• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet

frida1991 - Jag håller med dig, blir också lite triggad. :( Samtidigt så har man ju ett behov av att ventilera alla sina tankar och all oro, även den över vikten och att kroppen förändras. Svårt det där.

Idag tränade jag för första gången sen jag plussade. Sprang på bandet som vanligt vilket min BM sagt är okej. Fick dock ont i livmodern ganska omgående... Behöver man oroa sig? Det gick över fort igen.

• frida1991

Velvet: absolut men så trött på att tjejers kroppar alltid ska handla om vikt och vad man får äta, inte ens när vi är gravida slipper man undan idealen och kraven på "hur man ska se ut" . Jag mår bättre när jag tränar och äter bra, så fort jag slutat må illa kommer jag göra det.

• velvet

Frida - Håller verkligen med dig. Blir arg, frustrerad och deppig på samma gång när jag tänker på det.

• Snobi

Vet inte vilka ni syftar på men jag skriver om kosten bara för att jag är svullen och dålig i magen. Vikten har jag inga problem med.

Har för övrigt inte uppfattat att viktdiskussionen handlar om utseende utan om hälsan för både den som är gravid och fostret. Känns ju som ganska relevanta funderingar. Vill man inte delta i en diskussion kan man väl bara låta bli?

• frida1991

Snobi: absolut så länge det handlar om hälsan så ja! :) menade inte något negativt bara allmänt att det är tröttsamt med vikthetsen som kan ske även när man är gravid.

• Snobi
    frida1991 skrev 2015-05-11 17:27:36 följande:

Snobi: absolut så länge det handlar om hälsan så ja! :) menade inte något negativt bara allmänt att det är tröttsamt med vikthetsen som kan ske även när man är gravid.

Jo, det är klart. Var inte meningen att låta gnällig. Jag var extremt hungrig, men nu är jag mätt och nöjd igen haha
  • nikki06
    frida1991 skrev 2015-05-11 16:24:08 följande:

Känns helt plötsligt som mycket hets om kg hit och dit "jag har redan gått upp 4 kg" osv. Detta är inget jag mår bra av utan triggar bara igång. Klart man ska äta nyttigt och bra, men att räkna kg och få dåligt samvete när vi är gravida? Kan vi inte diskutera något roligare?:) kram

Ojj inte meningen att hetsa någon! Jag kommer nog räkna mina kilo för jag tycker inte jag ligger på en jättehög vikt nu, inte så att jag är underviktig men jag vill ju att bebis ska må bra så har en "idealvikt" som jag vill nå i slutet av graviditeten. Förlåt om jag kanske begklagade mig över min snabba viktuppgång redan men var inte beredd på att det skulle gå så snabbt ;) är rädd att jag äter osunt nu i början, och jobbigt när inte byxorna passar! Men inte meningen att skapa någon vikthets :)
  • Astli85
    nikki06 skrev 2015-05-11 18:48:26 följande:

Ojj inte meningen att hetsa någon! Jag kommer nog räkna mina kilo för jag tycker inte jag ligger på en jättehög vikt nu, inte så att jag är underviktig men jag vill ju att bebis ska må bra så har en "idealvikt" som jag vill nå i slutet av graviditeten. Förlåt om jag kanske begklagade mig över min snabba viktuppgång redan men var inte beredd på att det skulle gå så snabbt ;) är rädd att jag äter osunt nu i början, och jobbigt när inte byxorna passar! Men inte meningen att skapa någon vikthets :)

Nej verkligen inte menat att komma i på det! Jag vill äta lågkolhydratskost bara för det är det jag mår bra av.. vad och hur mkt jag går upp skiter jag i.. Detta handlar om allmän hälsa för mig :)
  • SsJj

Jag tror inte man kan påverka vikten speciellt mycket hur mycket man än vill. Det är ju inte bara bebisen som väger utan allt annat också..

Mina flickor är födda mitt i sommaren så hela jag fylldes med vatten till slut och det vägde ju också. Hade dock nästan inget fostervatten (inte alls bra) som vägde något men jag gick upp stadiga 25 kg trots att jag åt nyttig och bra mat och inte åt för två.. Varenda gram rasade av mig på ett par månader med båda. Är inte ett dugg orolig för vikten nu heller men pga IBS ser magen enorm ut nu och mår inte alls bra av allt extra pga illamåendet..

Idag är första dagen jag klarar dricka vatten som fått mig att vilja kräkas i ett par veckor. Tror jag hällt i mig närmare 2 liter. Även ätit massor med grönsaker i 3 dagar och 2 dagar har vi varit ute mycket och lekt och rört på oss. Känns såå skönt att få ha ett par sådana här dagar på lager inför nästa eventuella soffliggardagar som ger dåligt samvete..

• Beya

Ok då ska jag inte klaga mer angående min vikt här men kände jag behövde ventilera att jag mår dåligt över att gå upp så fort för det känns inte hälsosamt. Skönt för mig att höra att jag inte var ensam men...

Svar på tråden BF december 2015 :-)