• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Filious
    Zoorroo skrev 2015-04-05 17:35:29 följande:

Jag hoppar in lite försiktigt.. 

Har ännu inte plussat men jag är 200% säker på att jag är gravid. Om jag inte är det så har jag fått en akut dödlig sjukdom med tanke på hur jag mår. Glad Trött intill döden och fullständigt orkeslös. Mår illa hela tiden men har tack och lov inte kräkts.. Brösten ömmar så att bh:n gör ont. Krampar, spänner och gasar i magen. Jag kan nog vara rätt säker på vad som händer tror jag.. Glad

Jag har inte räknat exakt men jag tror att jag har BF i mitten på december..

Efter att ha läst hur problematiskt det varit för vissa så skäms man nästan för att säga att vi varken legat i eller försökt aktivt.

Men jag plockade ut min stav i höstas iaf. Sedan har det fått gå som det har velat helt enkelt. Och nu verkar det i allra högsta grad som det har tagit sig.

Eftersom jag aldrig har varit inne på det här med barn så kommer jag säkert att ställa en miljon korkade frågor. Ffa så har jag nollkoll på det här med förkortningar.

Till att börja med skulle jag gärna vilja veta vad VUL står för? :) 

Nått med ultraljud antar jag men vad står då V:et för?

Hur är det med barnmorska (bm- det vet jag.. Glad ) ? Får man lov att välja själv vem man vill ha?

Spännande, du får ta och göra ett test snart Flört

VUL är vaginalt ultraljud ( V = Vaginalt) och det kan göras tidigt i graviditeten för att kolla så att hjärtat slår osv
    Barnmorska har du rätt att byta om du inte känner dig bekväm/tillfreds med den du tilldelas. Det finns ju också privata alternativ i vissa kommuner om man vill så.

Några boktips har jag dock inte, man brukar översköljas med rätt mycket info innan förlossning ändå Glad
  • Filious
    Zoorroo skrev 2015-04-05 17:38:36 följande:

Har någon några bra tips på böcker att läsa? 

Eftersom jag är teoretiker så gillar jag att läsa mig till saker.

OCH, eftersom jag är kontrollfreak så vill jag gärna läsa mig till allt jag kan så ingenting kan överraska mig.. Tungan ute

Ber om lite ursäkt för svaret ovan , är onekligen trött och väck idag haha
    Biblioteken brukar ha en egen hylla för allt kring förlossning och barn att gör så där kan du kanske kolla. Boken Föda utan smärta har jag själv fått tips om iaf

• fantasy06

Jag blir 33 i år. Bor i kristianstad. Har en son som blir 9 i år sedan innan. Blir som att göra detta för första gången igen :)

• Julibebisen12
    fantasy06 skrev 2015-04-05 19:19:19 följande:

Jag blir 33 i år. Bor i kristianstad. Har en son som blir 9 i år sedan innan. Blir som att göra detta för första gången igen :)

Finns en kristianstadgrupp för 2015 barn :)
  • Julibebisen12

Hade blivit citerad men hittar inte inlägget :(:(

Jaja

Hur går det för er alla???

Just nu är jag bara trött och tuttarna ömmar som fan

Känner inger alls i magrn, ttror jag iallafall. Ibland känns det något på vänster sida så ver inte om livmodern ligger åt det hållet. Är inte molvärk. Eller kanske :P

• Julibebisen12
    Zoorroo skrev 2015-04-05 17:38:36 följande:

Har någon några bra tips på böcker att läsa? 

Eftersom jag är teoretiker så gillar jag att läsa mig till saker.

OCH, eftersom jag är kontrollfreak så vill jag gärna läsa mig till allt jag kan så ingenting kan överraska mig.. 

Haha förra gången gogglade jag på förlossning på Youtube och kollade vad som skulle hända haha
  • Filious
    Julibebisen12 skrev 2015-04-05 20:02:39 följande:
    Haha förra gången gogglade jag på förlossning på Youtube och kollade vad som skulle hända haha
    Min första förlossning var redan i v 35 så vi hade inte ens hunnit börja gå på föräldrakursen och allt sån förberedelse så vi vart lite tagna på sängen. Min barnmorska på förlossningen frågade mig vid ett tillfälle om jag hade krystvärkar och jag svarade att jag inte visste haha Cool
    Men bebis blev det ju ändå
  • Malin Cc
    Julibebisen12 skrev 2015-04-05 19:41:03 följande:

Jaja

Känner inger alls i magrn, ttror jag iallafall. Ibland känns det något på vänster sida så ver inte om livmodern ligger åt det hållet. Är inte molvärk. Eller kanske :P

Så extremt trött hela dagarn, värk i svanken som svag mensvärk. Kan må smålöks till och från efter jag druckigt kaffe eller ätit viss mat.

Och en härlig sak till jag fått....... Svamp... Rätt mild med ändå,usch, inge kul :(
  • längtar14
    Julibebisen12 skrev 2015-04-05 19:41:03 följande:

Jaja

Känner inte heller så mycket i magen...mår lite illa ibland, svårt och veta om det är uvin som gör det, spänningar i brösten till och från.

Skulle vilja ha lite mer molvärk...
  • Knasbollen81
    Beya skrev 2015-04-05 16:27:51 följande:

Hej! Plussade igår så Bf är 15 dec. Jag är jätteglad men väldigt orolig o visste inte ens om jag skulle våga skriva här redan, för att bara en månad sedan fick jag ett tidigt missfall.

Men nu får man försöka vara positiv :)

Mina symtom är främst att mina bröst o bröstvårtor redan växt mer än en storlek o är ömma.

Åh grattis och välkommen in .

Och bara att försöka vara positiv annars skriver du här så har du ett helt gäng som peppar dig!!
Svar på tråden BF december 2015 :-)