• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Misshjb

Hej tjejer

Hoppar gärna med in här om jag får. Har tyvärr bara negativa erfarenheter av graviditeter. MA v 10 juli 2014 och ett sent avbrytande pga av allvarliga hjärtfel v 22-23 januari 2015. Plussade igår imorse efter att jag har känt molvärk och som att mensen skulle komma. Ser fram emot den här graviditeten med skräckblandad förtjusning. Enligt min app har har bf 8 dec. :)

• Knasbollen81
    Misshjb skrev 2015-03-31 22:03:12 följande:

Hej tjejer

Hoppar gärna med in här om jag får. Har tyvärr bara negativa erfarenheter av graviditeter. MA v 10 juli 2014 och ett sent avbrytande pga av allvarliga hjärtfel v 22-23 januari 2015. Plussade igår imorse efter att jag har känt molvärk och som att mensen skulle komma. Ser fram emot den här graviditeten med skräckblandad förtjusning. Enligt min app har har bf 8 dec. :)

Hej och välkommen. Vill börja med att säga stort grattis!!

Förstår verkligen att denna graviditet är skräckblandad förtjusning med den erfarenheten som du har i bagaget. Jag har bara haft en graviditet och positiv erfarenhet och håller på att nojja ihjäl mig. Vi får stötta varandra helt enkelt.
  • Misshjb
    Knasbollen81 skrev 2015-03-31 23:43:26 följande:
    Hej och välkommen. Vill börja med att säga stort grattis!!

Förstår verkligen att denna graviditet är skräckblandad förtjusning med den erfarenheten som du har i bagaget. Jag har bara haft en graviditet och positiv erfarenhet och håller på att nojja ihjäl mig. Vi får stötta varandra helt enkelt.
    Tack för fina orden. Hoppas vi blir fler i den här gruppen :)
  • Knasbollen81
    Misshjb skrev 2015-04-01 05:55:12 följande:

Tack för fina orden. Hoppas vi blir fler i den här gruppen :)

Ja jag tror folk som börjar plussa nu söker sig hit, bara kul!

Känner du av några symptom?
  • nikki06

Hej! Hoppas jag får hoppa in i värmen :) plussade igår, känns underbart! Är så jäkla nojjig bara, men försöker att tänka bort alla orostankar.

6/12 är bf om jag räknat rätt. Blir vårt första barn, och som vi har längtat! Efter 19 månaders försök fick vi prova insemination för första gången, och det tog sig direkt!

• Misshjb
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 06:22:38 följande:
    Ja jag tror folk som börjar plussa nu söker sig hit, bara kul!

Känner du av några symptom?
    Kände molvärk och har det fortf. Konstig känsla men kände på mig att nått inte stämde med kroppen. Innan har jag haft ont i brösten, inte den här gången. Kanske mer luktkänslig.

Du då hur känner du?
  • Misshjb
    nikki06 skrev 2015-04-01 09:06:17 följande:

Hej! Hoppas jag får hoppa in i värmen :) plussade igår, känns underbart! Är så jäkla nojjig bara, men försöker att tänka bort alla orostankar.

6/12 är bf om jag räknat rätt. Blir vårt första barn, och som vi har längtat! Efter 19 månaders försök fick vi prova insemination för första gången, och det tog sig direkt!

Grattis vad kul. Särkilt efter så lång tid. Det förtjänar du verkligen :)
  • Knasbollen81
    nikki06 skrev 2015-04-01 09:06:17 följande:

Stort grattis, vilken underbar känsla efter att ha provat så länge. Känner du av några symptom?!
  • Knasbollen81
    Misshjb skrev 2015-04-01 12:06:20 följande:

Kände molvärk och har det fortf. Konstig känsla men kände på mig att nått inte stämde med kroppen. Innan har jag haft ont i brösten, inte den här gången. Kanske mer luktkänslig.

Du då hur känner du?

Ja jag kände också på mig före jag plussade att jag måste nog vara gravid, sedan var/är jag otroligt kissnödig hela tiden. Magen är gasig och uppsvälld. Brösten större men ömmar inte.

Förra graviditeten så var jag illamående som tusan fram till vecka 16/17. Undgår gärna det denna men ändå på ngt konstigt sätt gav ändå illamåendet mig en trygghetskänsla att allt var som det skulle.
  • nikki06

Tack va goa ni är! Ja vi är båda helt överlyckliga, min sambo trodde jag skojjade först.

Jag kände redan strax efter inseminationen lite mensvärk och har gjort hela tiden. Samt att mina bröst gör ont men så känner jag inför mens med så kunde knappt föreställa mig något annat. Sen har de symptomen stärkts sista dagarna och jag får typ kramper i magen ibland (hoppas inte detta är något farligt) och så är jag rätt trött.

Hur känner ni er? Ser att illamåendet startat för vissa, huua. Hang in there!

Svar på tråden BF december 2015 :-)