• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Snobi
    nikki06 skrev 2015-04-01 14:02:38 följande:

Grattis också efter 19månadersförsök, precis som mig :)

Jag ringde vår gynmottagning där vi gjort vår utredning och där jag inseminerades, jag fick då tid för vul i vecka 8 och ska undersöka om de hör något hjärtslag. Känns oerhört tryggt och tacksamt, känns som att en sten skulle lyfta om man hörde det där tickandet. Så det rekommenderar jag att du gör, eller att du får en tid för ultraljud hos någon annan bm!

Vad häftigt att vi har försökt lika länge och lyckades samtidigt! :) Det har varit en tung period, särskilt sista halvåret. Visst är det ganska omtumlande nu, trots lång "förberedelsetid"?

Bra tips! Jag ska kolla med mottagningen men den ligger i en annan stad. Om de inte vill kan jag alltid gå till en privat gyn som jag var hos i höstas. Blir iofs ganska dyrt men det kan det ju vara värt för att (förhoppningsvis) lugna nerverna.
  • nikki06
    Malin Cc skrev 2015-04-01 14:38:27 följande:

hoppar in här!

Jag plussade i morse och bf 11/12. :D

Ringde bm idag, bad henne redan då om jag kunde få ett tidigt vul för att se om några veckor att det är något där. Jag är verkligen super nojjig! Men hon vägra..

:)

Grattis!!! 

Va tråkigt med det bemötandet, jag vet inte hur de gör med det tidiga vul för folk generellt sett. Jag var som sagt under utredningsbehandling så när den mottagningen har "interfererat" så vill de alltid kolla så att allt är okej eller om det ma, dubbelbefruktning etc. Men det är faktiskt konstigt att de inte gör det för alla, vet andra som fått göra vul i v 8 men inte gått på utredning, men det kanske var privat.. Hör man ett hjärtslag då ska chansen för missfall minimeras grovt, så känns ju mycket lättare att härda ut det första hindret med typ e månads marginal. Så dåligt att de inte ville ge dig ett! Undra om du kan kontakta någon annan, jag har som sagt väldigt dålig koll på det där.

• nikki06
    Snobi skrev 2015-04-01 14:57:12 följande:
    Vad häftigt att vi har försökt lika länge och lyckades samtidigt! :) Det har varit en tung period, särskilt sista halvåret. Visst är det ganska omtumlande nu, trots lång "förberedelsetid"?

Bra tips! Jag ska kolla med mottagningen men den ligger i en annan stad. Om de inte vill kan jag alltid gå till en privat gyn som jag var hos i höstas. Blir iofs ganska dyrt men det kan det ju vara värt för att (förhoppningsvis) lugna nerverna.
    Ja verkligen! High-five till oss ;) Jaa det har verkligen varit jobbigt, stundtals vill man bara ge upp. Kommer ihåg första julen 2013 efter vi hade börjat försöka (hade försökt i 4-5 månader då) och jag låg och bölade för vi hade försökt sååå länge. Tji fick jag! Men nu står man här drygt 1,5 års senare och känner att allt har varit värt det! Måtte det hålla i sig...

Gör det! Men är det inte samma taxa hos er privata? Jag går på privat och där är det samma taxa som landstinget :)
  • Knasbollen81
    emme skrev 2015-04-01 13:13:08 följande:

Välkomna alla nya och grattis till plussen! :) här har tröttheten svept över mig men hellre det än illamående :) hoppas alla slipper det! Har ni ringt bm än?

Åh jag är tröttare än tröttast, somnar åtta på kvällen och sover hela natten, helt galet!! Med förra barnet mådde jag galet illa och har klarat mig än, hoppas det fortsätter så.

Har inte ringt BM men tänkte ta tag i det efter påsk. Du då!?
  • Knasbollen81
    Snobi skrev 2015-04-01 13:26:36 följande:

Är det förresten någon mer än jag som får "problem" i påsk? Sambon och jag har bestämt sen tidigare att vi delar på oss och åker hem till respektive familj. Mamma har redan meddelat att hon har köpt bl.a. gravlax och nubbe. Det känns som att enda lösningen är att hon får veta redan nu, även om jag hellre hade väntat.

Jo jag får problem i påsk, älskar vanligtvis gravad lax osv. Men tror jag kan undvika upptäckt, vill inte riktigt berätta än. Men gör en fin påskresorna till din mamma, tror hon uppskattar den . Fixa ett påskägg med en lapp eller liknande.
  • Knasbollen81
    Malin Cc skrev 2015-04-01 14:38:27 följande:

hoppar in här!

Jag plussade i morse och bf 11/12. :D

Ringde bm idag, bad henne redan då om jag kunde få ett tidigt vul för att se om några veckor att det är något där. Jag är verkligen super nojjig! Men hon vägra..

:)

Grattis

Alltså jag tycker BM är dåliga på att ta oro etc på allvar. Man

Nojjar ju hela tiden....
  • Knasbollen81
    Hallonetsorbet skrev 2015-04-01 13:30:11 följande:

Hej Hej!

Bf 6/12 och andra barnet för min del. Har en son som är född i juli -13 sen innan.

Förra graviditeten mådde jag extremt bra hela tiden. Visst, lite illamående i början och extremt trött ett tag där runt v.8 också men annars hade jag inga större problem.

Hoppas på liknande graviditet denna gång men man vet ju aldrig.

Vi började bebisverkstan i januari så jag var väldigt nervös innan jag testade mig denna gång. Hade känt mig illamående ett par dagar nu men ingen större förändring med mig och hade även spotting/blödning 4 och 2 dagar innan bim.

Eftersom vi försökt 3 månader så trodde jag att jag var skengravid och att mensen skulle komma med all säkerhet. Men testet visade postivt i dag efter bim. :)

Jag är också rädd för MF men mer lugn än förra gången jag var gravid.

Ska besöka min husläkare nästa vecka då jag är extremt förkyld och även göra vul. Spännande!!   

Förresten, jag har googlat sönder internet ang. att få blödning innan bim. Man kan hitta ALLT på internet. Då menar jag verkligen ALLT ;)

Alltså Google är inte min vän just nu, har googlat allt om missfall och procent etc. Man blir bara mer nojjig och överanslyserar allt.

Förresten grattis till plusset!! Hur lyckades du få till ett tidigt VUL?! Avundsjuk....
  • Knasbollen81

Vad säger ni ska vi göra en BF lista?!

Kan ni inte lägga in så citera gärna så fixar jag det.

Knasbollen 81, andra barnet, BF 5/12

• nikki06
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 17:07:37 följande:

Vad säger ni ska vi göra en BF lista?!

Kan ni inte lägga in så citera gärna så fixar jag det.

Knasbollen 81, andra barnet, BF 5/12

Bra idé!! 

nikki06, första barnet, BF 6/12
Svar på tråden BF december 2015 :-)