• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Snobi
    Cheysa skrev 2015-11-27 22:56:22 följande:

I tisdags skulle jag på rutin kontroll igen, dock var trycket högt och de talade om för mig att det var dags för igångsättning! Den startas direkt vattnet går på natten kl 01:30 och det fortlöper på fint. Öppnar mig 3 vid lunch 5 och tidig em 9,5 sedan.... Händer inget! Bebis vägrar flytta sig ändan ner hur mycket jag än kryster värkarna är intensiva och på kvällen 20 timmar efter vattnet gått är jag så slut. Vid kl 00:30 kommer läkaren och talar om att ks är det naturliga valet nu efter allt "jobb" jag lagt ner och jag håller med har inte mer att ge! Självklart så tar inte bedövningen som den ska på mig på ks så jag får bli sövd. Kl 01:50 26/11 föds vår dotter och kl 05:00 får jag se henne för första gången! Läkaren på tisdagens ultraljud hade skrivit att hon skulle väga 3850 gram och hon kom ut på 3940 gram så det får man kalla godkänt! Jag är så tacksam för alla bm och hela förlossningen som peppat och stöttat under denna tid.

Grattis! Förstår att krafterna tog slut där på kvällen.
  • Polly 98

Mensvärk och ont därnere... Typ värk och tryck på blygdbenet. OCH helt slut. Legat på soffan hela dan. Vill ha våran bebis nuuuuu. Vad har ni för känningar?

• moruri

Påväg hem från Ullared, puh! Helt galet!
    Blev en hel del julklappar till pojkarna. Lite smått till bebisen och en hel hög med skit jag inte kan komma på nu. Var ju väldigt lätt att spendera där... Fick plocka av saker innan jag gick till kassan för jag märkte att det spåra ut.
    Nu har jag typ allt fixat inför lillkillens ankomst, behöver bara köpa hem lite blöjor/bindor sen så! Tycker han kan komma på måndag, hade varit ett bra datum.

• Beya
    Polly 98 skrev 2015-11-28 17:11:09 följande:

Mensvärk och ont därnere... Typ värk och tryck på blygdbenet. OCH helt slut. Legat på soffan hela dan. Vill ha våran bebis nuuuuu. Vad har ni för känningar?

Känner också så idag! Som mensvärk som kommer och går. Magen blir stenhård emellanåt också.
  • Beya
    Cheysa skrev 2015-11-27 22:56:22 följande:

I tisdags skulle jag på rutin kontroll igen, dock var trycket högt och de talade om för mig att det var dags för igångsättning! Den startas direkt vattnet går på natten kl 01:30 och det fortlöper på fint. Öppnar mig 3 vid lunch 5 och tidig em 9,5 sedan.... Händer inget! Bebis vägrar flytta sig ändan ner hur mycket jag än kryster värkarna är intensiva och på kvällen 20 timmar efter vattnet gått är jag så slut. Vid kl 00:30 kommer läkaren och talar om att ks är det naturliga valet nu efter allt "jobb" jag lagt ner och jag håller med har inte mer att ge! Självklart så tar inte bedövningen som den ska på mig på ks så jag får bli sövd. Kl 01:50 26/11 föds vår dotter och kl 05:00 får jag se henne för första gången! Läkaren på tisdagens ultraljud hade skrivit att hon skulle väga 3850 gram och hon kom ut på 3940 gram så det får man kalla godkänt! Jag är så tacksam för alla bm och hela förlossningen som peppat och stöttat under denna tid.

Grattis låter som en rätt tuff förlossning men nu är det ju över :)
  • Roxy81

Har en liten fundering här. Bebis har varit fixerad i drygt tre veckor o magen är nu inte lika högt upp. Men nu ikväll upplever jag att magen sjunkit ännu mer, även sambon tycker det ser så ut. Är det ett tecken på att FL är på G (är i v 38+2)? Har försökt googla lite, men hittar inget direkt. Någon här som vet el känner igen sig? :)

• Cheysa

När jag sattes igång var jag inte alls mogen, 1,7. men det gick snabbt under tisdagen med drickan (snapsen som jag kallade det) så hela den biten gick perfekt, precis som att vattnet gick och värkarna började dock fick jag reda på i efterhand att mina krystvärkar aldrig var eller kommer vara tillräckligt intensiva för att kunna trycka ut bebis som inte är helt nere/vill helt ner.

velvet skrev 2015-11-28 06:13:56 följande:

Stort grattis till dottern! Vilken lycka att äntligen ha henne hos er!

Får jag fråga hur mogen du var vid igångsättningen? Var tappen mjuk? Utplånad tom? Hade du öppnat dig någonting själv? Ska själv sättas igång om en vecka nämligen.

• Beya

Vem har Bf i dagarna? :) jag har ju den 10:e men någon här måste ju ha tidigare.

• Snobi
    Beya skrev 2015-11-29 09:25:03 följande:

Vem har Bf i dagarna? :) jag har ju den 10:e men någon här måste ju ha tidigare.

6:e här! Precis en vecka bort alltså. Men första barnet och inte så mycket känningar så du hinner säkert före. ;)
  • Beya
    Snobi skrev 2015-11-29 09:30:19 följande:
    6:e här! Precis en vecka bort alltså. Men första barnet och inte så mycket känningar så du hinner säkert före. ;)
    Haha ja vi får se:)
Svar på tråden BF december 2015 :-)