• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • summer13

Förra gången tömde sig kroppen ca 6 veckor innan.. fortsatte konstant att gå på toa ca 10-15ggr per dag. Sjukt jobbigt!!! Sen vad det berodde på vet hag inte men inget stannade kvar speciellt länge.

Har dessutom fått ont i lungorna, men bara när jag tar i/skrattar. Skönt att komma till bm imorgon, mycket konstiga symptom nu! :-/ vill bara ha ett datum för igångsättningen nu..

• SsJj
    summer13 skrev 2015-11-22 18:51:39 följande:

Förra gången tömde sig kroppen ca 6 veckor innan.. fortsatte konstant att gå på toa ca 10-15ggr per dag. Sjukt jobbigt!!! Sen vad det berodde på vet hag inte men inget stannade kvar speciellt länge.

Har dessutom fått ont i lungorna, men bara när jag tar i/skrattar. Skönt att komma till bm imorgon, mycket konstiga symptom nu! :-/ vill bara ha ett datum för igångsättningen nu..

Åh nej va jobbigt!! :( Det där slipper jag gärna. Vågade knappt gå hemifrån idag. Tror absolut inte jag åker till gekås heller med den här magen.. "/ ovissheten alltså..

Hoppas det går bra imorgon och att du får din tid snart.
    Anny123 skrev 2015-11-22 17:10:24 följande:

En fundering angående rörelser (igen).

Nu när det bara är ett fåtal veckor kvar, hur ofta känner ni era små och hur länge kan de vara lugnt åt gången.Å vilken typ av rörelser känner ni?

Min tjej brukar vara väldigt aktiv i 3 dagar för att sedan hålla sig lugn i 3 dagar. Känner väldigt mycket sparkar och buffar och hon lever verkligen rövare så hela magen flyttar sig.
  • Frankie86

Idag har jag min första dag som mammaledig . Dock utan bebis än så länge. 16 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum.

Jag har typ redan packat klart bb-väskan. Ska komplettera med lite hygienartiklar artiklar till mig och någon tröja.

Funderar på hur jag spendera mina dagar. Baka lite lussebullar kanske :)

Mår toppen och önskar att bebis kommer om en vecka ;)

• Anny123
    SsJj skrev 2015-11-22 19:50:36 följande:

Åh nej va jobbigt!! :( Det där slipper jag gärna. Vågade knappt gå hemifrån idag. Tror absolut inte jag åker till gekås heller med den här magen.. "/ ovissheten alltså..

Hoppas det går bra imorgon och att du får din tid snart.Min tjej brukar vara väldigt aktiv i 3 dagar för att sedan hålla sig lugn i 3 dagar. Känner väldigt mycket sparkar och buffar och hon lever verkligen rövare så hela magen flyttar sig.

Ok, så det är lite "intervaller" när det gäller dagar då hon rör sig mer aktivt. Upplever samma som du och under dom lugna dagarna känner jag mer vaga rörelser, typ svepande förflyttningar och några buffar här och var. När de är aktivt är det så himla aktivt att magen far åt alla håll. Kontrasterna oroar mig alltid
  • SsJj
    Anny123 skrev 2015-11-23 10:13:54 följande:

Ok, så det är lite "intervaller" när det gäller dagar då hon rör sig mer aktivt. Upplever samma som du och under dom lugna dagarna känner jag mer vaga rörelser, typ svepande förflyttningar och några buffar här och var. När de är aktivt är det så himla aktivt att magen far åt alla håll. Kontrasterna oroar mig alltid

Jag känner också väldigt lite under dom lugna dagarna. Och sen väldigt mycket under dom aktiva dagarna. Bara man känner något alls så tror jag det är helt okej. :)
  • summer13

Undrar vad det är för fel på min kropp :-/ häromdagen "magsjuka" i en halv dag, idag migrän. Sjukt otäckt! Tappade synen på ena ögat och tappade talet. Kunde inte prata ordentligt, glömde ord och sluddrade. Sen domnar halva ansiktet, tungan och handen. Somnade en stund så allt det försvann och nu har jag "bara" huvudvärk. Hellre huvudvärk, det andra var läskigt!!!

Har tid för igångsättning den 4e dec nu. Alldeles för länge till. Bebisen kommer ju väga typ 5 kg då "hellre komma igång av sig själv med starka värkar än igångsättning, storleken på barnet spelar ingen roll" resonerade bm. Gick ju bra förra gången sa jag till henne! Ironi då.. Bah less nu!!

• Beya
    summer13 skrev 2015-11-23 13:03:05 följande:

Undrar vad det är för fel på min kropp :-/ häromdagen "magsjuka" i en halv dag, idag migrän. Sjukt otäckt! Tappade synen på ena ögat och tappade talet. Kunde inte prata ordentligt, glömde ord och sluddrade. Sen domnar halva ansiktet, tungan och handen. Somnade en stund så allt det försvann och nu har jag "bara" huvudvärk. Hellre huvudvärk, det andra var läskigt!!!

Har tid för igångsättning den 4e dec nu. Alldeles för länge till. Bebisen kommer ju väga typ 5 kg då "hellre komma igång av sig själv med starka värkar än igångsättning, storleken på barnet spelar ingen roll" resonerade bm. Gick ju bra förra gången sa jag till henne! Ironi då.. Bah less nu!!

Men du det tycker jag du måste berätta för någon läkare. Har det hänt förut att du tappat talet o sluddrat?
  • amalie79
    summer13 skrev 2015-11-23 13:03:05 följande:

Inte för att skrämma dig men det där ska du kolla genast. Du kan ju ha fått en stroke eller havandeskapsförgiftning! Huvudvärk är väl typiskt för det!?
  • summer13

Jag var hos bm imorse o blodtrycket var helt normalt. Det kom nån timme efter sen.. Bm ringde för å bekräfta en bokad tid och hon sa det kan bli så med migrän och att jag skulle ringa förlossning om det blev värre. Nu är det mycket bättre! Bara huvudvärk kvar. Sjukt otäckt dock, trodde jag fick en stroke el nåt!

Det hette tydligen migrän aura el nåt sånt och allt på 1177 stämde in så var nog bara det..

• BowserSchnauzer
    summer13 skrev 2015-11-23 16:47:18 följande:

Jag var hos bm imorse o blodtrycket var helt normalt. Det kom nån timme efter sen.. Bm ringde för å bekräfta en bokad tid och hon sa det kan bli så med migrän och att jag skulle ringa förlossning om det blev värre. Nu är det mycket bättre! Bara huvudvärk kvar. Sjukt otäckt dock, trodde jag fick en stroke el nåt!

Det hette tydligen migrän aura el nåt sånt och allt på 1177 stämde in så var nog bara det..

Men har du haft migrän på detta vis förut? Annars kan verkligen inte BM bedöma per telefon att det handlade om migrän, finns en del stroke ex sinustrombos man kan få i samband med graviditet. Vill inte skrämma upp dig men det är läskigare om det faktiskt är någonting och du inte sökt och det blir värre när det slår till igen. Ta hand om dig!
Svar på tråden BF december 2015 :-)