BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Jag har nog packat alldeles för mycket ;). 2 pyjamaser, 3 body och 3 byxor, filt, overall, 3 mössor och några blöjor samt rumpsalva. Kläderna är i 50 och 56 så tänkte man får se vad som passar. Sen har jag packat till mig mjukisbyxor, 2 linnen, 2 t-shirt, 4 strumpor och 4 stora trosor, en tjocktröja, en sjal. Ska packa ned hygienartiklar med tandborste, deo, borste, schampoo balsam etc när det är dags.
Och så tar vi med oss bilbarnstolen :).
Vad har du lagt ned i väskan?
Jag kommer inte kunna amma så länge eftersom jag har en medicin jag behöver komma igång med sen. Så skönt att höra en professor på Malou efter tio idag att det är en myt att amning skulle ge skydd för allergier. Behöver jag inte ha lika dåligt samvete:)
Jag har BF den 8/12 och jag har allt för mycket tankar i huvudet just nu. Jag oroar mig för jul, att släkten ska tycka att jag är löjlig när jag inte vill komma och träffa alla på en gång. Hur löser ni det? Jag vill att vår lilla familj ska stanna hemma och sen bjuda in släkten på besök nån timme och kanske två och två eller så i juldagarna. Orkar man? Ska vi känna oss tvugna att ta emot besök bara för att det är jul? Vi blir igångsatta som senast den 23/12 och då löser det ju sig ändå men annars?
Jag har BF den 8/12 och jag har allt för mycket tankar i huvudet just nu. Jag oroar mig för jul, att släkten ska tycka att jag är löjlig när jag inte vill komma och träffa alla på en gång. Hur löser ni det? Jag vill att vår lilla familj ska stanna hemma och sen bjuda in släkten på besök nån timme och kanske två och två eller så i juldagarna. Orkar man? Ska vi känna oss tvugna att ta emot besök bara för att det är jul? Vi blir igångsatta som senast den 23/12 och då löser det ju sig ändå men annars?
Alla har rätt till sina känslor! Men var beredd på att dom kan ändras :)
När vi väntade första barnet var jag helt säker på att jag inte ville att någon skulle besöka oss på bb. När hon väl hade kommit så önskade jag inget annat än att familjen kom och hälsade på.
Vi har bf 9/12 med tredje barnet och kommer ha julafton hemma hos oss i år för enkelhetens skull. Självklart får ingen sjuk eller förkyld släkting komma hit men annars blir vi 10 vuxna och 4 barn hemma hos oss på julafton.
Kommer delegera mycket av maten till resterande familj, men jag ser fram emot att min mans familj kommer hit och firar med oss i vårt hus.
Men alla har självklart rätt att känna som dom vill och det ska självklart respekteras av resterande familj.
Men jag tror nog att ni kommer orka, om barnet kommer kring bf :)
Lycka till! :)
Hej alla! Håller just nu på med att packa BB-väskan. Men vet inte alls riktigt vad jag ska lägga i och hur mycket! Vad har ni packat i era?