BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Grattis till graviditeten :D !
Många tankar antar jag....tror du kommer att fixa det galant!!!
Velvet- jag träffade läkare den 21e april då min förra graviditet slutade med havandeskapsförgiftning och proppar i moderkakan som gjorde att min son inte växte som han skulle. Han vägde 800g när han föddes i v 29 med akut kejsarsnitt.
Så denna graviditet skulle jag börja med trombyl. Så läkaren ville kolla med vill först innan jag skulle börja med tabletterna. Men de syntes inget. Inte ens en hinnsäck :(
Jag har vart orolig sedan jag fick plus för att de är stor chans att de blir likadant som sist och så fort han sa nu att han inte säg något så började jag leta på skärmen efter tecken på utomkveds osv så går och är orolig nu.
Dom tog blodprov på mig för att kolla hcg och det var högt men man vet ändå inte om jag har bebisen i livmodern eller inte . Så måste vänta tills den 21e maj nu innan jag får se om man ser något :(
Hej, här hoppar gärna jag in också :D
Är just nu i vecka 11, är beräknad 1/12. Det är första barnet, helt oplanerat och faktiskt lite opassande i livspusslet.. Är ju så ung och fortfarande student xD Men jag och sambon gör det bästa av situationen! Det ska bli otroligt spännande men jag är väldigt nervös inför framtiden. Jag är rädd och orolig. Redan nu mår jag dåligt, mår så illa hela tiden och klarar knappt ta mig ur sängen vissa dagar.
Ser att ni pratar om vikt också. Jag är väl en aning överviktig enligt mitt BMI, men av någon anledning orkar jag inte bry mig just nu. Det finns ingen chans att jag ska orka mortionera 30 min varje dag, spyr ju bara av att sätta mig upp. Är noga med vad jag äter såklart, men det har blivit mycket nudlar (cravings) och annan lättlagad, näringsfattig mat., jag äter ju tabletter med vitaminer men jag vet att jag borde äta mer näringsrik mat. Det är så svårt eftersom jag inte kan stå och laga mat - jag reser mig upp, springer till mikron, och springer tillbaka till sängen. Jag hoppas verkligen illamåendet går över snart så jag kan börja leva ett normalt liv igen xD
Vilken vecka var du i vid första ul? Förstår att väntan måste vara hemsk. Kunde dom inte ta emot dig tidigare? Håller tummarna att allt är som det ska.
Idag hittade jag vårt angelsound som jag köpte när sonen låg i magen för 2 år sen. Är i vecka 10 (9+2) och trodde inte jag skulle höra nåt. Men jag hittade hjärtljuden på en gång
Idag hittade jag vårt angelsound som jag köpte när sonen låg i magen för 2 år sen. Är i vecka 10 (9+2) och trodde inte jag skulle höra nåt. Men jag hittade hjärtljuden på en gång
Hej! Hakar också på här. Gravid med andra barnet. Oplanerat, och lagom chockad. Men oerhört glad! BF 25/12. Är i V8 (7+1) nu. Har inskrivning imorgon! Hoppas allting går bra nu.
Hej allihopa.
Jag är i v 9+5, blev gravid genom IVF. Jag mår inget illa och har inte gjort det än heller. Inga symtom förutom tröttheten! Gjorde UL 29/4 och där konstaterades av min vä äggstock var rejält svullen sen hormonbehandlingarna, det borde gjort "ont" men jag har inte känt nåt. Då fick jag även se bebisens hjärta slå :) nu har jag vul på Ons för att se om svullnaden lagt sig än. När jag läser om att så många andra mår så illa och ma inte själv känner något gör ju att man blir orolig. Har även hört att vi som blivit gravida via IVF har en "tuffare" graviditet att vänta då mer hormoner stått på spel? Visdt känns det konstigt? Borde jag inte känna mera?