BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Hur har ni andra gjort med vaccin? Jag har känt att något är på gång i kroppen de senaste dagarna och idag vaknade jag dunderförkyld. Det kan ju vara en vanlig förkylning, men hur påverkas bebis av det?Och vad gör jag om det visar sig vara influensa? Finns det ens något att göra eller det är bara att gilla läget att det helt enkelt är för sent för vaccinet?
Hur har ni andra gjort med vaccin? Jag har känt att något är på gång i kroppen de senaste dagarna och idag vaknade jag dunderförkyld. Det kan ju vara en vanlig förkylning, men hur påverkas bebis av det?Och vad gör jag om det visar sig vara influensa? Finns det ens något att göra eller det är bara att gilla läget att det helt enkelt är för sent för vaccinet?
Jag har valt att inte vaccinera mig. Min bm tyckte inte det var någon fara eftersom största influensaperioden är kring februari.
Det är med största sannolikhet en vanlig förkylning du fått. Hoppas det ger med sig snabbt för dig. Trist oavsett, men jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. Bebisen blir inte påverkad av din förkylning.
Krya på dig!
Jag har vaccinerat mig, vill inte ha influensan och exponeras på jobbet. Men om du nu ev fått influensan är det ju försent och du ska ju ändå inte vaccinera dig när du är sjuk. Tyvärr är det väl bara att vänta och se hur du mår, krya på dig :)
Någon mer som fått en hinnsvepning? Hade läkartid på min mvc igår för jag har haft en väldigt påfrestande graviditet med bland annat svåra hjärtklappningar och foglossning och jag vill därför bli igångsatt innan Bf. Läkaren undersökte mig och min tapp är fortfarande 3cm lång men väldigt mjuk så han gjorde en hinnsvepning. Shit va hårdhänt han var! Efteråt har jag haft ännu mer molvärk där nere och en tryckande känsla nedåt. Ska tillbaka till mvc om en vecka och om tappen är utplånad då så kommer jag få bli igångsatt. Hoppas verkligen att hinnsvepningen gjort sitt! Är i vecka 37+4 idag så med lite tur kanske barnet vill komma innan nästa läkartid 😊
Någon mer som fått en hinnsvepning? Hade läkartid på min mvc igår för jag har haft en väldigt påfrestande graviditet med bland annat svåra hjärtklappningar och foglossning och jag vill därför bli igångsatt innan Bf. Läkaren undersökte mig och min tapp är fortfarande 3cm lång men väldigt mjuk så han gjorde en hinnsvepning. Shit va hårdhänt han var! Efteråt har jag haft ännu mer molvärk där nere och en tryckande känsla nedåt. Ska tillbaka till mvc om en vecka och om tappen är utplånad då så kommer jag få bli igångsatt. Hoppas verkligen att hinnsvepningen gjort sitt! Är i vecka 37+4 idag så med lite tur kanske barnet vill komma innan nästa läkartid ????
Alltså den hemska ilande smärtan i underlivet är ju inte nådig.. Nu misstänker jag ju att det är för att hon är fixerad men där kan hon ju inte ligga i 5 veckor till och plåga mig..
Annars misstänker jag typ urinvägsinfektion? Det är ju rätt vanligt när man är gravid och man kan visst ha det utan att ha massa symptom mer än tex mycket sammandragningar som jag har..
Kunde livmodertappen påverkas av mycket sammandragningar? (Som ej gör ont). Isf är det kanske också något att kolla upp..
Imorse var magen stenhård konstant i en halvtimme. Man undrar vad som försiggår där inne.. :)
Alltså den hemska ilande smärtan i underlivet är ju inte nådig.. Nu misstänker jag ju att det är för att hon är fixerad men där kan hon ju inte ligga i 5 veckor till och plåga mig..
Annars misstänker jag typ urinvägsinfektion? Det är ju rätt vanligt när man är gravid och man kan visst ha det utan att ha massa symptom mer än tex mycket sammandragningar som jag har..
Kunde livmodertappen påverkas av mycket sammandragningar? (Som ej gör ont). Isf är det kanske också något att kolla upp..
Imorse var magen stenhård konstant i en halvtimme. Man undrar vad som försiggår där inne.. :)
Stått med ugnen på hela kvällen, 16 små tacopajer, 4 plåtar pizzabullar och 7 plåtar lussekatter!
Tänkte att jag ska baka kanelbullar imorgon med pojkarna.
Bunkrar upp! :D
Är ni alla all set inför förlossningen?
Jag har en mängd saker jag skulle behöva köpa. Så tycker han kan stanna där inne dn vecka till så är han välkommen 29-30/11, han får gärna komma en vecka innan bf! :)
Stått med ugnen på hela kvällen, 16 små tacopajer, 4 plåtar pizzabullar och 7 plåtar lussekatter!
Tänkte att jag ska baka kanelbullar imorgon med pojkarna.
Bunkrar upp! :D
Är ni alla all set inför förlossningen?
Jag har en mängd saker jag skulle behöva köpa. Så tycker han kan stanna där inne dn vecka till så är han välkommen 29-30/11, han får gärna komma en vecka innan bf! :)