• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Polly 98
    Frankie86 skrev 2015-11-29 20:07:02 följande:
    Då kan vi bestämma att våra små juveler kan komma i morgon :)
    Vi har tagit reda på att det är en liten flicka. Har en av varje redan.

Har ni tagit reda på kön och vad har ni sen innan?
    Inga tecken på havandeskapsförgiftning denna gång?

Denna graviditeten är den enda gången jag har högre blodtryck än mitt normala. 140/90, enligt bm ligger det på gränsen till för högt. Men jag känner ingen skillnad i kroppen iaf.
    Skönt att du inte känner av det.
  • Frankie86
    Polly 98 skrev 2015-11-29 20:18:41 följande:
    Vi har 3 pojkar och en flicka och väntar enl rul en flicka. Jag har haft högt blodtryck med 3 av barnen (inte denna gång) flickan som är nr 3 blev jag igångsatt med också fast då på bf + 6.
    Ni har fullt upp med andra ord. Hoppas er lilla tjej kommer snart och att du slipper få högt blodtryck.

Ja det känns bra att jag inte känner av något från blodtrycket. Om det inte vore för att bm mätte blodtrycket hade jag inte vetat någon skillnad.
    Ingen protein i urinen iaf.

Men jag ser inte fram emot förlossningen och smärtan som kommer med den.

Några knep, du som gjort det några fler ggr? :)
  • Elin87
    BowserSchnauzer skrev 2015-11-29 17:19:47 följande:

Jag har nog packat alldeles för mycket ;). 2 pyjamaser, 3 body och 3 byxor, filt, overall, 3 mössor och några blöjor samt rumpsalva. Kläderna är i 50 och 56 så tänkte man får se vad som passar. Sen har jag packat till mig mjukisbyxor, 2 linnen, 2 t-shirt, 4 strumpor och 4 stora trosor, en tjocktröja, en sjal. Ska packa ned hygienartiklar med tandborste, deo, borste, schampoo balsam etc när det är dags.

Och så tar vi med oss bilbarnstolen :).

Vad har du lagt ned i väskan?

Jag har packat till bebisen hittills;

Pyjamaser två i 50 och en i 56. 1 set kläder i stl 50 och en body och två byxor i 56. En mössa plus en vintermössa när vi åker hem. 3 strumpor. Overall. Filt.

Till mig;

Förlossningsbindor, 2 amningsbh, amningskudde, två pyjamasbyxor (kör på det då de är tunna och mjuka), amningspads, T-shirt, varmare tröja. Sen ska jag slänga i trosor och strumpor samt tjocka varma innetofflor/sockar. Sen åker även hygienartiklar i såklart.

Sen tog det stopp och jag blev så osäker på vad jag egentligen behöver och hur mycket av allt. Så svårt! :D
  • Beya

Jag kommer inte kunna amma så länge eftersom jag har en medicin jag behöver komma igång med sen. Så skönt att höra en professor på Malou efter tio idag att det är en myt att amning skulle ge skydd för allergier. Behöver jag inte ha lika dåligt samvete:)

• mammmiamaria

Jag har BF den 8/12 och jag har allt för mycket tankar i huvudet just nu. Jag oroar mig för jul, att släkten ska tycka att jag är löjlig när jag inte vill komma och träffa alla på en gång. Hur löser ni det? Jag vill att vår lilla familj ska stanna hemma och sen bjuda in släkten på besök nån timme och kanske två och två eller så i juldagarna. Orkar man? Ska vi känna oss tvugna att ta emot besök bara för att det är jul? Vi blir igångsatta som senast den 23/12 och då löser det ju sig ändå men annars?

• Frankie86
    mammmiamaria skrev 2015-11-30 11:06:33 följande:

Jag har BF den 8/12 och jag har allt för mycket tankar i huvudet just nu. Jag oroar mig för jul, att släkten ska tycka att jag är löjlig när jag inte vill komma och träffa alla på en gång. Hur löser ni det? Jag vill att vår lilla familj ska stanna hemma och sen bjuda in släkten på besök nån timme och kanske två och två eller så i juldagarna. Orkar man? Ska vi känna oss tvugna att ta emot besök bara för att det är jul? Vi blir igångsatta som senast den 23/12 och då löser det ju sig ändå men annars?

