• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • P82i

Rättelse.

Åt mycket stark lakrits i Fredags som kroppen reagera på kom jag på, då mådde jag dåligt och trodde jag aldrig mera skulle bli bra ;) men det gick över på ett par timmar

• MålaMittHjärta
    miserable skrev 2015-05-10 15:10:20 följande:

Hej allihopa.

Jag är i v 9+5, blev gravid genom IVF. Jag mår inget illa och har inte gjort det än heller. Inga symtom förutom tröttheten! Gjorde UL 29/4 och där konstaterades av min vä äggstock var rejält svullen sen hormonbehandlingarna, det borde gjort "ont" men jag har inte känt nåt. Då fick jag även se bebisens hjärta slå :) nu har jag vul på Ons för att se om svullnaden lagt sig än. När jag läser om att så många andra mår så illa och ma inte själv känner något gör ju att man blir orolig. Har även hört att vi som blivit gravida via IVF har en "tuffare" graviditet att vänta då mer hormoner stått på spel? Visdt känns det konstigt? Borde jag inte känna mera?

Hej jag har gjort ivf med sonen som idag är 3 år och även hans syskon blev till via ivf som beräknas födas i slutet av dec. Min första graviditet var en dröm, inget illamående, kräktes inte och mådde bra. Var bara lite fogar som var jobbiga, men jag har aldrig hört att vi skulle få det tuffare.

Vad härligt att få se ett tickande hjärta, vi ska in om två veckor och längtar som tusan. 

Hoppas svullnaden läger sig. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • P82i

Tack målamitthjärta, då kan man ha sån tur alltså :)

Vi har kämpat med IvF och på g hand i sammanlagt 3,5 år så jag har svårt att tro att det kan vara så här "lätt" efter allt kämpande. Men kom på nåt mer nu. Jag har ju faktiskt som en nerv som kommit i kläm på skinkan, den kastar ut ilningar typ hela tiden i vissa rörelser. När jag böjer mig ner eller sträcker på mig. Men det är väl knappast ett grav tecken??

• Polly 98
    fantasy06 skrev 2015-05-10 14:24:03 följande:
    Har funderat på att låna en kollegas angel sound, men trodde inte man kunde höra det så tidigt smile1.gif var det svårt att hitta?
    Med sonen provade jag först i vecka 12. Då var det jättesvårt. Hittade inte de första gångerna. Men denna gång hittade jag direkt. Man får nog lova sig själv att inte bli alldeles vettskrämd om man inte hittar så tidigt.
  • fantasy06
    Polly 98 skrev 2015-05-10 15:51:10 följande:

Med sonen provade jag först i vecka 12. Då var det jättesvårt. Hittade inte de första gångerna. Men denna gång hittade jag direkt. Man får nog lova sig själv att inte bli alldeles vettskrämd om man inte hittar så tidigt.

Jag har varit på vul så jag vet att där är ett hjärta som slår iallafall :) provade aldrig med första barnet men kanske ska testa denna gång :)
  • TessOphira
    miserable skrev 2015-05-10 15:10:20 följande:

Hej allihopa.

Jag är i v 9+5, blev gravid genom IVF. Jag mår inget illa och har inte gjort det än heller. Inga symtom förutom tröttheten! Gjorde UL 29/4 och där konstaterades av min vä äggstock var rejält svullen sen hormonbehandlingarna, det borde gjort "ont" men jag har inte känt nåt. Då fick jag även se bebisens hjärta slå :) nu har jag vul på Ons för att se om svullnaden lagt sig än. När jag läser om att så många andra mår så illa och ma inte själv känner något gör ju att man blir orolig. Har även hört att vi som blivit gravida via IVF har en "tuffare" graviditet att vänta då mer hormoner stått på spel? Visdt känns det konstigt? Borde jag inte känna mera?

Vi har också blivit gravida via ivf och jag mår toppen. Mår lite halvilla om jag väntar för länge mellan måltiderna men annars är jag bara lite småtrött och har spänningar i brösten :)

Hoppas det fortsätter såhär enkelt
  • MålaMittHjärta
    miserable skrev 2015-05-10 15:35:06 följande:

Tack målamitthjärta, då kan man ha sån tur alltså :)

Vi har kämpat med IvF och på g hand i sammanlagt 3,5 år så jag har svårt att tro att det kan vara så här "lätt" efter allt kämpande. Men kom på nåt mer nu. Jag har ju faktiskt som en nerv som kommit i kläm på skinkan, den kastar ut ilningar typ hela tiden i vissa rörelser. När jag böjer mig ner eller sträcker på mig. Men det är väl knappast ett grav tecken??

Jo visst finns det hopp :) Nu hoppas jag bara denna graviditeten är lika lätt :) 

Det kanske låter som ischias fast är det inte lite tidigt? Har en kompis som blev sjukskriver pga av ischias (tungt arbete inom vården). 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • gällka88

I helgen har jag vaknat halv sju och sedan mått illa hela förmiddagen.. Har ju varit ganska skonad från illamående hittills så jag förstår bu lite av vad ni andra går igenom. Hoppas jag inte mår illa imorgon då de är dags att gå tillbaka till praktiken...

I helgen har även jag och sambon varit intima för första gången sedan plusset, jag har inte vågat innan!!! Men nu vaknade jag och va så sugen att de jävlar inte gick att strunta i de!! Var livrädd hela dagen för att ja skulle börja blöda men inget blod. Hur har ni andra gjort med intimiteten? Bara fortsatt som vanligt eller?

• Lu89Th

Vi har då inte haft sex sen plusset,plussade i påskas... Men har varit så trött och illamående..plus är rädd att börja blöda..

• P82i

Vad skönt för oss som får må bra :)

Jag har tungt industrijobb. Tuffa arbetstider, indragna helgdagar, 25 kilos lyft i stort sett hela tiden och ett jäkla hårt cementgolv att gå på. Oj hur lät det där? Gnäll :) målet är att klara av det så länge som möjligt, men kommer nog ansöka om att gå hem 2 månader innan. Annars är det nog bra för kroppen att vara igång och jobba om man kan. Märker direkt när jag är ledig att det blir stillasittande!

Svar på tråden BF december 2015 :-)