• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • längtar14
    Snobi skrev 2015-04-03 05:07:36 följande:

Kul att vi har blivit så många! smile1.gif Mindre kul med den här sömnlösheten. Har legat vaken sen 4 men nu gav jag upp. Någon annan som har så? Jag ligger inte och tänker på nåt eller så utan det säger bara pling så är jag klarvaken.

Och någon annan som gymmar? Igår var mitt första pass sen jag plussade och det ska ju gå att köra på ungefär som vanligt första trimestern, men jag blir så himla nojig :-P Höll mig på en nivå där jag knappt ens blev ansträngd. Får väl kanske hålla mig på den nivån tills det känns lite tryggare.

Ja jag kan inte heller sova...ligger bara och funderar på allting. Vi har ett missfall i bagaget så det hänger över mig. Då hade vi gjort en färskåterföring.

Vill känna mer symtom än jag gör...har lite mensvärk, illamående, ont i körtlarna under armen och konstig smak i munnen.

Var tvungen o ta ett nytt test imorse för att verkligen få se att jag är gravid (o så ska maken få det i påskpresent).

Nix gymmar inte, skulle nog inte våga

• Hallonpaj

Hej :)

Här är en till som väntar en decemberbebis. Plussade helt oväntat tidigt i morse, då jag trodde stenhårt på att mensen var påväg. Enligt en tabell jag har så har jag bf den 9/12 , om allt får lov att gå som det ska. 

Jag har inga symptom direkt, jag har sedan ca en vecka tillbaka blivit lite hungrigare och kurrigare i magen. Annars känner jag mig precis som vanligt i kroppen. Just nu har jag mensvärk/växtvärk men det gör mig inte det minsta.

Är i chock men väldigt lycklig! Solig 

• MuM2girls

Fy jag är totalt typ genomvarm när jag vaknar på morgonen, man känner sig nästan febrig. Men bara man kommer upp ett litet tag så mår man bra igen.

Inget direkt illamående ännu, men med mina andra barn så kom det i v 7 så får nog bara njuta av påsken nu sen blir det väldigt svårt att äta under 4-6 veckor. Jag har aldrig morgonillanående utan ett illamående som håller i sig hela dagen och nästan all mat är äcklig då.

• Misshjb
    paxoo skrev 2015-04-02 17:25:44 följande:

Jag har molande värk väldigt ofta, är det farligt? Hållt på sen min mens skulle kommit.

Skulle säga att det är normalt så länge det inte gör ont. Har också molvärk. Och haft i mina tidigare graviditeter.
  • Misshjb
    Snobi skrev 2015-04-03 05:07:36 följande:

Kul att vi har blivit så många! smile1.gif Mindre kul med den här sömnlösheten. Har legat vaken sen 4 men nu gav jag upp. Någon annan som har så? Jag ligger inte och tänker på nåt eller så utan det säger bara pling så är jag klarvaken.

Och någon annan som gymmar? Igår var mitt första pass sen jag plussade och det ska ju gå att köra på ungefär som vanligt första trimestern, men jag blir så himla nojig :-P Höll mig på en nivå där jag knappt ens blev ansträngd. Får väl kanske hålla mig på den nivån tills det känns lite tryggare.

Börjar bli tröttare på kvällarna och vaknar jättetidigt. Lite jobbigt faktiskt. Det är väl en underliggande oro hela tiden.

Gymma under graviditeten sägs vara bra. Så gymma och var uppmärksam på om kroppen säger ifrån. Jag småjoggade igår och det kändes jättebra.
  • Knasbollen81
    Hallonpaj skrev 2015-04-03 07:08:18 följande:

Hej :)

Här är en till som väntar en decemberbebis. Plussade helt oväntat tidigt i morse, då jag trodde stenhårt på att mensen var påväg. Enligt en tabell jag har så har jag bf den 9/12 , om allt får lov att gå som det ska. 

Jag har inga symptom direkt, jag har sedan ca en vecka tillbaka blivit lite hungrigare och kurrigare i magen. Annars känner jag mig precis som vanligt i kroppen. Just nu har jag mensvärk/växtvärk men det gör mig inte det minsta.

Är i chock men väldigt lycklig!  

Stort grattis- vilken underbar present påskharen kom med

Lägger till dig i BF listan
  • Knasbollen81

Knasbollen81, andra barnet, BF 5/1

nikki06, första barnet, BF 6/12

Snobb, första barnet, 5/12

Misshjb, andra barnet, 8/12

Maggadisch, andra barnet, 1/12

mum2girls, fjärde barnet, 6/12

Malin Cc , 11/12

Paxoo, första barnet, 2/12

Fantasy06, andra barnet, 7/12

Emme, andra barnet, 3/12

Hallonetsorbet, andra barnet, 6/12

Hallonpaj, 9/12

• emme

Snobi- jag har likadant! Har varit vaken till och från sen kl3. Gav upp kl6! Är inte så trött på morgonen sen utan det kommer efter lunch.
    Jag tränar på som vanligt. Blev lite nojig efter ett hårt pass häromdagen men det ska ju precis som du säger inte vara nån fara :)

• Hallonpaj
    Knasbollen81 skrev 2015-04-03 07:20:02 följande:
    Stort grattis- vilken underbar present påskharen kom med

Lägger till dig i BF listan

Åh Tack Solig Ja en så fin present har jag aldrig fått tidigare.

Detta var vårt första försök och är vårt första barn :)

Grattis till alla er andra också såklart {#emotions_dlg.flower}

• Snobi
    emme skrev 2015-04-03 07:30:38 följande:

Snobi- jag har likadant! Har varit vaken till och från sen kl3. Gav upp kl6! Är inte så trött på morgonen sen utan det kommer efter lunch.

Jag tränar på som vanligt. Blev lite nojig efter ett hårt pass häromdagen men det ska ju precis som du säger inte vara nån fara :)

Skönt att höra att det finns fler! Känner mig som ett ufo när jag går upp så tidigt. Och har upptäckt att det bara är skit på tv där vid 4-5. ;)

Nä, det ska ju inte det. Innan jag hade plussat (ca bim-3 var det nog) gick jag på ett gruppass med bara rump- och lårövningar. Blev så slut att jag kokade, fick världens blodtrycksfall och var tvungen att sätta mig ner. Nojig för det med men gjort är ju gjort... Kanske därför jag känner mig extra feg nu :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)