• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Snobi

Hej! Hoppar också in

Plussade för första gången i förrgår efter 19 månaders försök. Provade pergotime i höstas utan resultat. Nu hade vi precis påbörjat utredning via landstinget och lämnat en massa prover när jag plötsligt blev spontant gravid. Fattar inget men är väldigt glad och lättad! BF den 5 december enligt mina beräkningar (äl-test och tempkurva).

• Knasbollen81
    nikki06 skrev 2015-04-01 12:24:50 följande:

Tack va goa ni är! Ja vi är båda helt överlyckliga, min sambo trodde jag skojjade först.

Jag kände redan strax efter inseminationen lite mensvärk och har gjort hela tiden. Samt att mina bröst gör ont men så känner jag inför mens med så kunde knappt föreställa mig något annat. Sen har de symptomen stärkts sista dagarna och jag får typ kramper i magen ibland (hoppas inte detta är något farligt) och så är jag rätt trött.

Hur känner ni er? Ser att illamåendet startat för vissa, huua. Hang in

Åh vilken underbar känsla. Nä än har inte illamåendet börjat men med tanke på hur jag kände det förra graviditeten så avundas jag ingen. Just nu är jag otroligt trött, kissnödig och gasig/svälld. Inget mer!!
  • Knasbollen81
    Snobi skrev 2015-04-01 12:27:38 följande:

Hej! Hoppar också in

Plussade för första gången i förrgår efter 19 månaders försök. Provade pergotime i höstas utan resultat. Nu hade vi precis påbörjat utredning via landstinget och lämnat en massa prover när jag plötsligt blev spontant gravid. Fattar inget men är väldigt glad och lättad! BF den 5 december enligt mina beräkningar (äl-test och tempkurva).

[/Åh

[quote=75097543][quote-nick]Snobi skrev 2015-04-01 12:27:38 följande:[/quote-nick]

Hej! Hoppar också in

Åh helt underbart!!! Stort grattis!!! Känner du några symptom etc?!
  • Snobi
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 12:36:31 följande:

Åh helt underbart!!! Stort grattis!!! Känner du några symptom etc?!

Tack! Och detsamma!

Jag kände mer i helgen än nu, vilket känns lite läskigt.. men det kan kanske variera lite? Kramp i livmodern har jag haft från ca en vecka efter äl, men så har jag typ varje månad. Kanske lite värre den här månaden dock. Fast nu gör det bara ont korta stunder då och då, känns mer "normalt" tror jag. Lite ömma bröst men inte värre än vanligt vid mens/äl. I helgen skrattade jag och grät samtidigt (blev motvilligt hoppfull då haha) men nu är humöret normalt igen och jag är inte lika varm som före bim. Känns på det stora hela väldigt bra än så länge! Tjoho! Hur känns det för dig?
  • emme

Välkomna alla nya och grattis till plussen! :) här har tröttheten svept över mig men hellre det än illamående :) hoppas alla slipper det! Har ni ringt bm än?

• Snobi
    emme skrev 2015-04-01 13:13:08 följande:

Välkomna alla nya och grattis till plussen! :) här har tröttheten svept över mig men hellre det än illamående :) hoppas alla slipper det! Har ni ringt bm än?

Tack och grattis själv!

Kom på att ett till symptom nog är att jag sover väldigt lite. Somnar fort på kvällen och sover till strax efter 4 på morgonen men sen är det kört. Känner mig inte alls trött på dagarna heller utan snarare piggare än på länge. Jättekonstigt!

Har inte ringt bm än. Eftersom jag är mitt i en barnlöshetsutredning borde jag kanske ringa den mottagningen först tänkte jag. Testar att ringa imorgon, annars efter påsk. Har du ringt?
  • Snobi

Är det förresten någon mer än jag som får "problem" i påsk? Sambon och jag har bestämt sen tidigare att vi delar på oss och åker hem till respektive familj. Mamma har redan meddelat att hon har köpt bl.a. gravlax och nubbe. Det känns som att enda lösningen är att hon får veta redan nu, även om jag hellre hade väntat.

• Hallonetsorbet

Hej Hej!
    Bf 6/12 och andra barnet för min del. Har en son som är född i juli -13 sen innan.
    Förra graviditeten mådde jag extremt bra hela tiden. Visst, lite illamående i början och extremt trött ett tag där runt v.8 också men annars hade jag inga större problem.
    Hoppas på liknande graviditet denna gång men man vet ju aldrig.
    Vi började bebisverkstan i januari så jag var väldigt nervös innan jag testade mig denna gång. Hade känt mig illamående ett par dagar nu men ingen större förändring med mig och hade även spotting/blödning 4 och 2 dagar innan bim.
    Eftersom vi försökt 3 månader så trodde jag att jag var skengravid och att mensen skulle komma med all säkerhet. Men testet visade postivt i dag efter bim. :)
    Jag är också rädd för MF men mer lugn än förra gången jag var gravid.
    Ska besöka min husläkare nästa vecka då jag är extremt förkyld och även göra vul. Spännande!!   

Förresten, jag har googlat sönder internet ang. att få blödning innan bim. Man kan hitta ALLT på internet. Då menar jag verkligen ALLT ;)

• nikki06
    Snobi skrev 2015-04-01 13:21:22 följande:
    Tack och grattis själv!

Kom på att ett till symptom nog är att jag sover väldigt lite. Somnar fort på kvällen och sover till strax efter 4 på morgonen men sen är det kört. Känner mig inte alls trött på dagarna heller utan snarare piggare än på länge. Jättekonstigt!

Har inte ringt bm än. Eftersom jag är mitt i en barnlöshetsutredning borde jag kanske ringa den mottagningen först tänkte jag. Testar att ringa imorgon, annars efter påsk. Har du ringt?
    Grattis också efter 19månadersförsök, precis som mig :)

Jag ringde vår gynmottagning där vi gjort vår utredning och där jag inseminerades, jag fick då tid för vul i vecka 8 och ska undersöka om de hör något hjärtslag. Känns oerhört tryggt och tacksamt, känns som att en sten skulle lyfta om man hörde det där tickandet. Så det rekommenderar jag att du gör, eller att du får en tid för ultraljud hos någon annan bm!
  • Malin Cc

hoppar in här!

Jag plussade i morse och bf 11/12. :D

Ringde bm idag, bad henne redan då om jag kunde få ett tidigt vul för att se om några veckor att det är något där. Jag är verkligen super nojjig! Men hon vägra..

:)

Svar på tråden BF december 2015 :-)