• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Polly 98
    Cheysa skrev 2015-07-28 21:09:22 följande:

I torsdags upptäckte jag att tre (jag vet gick all in!) grav test visade att jag var gravid! 2006 fick jag domen av en läkare att jag inte hade pcos dock skulle jag aldrig kunna bli gravid naturlig väg. 2012 konstaterade en annan läkare att jag var en typisk pcos patient och idag fick jag inte bara beskedet att jag var gravid utan jag var dessutom i vecka 22! Bf beräknat till 1/12, och barnet växte på fint och såg välmående ut. Jag har under hela em suttit i någon form av chock här hemma.

Detta blir mitt och makens andra barn fick vår efterlängtade son genom adoption 2013 men det är min första graviditet.

Åhhh, stort grattis! Underbart!!
  • SsJj
    gällka88 skrev 2015-07-28 19:22:16 följande:

Jaha... Nu kom de en blödning igen. Tredje gången. I vecka 18+6.... Har inte mer ont än vanligt...å befinner mig lååååångt ifrån någon sorts barnmorska. Har lite panik å känner efter å känner efter så jag inte har ont... Verkar som de inte blöder mer än de som kom först, nu är de som brunt, tidigare var de RÖTT!

Jag som äntligen börjat känna lite glädje igen sen nervositet efter tidigare blödning och RUL etc... Ja vet inte om ja orkar med de här mer... :'(

Usch va jobbigt! Jag läste något om att man kunde få blödningar om moderkakan låg på ett visst ställe eller så och det växer. Ska se om jag kan hitta det igen så jag kan formulera mig ordentligt. Hoppas du slipper mer blod!!
  • gällka88
    SsJj skrev 2015-07-28 22:30:45 följande:
    Usch va jobbigt! Jag läste något om att man kunde få blödningar om moderkakan låg på ett visst ställe eller så och det växer. Ska se om jag kan hitta det igen så jag kan formulera mig ordentligt. Hoppas du slipper mer blod!!
    Min moderkaka sitter bak å i bra höjd så tror inte de är de.. Men tack!

Nu kom de igen lite mer färskt blod...jag är så rädd!
  • emeliess
    gällka88 skrev 2015-07-28 22:51:57 följande:

Har du ingen möjlighet att åka in akut?!
  • Beya
    gällka88 skrev 2015-07-28 22:51:57 följande:

Åh stackare! Ja har du inte möjlighet att åka in?
    Kram
  • BowserSchnauzer

I torsdags upptäckte jag att tre (jag vet gick all in!) grav test visade att jag var gravid! 2006 fick jag domen av en läkare att jag inte hade pcos dock skulle jag aldrig kunna bli gravid naturlig väg. 2012 konstaterade en annan läkare att jag var en typisk pcos patient och idag fick jag inte bara beskedet att jag var gravid utan jag var dessutom i vecka 22! Bf beräknat till 1/12, och barnet växte på fint och såg välmående ut. Jag har under hela em suttit i någon form av chock här hemma.

Detta blir mitt och makens andra barn fick vår efterlängtade son genom adoption 2013 men det är min första graviditet.

Wow! Vilken härlig känsla det måste vara. Stort grattis!
  • gällka88

Emeliess Beya
    Nä.. Eller ja de har man väl alltid men de är 3 timmars bilresa till närmaste sjukhus.. Finns ju en sjukstuga här men vettefan om dom kan göra nåt där....
    Ganska sömnlös inatt.. Men ja tror ja känt bebis sparka men är osäker om de verkligen är den ja känner eller om de är nåt annat....

• BowserSchnauzer
    gällka88 skrev 2015-07-29 04:01:51 följande:

Emeliess Beya
    Nä.. Eller ja de har man väl alltid men de är 3 timmars bilresa till närmaste sjukhus.. Finns ju en sjukstuga här men vettefan om dom kan göra nåt där....
    Ganska sömnlös inatt.. Men ja tror ja känt bebis sparka men är osäker om de verkligen är den ja känner eller om de är nåt annat....

Usch, låter jättejobbigt! Tycker att du trots avståndet ringer MINST 1177 imorgon alt din barnmorska alt närmsta gynmottagning och bokar in en kontroll! För din egen skull. Sannolikheten för att det ska vara något med bebisen så här sent är ju väldigt ovanligt och slemhinnor överlag blir ju mer lättblödande under graviditeten MEN tror knappast någon kan avfärda dig som "bara" orolig, både för din oro och för bebis är det fullt rimligt med en koll!

Lider med dig, själv hade jag en tidig blödning i 6+4 och den natten låg jag bara och grät och tänkte att det var helt kört. Inte alls som för dig nu när det gått mycket längre så jag kan bara tänka mig hur du måste känna denna natt.

Styrkekram!!!
  • SsJj
    gällka88 skrev 2015-07-29 04:01:51 följande:

Oj! Det var ju en bit att åka. Fast det är nog värt det för att slippa må dåligt. Ring och prata med dom. Har du lika långt in om du ska till förlossningen sen då?
  • PlusLängtan

Vad härligt för er! Grattis!
Svar på tråden BF december 2015 :-)