BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Min rädsla ligger i att jag ska gå upp allt som jag kämpat så för att gå ner. Med sonen gick jag endast upp 0,4kg vägde 68 vid inskrivning och vägde 68,4 samma vecka som sonen kom. När han väl va ute vägde jag 59. Men kräktes ju också hela grav igenom (inget som störde mig dock).
På tal om kräk så kräktes jag nog upp allt jag ätit idag precis, kändes så iaf. Jättemycket i flera omgångar (sorry för info). Nu mår jag lite bättre iaf.
Åh kul har du med en 3 åring hemma? Har en son på 3 år.
Jag fixar inte macka till frukost utan det går bara med yoghurt och flingor. Min nya grej är oboy, inte så jättenyttigt.
Själv är jag mest sugen på kvällen eller nöjer mig med att äta antingen lunch eller middag och istället äta mackor eller nåt annat lätt.
Jag är 160 lång, vägde 79 när jag blev gravid och väger redan 84 i v 11 :( Vill inte gå upp!!!
Har blivit jätte hård i magen också dessutom...
Jag är 167 lång och vägde 78 innan vi startade våran ivf. Vid inskrivning nu vägde jag 81. Tycker inte det räknas som stort. Vill bebis ha mat, då får bebis mat :D Att gå upp i vikt under en graviditet är inte ohälsosamt utan snarare nödvändigt och oftast inget man kan påverka.
Min vikt är det sista jag tänker på just nu. Har så mycket viktigare saker att fokusera på :)
Jag är 167 lång och vägde 78 innan vi startade våran ivf. Vid inskrivning nu vägde jag 81. Tycker inte det räknas som stort. Vill bebis ha mat, då får bebis mat :D Att gå upp i vikt under en graviditet är inte ohälsosamt utan snarare nödvändigt och oftast inget man kan påverka.
Min vikt är det sista jag tänker på just nu. Har så mycket viktigare saker att fokusera på :)
Skönt att det är fler som är lite oroliga att gå upp i vikt, har ganska nyss gått ner 20 kilo och trivdes så bra med mig själv, jobbigt psykiskt att se vågen ticka uppåt, men samtidigt som alla säger så är de ju inget man kan göra åt, mår också illa och måste äta hela tiden så vad ska man göra? Man får ta det problemet senare helt enkelt, är i vecka 10 och gått upp tre kilo redan.
Vet att de är tufft psykisk. Kämpa på alla fina ni <3
evve88 - Usch ja, det är tufft. :( Jag har ätstörningar bakom mig som fortfarande inte är helt borta även om jag mår mycket bättre nu. Tycker dock att det är jobbigt med en massa fokus på vikten från alla håll och kanter nu när man är gravid. Allra minst från min barnmorska. Och då är jag ändå normalviktig med ett BMI på 22. Vi kan väll försöka hjälpa varandra att hålla upp en positiv attityd kring kroppen här inne? :)
Jag är 164 och väger ca 72 kg efter ivf behandlingen. Det är lite mer startvikt än förra graviditeten och gick upp ca 16 kg vid förra. Eftersom jag har en 3 åring hemma så äter man vid hyfsat lika tider och får motion genom att jaga honom :)
Ska försöka att tänka på vad jag äter och få motionen, men såklart måste man kunna få unna sig lite också :)
Jag vägde 68 på inskrivningen har redan gått upp 4. Födde 31 jan i v 23 och har inte gått ner alla kilon. Är 165 lång. Känner att jag går upp snabbare den här gången. Är rädd för att gå upp för mycket eftersom jag småäter hela tiden för att hålla borta illamåendet. Går man generellt upp mer med andra barnet?