• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Snobi
    nikki06 skrev 2015-04-01 15:29:18 följande:

Ja verkligen! High-five till oss ;) Jaa det har verkligen varit jobbigt, stundtals vill man bara ge upp. Kommer ihåg första julen 2013 efter vi hade börjat försöka (hade försökt i 4-5 månader då) och jag låg och bölade för vi hade försökt sååå länge. Tji fick jag! Men nu står man här drygt 1,5 års senare och känner att allt har varit värt det! Måtte det hålla i sig...

Gör det! Men är det inte samma taxa hos er privata? Jag går på privat och där är det samma taxa som landstinget :)

Haha precis! Julen 2013 var jag också deppig men tröstade mig med att det nog var sista julen vi firade utan barn. Eh... just det. Tur man inte vet saker i förväg ibland. Men nu jäklar! (Och ren flax att det blev något för jag var så less och inte ens sugen på att försöka den här månaden. Tyckte vi kunde vänta på resultatet av utredningen men sambon tyckte att vi lika gärna kunde köra på. Tur det)

Nä, inte på det stället. Men det går säkert att hitta något annat. :)
  • Snobi
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 17:07:37 följande:

Vad säger ni ska vi göra en BF lista?!

Kan ni inte lägga in så citera gärna så fixar jag det.

Knasbollen 81, andra barnet, BF 5/12

Jaa, kul! :)

Snobi, första barnet, BF 5/12
  • Misshjb
    Snobi skrev 2015-04-01 12:27:38 följande:

Hej! Hoppar också in smile1.gif

Plussade för första gången i förrgår efter 19 månaders försök. Provade pergotime i höstas utan resultat. Nu hade vi precis påbörjat utredning via landstinget och lämnat en massa prover när jag plötsligt blev spontant gravid. Fattar inget men är väldigt glad och lättad! BF den 5 december enligt mina beräkningar (äl-test och tempkurva).

Stort grattis , visst är det galet hur kroppen funkar? När man minst anar det.
  • Misshjb
    Snobi skrev 2015-04-01 13:26:36 följande:

Är det förresten någon mer än jag som får "problem" i påsk? Sambon och jag har bestämt sen tidigare att vi delar på oss och åker hem till respektive familj. Mamma har redan meddelat att hon har köpt bl.a. gravlax och nubbe. Det känns som att enda lösningen är att hon får veta redan nu, även om jag hellre hade väntat.

Sitter med samma "problem" svärföräldrarna och min mans systrar med familj kommer till oss hela helgen. Hade tänkt vänta så länge som möjligt, gärna till rul är klar eftersom vi avbröt vår senaste graviditet i v 22 i jan i år. De blev givetvis väldigt ledsna och ville "spara" de och mig.

Det kommer bli oundvikligt för båda oss.
  • Misshjb
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 18:34:51 följande:

Knasbollen81, andra barnet, BF 5/12

nikki06, första barnet, BF 6/12

Misshjb bf 8 dec. Första barnet (andra beroende på hur man räknar)
  • Malin Cc
    nikki06 skrev 2015-04-01 15:25:54 följande:

Grattis!!! 

Va tråkigt med det bemötandet, jag vet inte hur de gör med det tidiga vul för folk generellt sett. Jag var som sagt under utredningsbehandling så när den mottagningen har "interfererat" så vill de alltid kolla så att allt är okej eller om det ma, dubbelbefruktning etc. Men det är faktiskt konstigt att de inte gör det för alla, vet andra som fått göra vul i v 8 men inte gått på utredning, men det kanske var privat.. Hör man ett hjärtslag då ska chansen för missfall minimeras grovt, så känns ju mycket lättare att härda ut det första hindret med typ e månads marginal. Så dåligt att de inte ville ge dig ett! Undra om du kan kontakta någon annan, jag har som sagt väldigt dålig koll på det där.

Ja jag tyckte det var dåligt. Har hört flera som fått komma in för att verkligen få det bekräftat att det sitter och att det faktiskt finns nått där. Men jag skulle inte få komma in, utan bara om jag fick kraftig smärta och blödningar. Ska kolla upp om jag kan gå någon annanstans :)
  • Knasbollen81

Knasbollen81, andra barnet, BF 5/12

nikki06, första barnet, BF 6/12

Snobi, första barnet, 5/12

Misshjb, andra barnet, 8/12

• Maggadisch

Hej hej!????

Här är en skakig och superglad mamma som plussade igår! ?? BF 1/12 enligt min app???? Jag och min ljuvliga man väntar alltså vårt andra barn.???? Vi fick våran älskade son 15:e Juli förra året, så om allt går som det ska så blir det liv i luckan i december..hehe????

På "symptomfronten" har lite illamående börjat kicka in, kraftigare hunger, brösten börjar fyllas ut igen (efter att jag nyss slutat amma????) och en härlig svullnad har så fint kommit på besök! ???????? Hurra hurra för att vara höggravid under sommaren!... Gud hjälp oss långsamt hehe...???????????? Hoppas jag får cravings på typ isbergssallad och Loka..?????

Ska bli supermysigt att få följa er här!?

Och GRATTIS till alla plussare!????????

• Knasbollen81
    Misshjb skrev 2015-04-01 21:18:33 följande:

Misshjb bf 8 dec. Första barnet (andra beroende på hur man räknar)

För mig var det självklart att det var/är självklart att det är ditt andra barn. Du är Änglamamma.
Svar på tråden BF december 2015 :-)