• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Honsomvill

Har nu varit på RUL!
    I slutet av december kommer en frisk liten pojke till oss som inte alls ville ligga still eller vara med på bild.

• gällka88

Nu ha ja ringt både BM och gynmottagning. Fått en tid imorgonbitti för koll på gyn. Blödningen har slutat å ja känner små buffar så jag är inte så jätteorolig längre men de ska ändå bli skönt att få en extra koll.

SsJj: nä jag har inte lika långt då till förlossningen, hemma har ja bara typ 5 minuter att gå till sjukhuset men just nu befann ja mig långt borta i fjällen i min systers stuga...

• SsJj
    gällka88 skrev 2015-07-29 15:45:49 följande:

Nu ha ja ringt både BM och gynmottagning. Fått en tid imorgonbitti för koll på gyn. Blödningen har slutat å ja känner små buffar så jag är inte så jätteorolig längre men de ska ändå bli skönt att få en extra koll.

SsJj: nä jag har inte lika långt då till förlossningen, hemma har ja bara typ 5 minuter att gå till sjukhuset men just nu befann ja mig långt borta i fjällen i min systers stuga...

Vad skönt! Jaha men vad bra! Lät lite oroväckande att ha 3 timmar till närmsta ställe alltid annars.. :)
  • Seven Costanza

Jag har BF först den 4 januari men jag tänkte att jag frågar här ändå eftersom flera av er varit på RUL nu, hoppas det går bra. Har ni fått veta könet på RUL? För jag ska på RUL om två veckor och när jag läst om RUL på Region Skånes hemsida stod det att de inte gör könsbestämning eftersom RUL bara är en medicinsk undersökning. Jag har sett fram emot att få veta könet om de kan se, så jag blev så besviken att läsa detta. Någon som gjort RUL i Skåne och fått veta könet?

• Honsomvill
    Seven Costanza skrev 2015-07-29 15:57:39 följande:

Jag har BF först den 4 januari men jag tänkte att jag frågar här ändå eftersom flera av er varit på RUL nu, hoppas det går bra. Har ni fått veta könet på RUL? För jag ska på RUL om två veckor och när jag läst om RUL på Region Skånes hemsida stod det att de inte gör könsbestämning eftersom RUL bara är en medicinsk undersökning. Jag har sett fram emot att få veta könet om de kan se, så jag blev så besviken att läsa detta. Någon som gjort RUL i Skåne och fått veta könet?

Du kan fråga dom på plats ifall dom kan tala om könet om dom ser det.
    Att kolla könet ingår inte i någon RUL utan det är något man får önska själv, då RUL enbart är en medicinsk undersökning som du sa. Men dom flesta brukar vara snälla och berätta endå :)
  • Seven Costanza
    Honsomvill skrev 2015-07-29 18:11:37 följande:

Du kan fråga dom på plats ifall dom kan tala om könet om dom ser det.

Att kolla könet ingår inte i någon RUL utan det är något man får önska själv, då RUL enbart är en medicinsk undersökning som du sa. Men dom flesta brukar vara snälla och berätta endå :)

Okej nej att det inte ingår är ju en sak, men när jag läst på hemsidan lät det så hårt, som att de ABSOLUT inte kommer berätta könet. Hoppas jag får en trevlig BM då som kan tänka sig att berätta. Jag har bara fått intrycket att alla som vill veta får veta på RUL om de kan se.
  • SsJj

Jag tror det står lika "hårt" oavsett vart faktiskt. Har läst det här också vill jag minnas men har ändå fått veta kön vid båda mina RUL och räknar med det även denna gång. Bara fråga, du är nog inte den första som vill veta. :)
  • Beya

Jag går på sjukhus i Skåne och jag fick veta har inte hört om någon annan som blivit hindrad att få veta.
  • Seven Costanza
    Beya skrev 2015-07-29 19:15:22 följande:

Jag går på sjukhus i Skåne och jag fick veta har inte hört om någon annan som blivit hindrad att få veta.

Åh det låter hoppfullt! Jag ska gå på sjukhuset i Lund så jag hoppas det är samma där. Jag ska fråga snällt så får vi se. Är bara så nyfiken .

Tack till alla som svarat!
Svar på tråden BF december 2015 :-)