Alla har rätt till sina känslor! Men var beredd på att dom kan ändras :)

När vi väntade första barnet var jag helt säker på att jag inte ville att någon skulle besöka oss på bb. När hon väl hade kommit så önskade jag inget annat än att familjen kom och hälsade på.

Vi har bf 9/12 med tredje barnet och kommer ha julafton hemma hos oss i år för enkelhetens skull. Självklart får ingen sjuk eller förkyld släkting komma hit men annars blir vi 10 vuxna och 4 barn hemma hos oss på julafton.

Kommer delegera mycket av maten till resterande familj, men jag ser fram emot att min mans familj kommer hit och firar med oss i vårt hus.

Men alla har självklart rätt att känna som dom vill och det ska självklart respekteras av resterande familj.

Men jag tror nog att ni kommer orka, om barnet kommer kring bf :)

Lycka till! :)
  • mammmiamaria
    Frankie86 skrev 2015-11-30 11:22:41 följande:

Alla har rätt till sina känslor! Men var beredd på att dom kan ändras :)

När vi väntade första barnet var jag helt säker på att jag inte ville att någon skulle besöka oss på bb. När hon väl hade kommit så önskade jag inget annat än att familjen kom och hälsade på.

Vi har bf 9/12 med tredje barnet och kommer ha julafton hemma hos oss i år för enkelhetens skull. Självklart får ingen sjuk eller förkyld släkting komma hit men annars blir vi 10 vuxna och 4 barn hemma hos oss på julafton.

Kommer delegera mycket av maten till resterande familj, men jag ser fram emot att min mans familj kommer hit och firar med oss i vårt hus.

Men alla har självklart rätt att känna som dom vill och det ska självklart respekteras av resterande familj.

Men jag tror nog att ni kommer orka, om barnet kommer kring bf :)

Lycka till! :)

Tack för ditt svar! Det är möjligt att jag kommer att ändra mig men jag känner också att vi inte kan tvinga nån småförkyld att stanna hemma från mina svärföräldrars julfirande bara för att vi kommer. Detta är riktigt svårt tycker jag. Min mans familj har sett fram emot detta väldigt länge eftersom våran bebis blir första barnbarnet och vi har varit försökt få barn i 6 år. Jag är mest rädd att det blir lite för mycket både för mig och för bebisen. Jag känner att jag vill ha lugn och ro omkring mig de första veckorna.
  • mig&minbebis
    Elin87 skrev 2015-11-29 14:37:56 följande:

Hej alla! Håller just nu på med att packa BB-väskan. Men vet inte alls riktigt vad jag ska lägga i och hur mycket! Vad har ni packat i era?

Hej hej! Jag har inte packat än men ska också göra det så snart som möjligt. Finns ju många bra tips & råd att få. Jag har 29 dagar kvar så det är väl lika bra att ha den färdig!
  • Beya
    mammmiamaria skrev 2015-11-30 11:38:50 följande:
    Tack för ditt svar! Det är möjligt att jag kommer att ändra mig men jag känner också att vi inte kan tvinga nån småförkyld att stanna hemma från mina svärföräldrars julfirande bara för att vi kommer. Detta är riktigt svårt tycker jag. Min mans familj har sett fram emot detta väldigt länge eftersom våran bebis blir första barnbarnet och vi har varit försökt få barn i 6 år. Jag är mest rädd att det blir lite för mycket både för mig och för bebisen. Jag känner att jag vill ha lugn och ro omkring mig de första veckorna.
    Känner precis som dig! Som tur är min mans familj väldigt förstående. Så vi ska till dem i några timmar om vi mår bra/orkar och under förutsättning att ingen av dem är förkylda.
  • Frankie86
    mammmiamaria skrev 2015-11-30 11:38:50 följande:
    Nej det förstår jag verkligen. Det är inte lätt att hantera sina känslor och alla andras känslor och förväntningar när man får barn.

Kanske ni kan åka hem till svärföräldrarna på julaftons förmiddag på en fika eller att dom kommer hem till er i lugn o ro? Man behöver inte umgås med alla bara för att det är jul. Men det är nog mångas förväntningar.

Men julhelgen har flera dagar än bara julafton.

Jag förstår längtan efter det efterlängtade barnet. Vi hade också svårigheter att få till dom två första barnen.

Var öppna med hur ni känner inför släkten. Ni hinner träffas. :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)