värt det. Vilken vecka är du i?
  • Beya
    TessOphira skrev 2015-05-09 06:07:16 följande:

Jag är 167 lång och vägde 78 innan vi startade våran ivf. Vid inskrivning nu vägde jag 81. Tycker inte det räknas som stort. Vill bebis ha mat, då får bebis mat :D Att gå upp i vikt under en graviditet är inte ohälsosamt utan snarare nödvändigt och oftast inget man kan påverka.

Min vikt är det sista jag tänker på just nu. Har så mycket viktigare saker att fokusera på :)

Vilken skön inställning du har önskar man kunde ha samma..

Vägde 59 kg (är 1.67)innan jag blev gravid o nu redan 65kg. Borde väl inte klaga men jag känner att jag ätit lite väl mkt o gått upp för snabbt. Kämpat länge med vikten innan o var äntligen nöjd, o jag vet ju hur svårt det är att gå ner igen.
  • DrDonna
    velvet skrev 2015-05-09 08:51:01 följande:

evve88 - Usch ja, det är tufft. :( Jag har ätstörningar bakom mig som fortfarande inte är helt borta även om jag mår mycket bättre nu. Tycker dock att det är jobbigt med en massa fokus på vikten från alla håll och kanter nu när man är gravid. Allra minst från min barnmorska. Och då är jag ändå normalviktig med ett BMI på 22. Vi kan väll försöka hjälpa varandra att hålla upp en positiv attityd kring kroppen här inne? :)

Det låter som en bra idé! Jag är sjukt nöjd med min kropp o kommer säkert vara det efter graviditeten också oavsett vad jag väger, det var en låååång resa för mig att nå dit jag är idag. Mitt bästa knep är att alltid köpa en storlek större kläder. Mitt största problem är att jag inte får upp pulsen 30 minuter om dan, kanske vissa dagar men långt ifrån alla, cyklar mkt o är inte rädd för o ta i men sällan jag har tid o vara ute o gå raskt i 30 minuter, går jag ut tar jag med mig 3-åringen o han går låååångsamt o ska titta på allt och stanna så fort han ser en sten/pinne :)
  • TessOphira
    gällka88 skrev 2015-05-09 07:32:23 följande:

Med mitt BMI är det ohälsosamt både för mig och bebis att gå upp i vikt. Ökad risk för blodproppar, havandeskapsförgiftning, graviditetsdiabetes etc så jag fokuserar väldigt på vikten pga detta, eller på vad jag äter.. Och får bara hoppas att de går vägen...

Ja självklart ska man tänka på vad man äter, och det är ju olika för alla beroende på vad man har för utgångspunkt såklart.

Har du blivit erbjuden hjälp av dietister nu under graviditeten eller får du klara dig helt själv och hoppas du äter rätt?

Eller du kanske har rätt kunskaper från början?

Jag besökte en dietist bara för att få en grundlig genomgång och känner mig betydligt säkrare. Fast lite Djungelvråååååål och mars-bars glider ner då och då måste jag säga ;)
  • gällka88
    TessOphira skrev 2015-05-09 11:48:29 följande:
    Ja självklart ska man tänka på vad man äter, och det är ju olika för alla beroende på vad man har för utgångspunkt såklart.

Har du blivit erbjuden hjälp av dietister nu under graviditeten eller får du klara dig helt själv och hoppas du äter rätt?

Eller du kanske har rätt kunskaper från början?

Jag besökte en dietist bara för att få en grundlig genomgång och känner mig betydligt säkrare. Fast lite Djungelvråååååål och mars-bars glider ner då och då måste jag säga ;)
    Vi pratade lite löst om dietist på inskrivningen men tog inget beslut.. Vet väl egentligen va man ska äta och inte..och jag äter bra mat men för stora portioner och för mycket godis, kakor och läsk. Godis och sånt har jag dragit ner rejält på och läsk har jag slutat dricka helt. Blir godis ikväll dock, har inte ätit nåt "gott" på hela veckan! ????
  • bebba83

Har lekt och stojat med mina bonusbarn hela dagen. .. efteråt fick jag rejält ont i livmodern. Kan det vara kroppens sätt å säga att dem behöver vila? Hur har ni andra det? Har ni mkt ont?

• Misshjb
    bebba83 skrev 2015-05-09 18:40:25 följande:

Har lekt och stojat med mina bonusbarn hela dagen. .. efteråt fick jag rejält ont i livmodern. Kan det vara kroppens sätt å säga att dem behöver vila? Hur har ni andra det? Har ni mkt ont?

Nej borde inte vara nått, bra att vila när man har ont. Din kropp har nog sagt ifrån.
  • Frankie86

Hej! Får jag hänga på här? ????

Jag är gravid i v11 och bf är 1/12 ????

Mitt tredje barn, jag har Felicia som fyller 5år på fredag och Oscar som fyller 2år i juni. Denna graviditet kom som en härlig överraskning. Vi har kämpat som två galningar för dom andra två, dottern kom till med hjälp av insemination och sonen med ivf. Denna är helt spontan, vilket skulle vara svårt för oss enligt läkarna.

Ser att ni pratat en del om viktuppgång, men båda mina gick jag upp ca 22-23 kg, det viktiga är bara att ta tag i det sen när man har ork.

Jag gick med i viktväktarna efter sonen kom och gick ner totalt 18kg, kände mig super nöjd och smal för en gångs skull. Hade gått ner 10kg själv efter förlossningen så jag tog 5kg extra från ursprungsvikten. Skönt!

Vi får helt enkelt se hur det går denna gången ;)

• Me Is Mommy

Hej. Skrev här för ert tag sedan. Men jag avvaktar med att skriva mer tills 21e maj efter ultraljud då de vart lite problem nu så får se om jag fått mf.utomkveds eller om de e bra.

Lång väntan tills 21e :/

Svar på tråden BF december 2015 :-)