BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Stått med ugnen på hela kvällen, 16 små tacopajer, 4 plåtar pizzabullar och 7 plåtar lussekatter!
Tänkte att jag ska baka kanelbullar imorgon med pojkarna.
Bunkrar upp! :D
Är ni alla all set inför förlossningen?
Jag har en mängd saker jag skulle behöva köpa. Så tycker han kan stanna där inne dn vecka till så är han välkommen 29-30/11, han får gärna komma en vecka innan bf! :)
Visst kan man ha uvi utan symtom. Vissa går ju med det utan att känna nånting och sen går det över :) jag tror det tar lång tid innan tappen påverkas och det ska nog krävas rätt så mycket intensiva sammandragningar. Men den kanske påverkas lättare mot slutet? Som du hör så är jag ingen expert, bara spekulerar.
Jag var inne på fl för 3 veckor sen pga sammandragningar. Det småstack i hela livmodern och den slappnade aldrig av. Väl där började sammandragningar komma tätare och ett par timmar innan läkaren kom så kom dem var 10e minut... Det visade sig vara en uvi. Vill inte skrämmas men blir det för jobbigt så ring in för en koll :)
Jag misstänker att jag fått uvi IGEN. Blir så trött. Haft olika infektioner under hela graviditeten och det ena bara avlöser det andra. Är såklart tacksam att jag inte haft större komplikationer och att min tjej är kvar i magen, men det börjar bli jobbigt :/
Förlåt, men någon som har erfarenhet utav att förlossningen startat med tarmtömning?
Jag har nog aldrig varit såhär dålig i magen i hela mitt liv.. Jag mår annars hur bra som helst men nu är jag såklart såå nervös över att det skulle vara dags för bebis snart pga detta.. Har hört att det är vanligt men har själv ingen erfarenhet utav det..
Är själv född på dagen en månad för tidigt så mamma säger att jag borde förbereda mig för bebis. Är beräknad 27/12 enligt mens och 31/12 enligt rul..
Tokstollen hur har det gått för dig?
Förlåt, men någon som har erfarenhet utav att förlossningen startat med tarmtömning?
Jag har nog aldrig varit såhär dålig i magen i hela mitt liv.. Jag mår annars hur bra som helst men nu är jag såklart såå nervös över att det skulle vara dags för bebis snart pga detta.. Har hört att det är vanligt men har själv ingen erfarenhet utav det..
Är själv född på dagen en månad för tidigt så mamma säger att jag borde förbereda mig för bebis. Är beräknad 27/12 enligt mens och 31/12 enligt rul..
Jag undrar exakt samma sak!
Har varit hård i magen under hela graviditeten fram till natten mellan fredag/lördag. Sen dess har det (ursäkta mig) runnit ur mig och jag har väldigt ont i magen till och från, i kombination med att magen blir stenhård. :( Vecka 37+0 idag.
Jag hade så dagarna innan min förra förlossning startade med sonen (5år sedan), är rätt vanligt att tarmarna tömmer sig innan fl.
I samma veva som detta gick då även slemproppen i omgångar tills jag vaknade en morgon av att vattnet gick.
Oj vad mycket energi ni verkar ha tjejer! Lite avis faktiskt för jag orkar verkligen ingenting!
Läste att det är ett vanligt graviditetstecken i v37 med att vara lös i magen. Vill inget hellre än att lillan ska stanna till Bf jag eftersom vi ska flytta i veckan. Vågar inte ens ha sex längre för att inte riskera att det sätts igång:/
Igångsatt vill jag inte heller bli då många berättat för mig att det är mer smärtsamt.
En fundering angående rörelser (igen).
Nu när det bara är ett fåtal veckor kvar, hur ofta känner ni era små och hur länge kan de vara lugnt åt gången.Å vilken typ av rörelser känner ni?
Förlossningen med min första startade så. Med andra och tredje har jag haft så från vecka 35-36+ ca så ser det inte längre som ett tecken för mig. Men det är ju klart att det kan vara ett tecken på förlossning. Precis som det kan vara något helt annat. Tänk om man visste allt exakt så man mentalt kunde förbereda sig. Vad skönt det vore!
Mina värkar drog igång igår och blev snabbt intensiva och täta för att sen klinga av helt och hållet. Var på koll på förlossningen idag men fortfarande 3 cm öppen. Dock inget kvar av "ringen" som hon kallade det och tappen utplånad. Så jag hoppas det sätter fart igen. Hon sa att det var vanligt och att det inte heller var ovanligt att gå så i flera veckor med värkar som sen klingar av. Men det hoppas jag att jag slipper! Nu ligger jag och ska vila lite. HAr ganska kraftiga förvärkar som börjar täta på sig lite. Hoppas på bebis snart. Tror jag blir mer uppmärksam på alla tecken eftersom mina tidigare förlossningar varit så extremt snabba. Letar minsta lilla tecken på att vi ska ringa barnvakten så vi hinner!