• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • JJ15

Jag har mammaleggings helatiden för magen är så svullen. Idag är en sämre dag igen, vi har svinvarmt på kontoret så har redan kramat toastolen två ggr idag. Inge kul, jag som trodde att det börjat släppa.

• Astli85

Jag är så jävla hungrig hela tiden.. känns som magen Bara är ett stort hål..

Ovan med det då jag äter lågkolhydratskost och aldrig blir såhär hungrig. ..

Och äter jag inte då blir jag sådär magkatarrig. .. vanligt i guess? :P

• Beya
    Astli85 skrev 2015-05-11 13:05:22 följande:

Jag är så jävla hungrig hela tiden.. känns som magen Bara är ett stort hål..

Ovan med det då jag äter lågkolhydratskost och aldrig blir såhär hungrig. ..

Och äter jag inte då blir jag sådär magkatarrig. .. vanligt i guess? :P

Ja jag känner likadant! åt också lågkolhydratkost förut men det funkar bara inte nu, det är väl därför jag gått upp så mycket i vikt. Lyckas du äta lågkolhydrat ändå?
  • Astli85
    Beya skrev 2015-05-11 13:18:34 följande:
    Ja jag känner likadant! åt också lågkolhydratkost förut men det funkar bara inte nu, det är väl därför jag gått upp så mycket i vikt. Lyckas du äta lågkolhydrat ändå?
    ja asså till 95% äter jag lågkolhydrat.. men blir jag sugen på typ nått annat så har jag gett mig tillåtelse att äta det...
    jag har ätit så himla strikt typ under 10gr om dagen innan, men försöker äta liberalt nu... men inte sugen på att äta varken pasta eller potatis eller bröd... så blir mer görnsaker och mejerriprodukter ist... å nån knäckebrödsskiva faktiskt...
  • Snobi
    Beya skrev 2015-05-11 13:18:34 följande:

Här är en till som åt lågkolhydratkost och mådde jättebra av det, men nu äter jag det som går ner. Väldigt mycket bröd t.ex... Är alltid hungrig utom just när jag mår illa och är ganska svullen och dålig i magen också. Svårt att veta vad som beror på graviditeten och vad som är kolhydraterna.
  • Astli85
    Snobi skrev 2015-05-11 13:26:13 följande:
    Här är en till som åt lågkolhydratkost och mådde jättebra av det, men nu äter jag det som går ner. Väldigt mycket bröd t.ex... Är alltid hungrig utom just när jag mår illa och är ganska svullen och dålig i magen också. Svårt att veta vad som beror på graviditeten och vad som är kolhydraterna.
    ja man vet ju inte riktigt.. käner mig oxå fluffig å svullen.. gillar det inte alls, men är väl det dÄr jäkla brödet :P i samband med pluppen i magen ;)
  • Snobi
    Astli85 skrev 2015-05-11 13:48:54 följande:

ja man vet ju inte riktigt.. käner mig oxå fluffig å svullen.. gillar det inte alls, men är väl det dÄr jäkla brödet :P i samband med pluppen i magen ;)

Precis Får försöka tänka att det är värt det ändå. Och jag tycker nästan att jag är liite mindre svullen redan (v. 11) så hoppas det fortsätter åt samma håll!
  • Milasmamma

Om det är till någon tröst så åt jag lågkolhydratkost innan min förra graviditet men slutade när jag blev gravid.

Jag gick upp 15kg under graviditeten och tappade allt strax efter att dottern föddes.

Det är bara att ni börjar med det sen när ni har varit gravida färdigt ;)

• frida1991

Känns helt plötsligt som mycket hets om kg hit och dit "jag har redan gått upp 4 kg" osv. Detta är inget jag mår bra av utan triggar bara igång. Klart man ska äta nyttigt och bra, men att räkna kg och få dåligt samvete när vi är gravida? Kan vi inte diskutera något roligare?:) kram

• Beya
    Milasmamma skrev 2015-05-11 15:39:22 följande:

Om det är till någon tröst så åt jag lågkolhydratkost innan min förra graviditet men slutade när jag blev gravid.

Jag gick upp 15kg under graviditeten och tappade allt strax efter att dottern föddes.

Det är bara att ni börjar med det sen när ni har varit gravida färdigt ;)

Åh det var skönt att höra ????
Svar på tråden BF december 2015 :-)