• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • moruri

Jag har också bf den 6e!
    Får la se, ena sonen kom 40+2 andra 41+1, så kan ju helt klart gå över några dagar.

• fantasy06

Har haft sambons son här i helgen. Han är 11 år och har aggressions problem ibland. Så idag har han haft tråkigt. Och sedan bröt helvetet loss. Han var otrevlig mot mig o sa fula saker o gapade o skrek vilket gjorde mig galet stressad. Sammandragningar mm. Har bf om 6 dagar. Kan detta påverka bebis på negativt vis?

Har konstigt "ont" i magen nu när jag rör mig. Kanske mer som ett tryck blandat med obehag neråt typ.

Inte haft några känningar innan mer än lite lätt "mensvärk" på morgnarna.

• Elin87

Hej alla! Håller just nu på med att packa BB-väskan. Men vet inte alls riktigt vad jag ska lägga i och hur mycket! Vad har ni packat i era?

• BowserSchnauzer
    Elin87 skrev 2015-11-29 14:37:56 följande:

Hej alla! Håller just nu på med att packa BB-väskan. Men vet inte alls riktigt vad jag ska lägga i och hur mycket! Vad har ni packat i era?

Jag har nog packat alldeles för mycket ;). 2 pyjamaser, 3 body och 3 byxor, filt, overall, 3 mössor och några blöjor samt rumpsalva. Kläderna är i 50 och 56 så tänkte man får se vad som passar. Sen har jag packat till mig mjukisbyxor, 2 linnen, 2 t-shirt, 4 strumpor och 4 stora trosor, en tjocktröja, en sjal. Ska packa ned hygienartiklar med tandborste, deo, borste, schampoo balsam etc när det är dags.

Och så tar vi med oss bilbarnstolen :).

Vad har du lagt ned i väskan?
  • Frankie86
    Polly 98 skrev 2015-11-29 14:46:19 följande:

Jag har bf 9/12, så 10 dagar kvar.

Jag har också bf 9/12 :) nedräkningen är i full gång. Jag hoppas dock på att föda inom dom närmsta dagarna, blev beräknad till den 1/12 först och har fött dom andra två dagen innan bf. Så i morgon skulle passa väldigt bra tycker jag :)
  • Polly 98
    Frankie86 skrev 2015-11-29 17:22:28 följande:
    Jag har också bf 9/12 :) nedräkningen är i full gång. Jag hoppas dock på att föda inom dom närmsta dagarna, blev beräknad till den 1/12 först och har fött dom andra två dagen innan bf. Så i morgon skulle passa väldigt bra tycker jag :)
    Spännande! Jag tycker också att i morgon är en bra dag! Har gått över med alla mina utom första (blev igångsatt 1 månad tidigare pga havandeskapsförgiftning) Orkar bara inte gå över. Vet ni om det är pojke el flicka?
  • Frankie86
    Polly 98 skrev 2015-11-29 17:57:27 följande:
    Spännande! Jag tycker också att i morgon är en bra dag! Har gått över med alla mina utom första (blev igångsatt 1 månad tidigare pga havandeskapsförgiftning) Orkar bara inte gå över. Vet ni om det är pojke el flicka?
    Då kan vi bestämma att våra små juveler kan komma i morgon :)
    Vi har tagit reda på att det är en liten flicka. Har en av varje redan.

Har ni tagit reda på kön och vad har ni sen innan?
    Inga tecken på havandeskapsförgiftning denna gång?

Denna graviditeten är den enda gången jag har högre blodtryck än mitt normala. 140/90, enligt bm ligger det på gränsen till för högt. Men jag känner ingen skillnad i kroppen iaf.
  • Polly 98
    Frankie86 skrev 2015-11-29 20:07:02 följande:
    Då kan vi bestämma att våra små juveler kan komma i morgon :)
    Vi har tagit reda på att det är en liten flicka. Har en av varje redan.

Har ni tagit reda på kön och vad har ni sen innan?
    Inga tecken på havandeskapsförgiftning denna gång?

Denna graviditeten är den enda gången jag har högre blodtryck än mitt normala. 140/90, enligt bm ligger det på gränsen till för högt. Men jag känner ingen skillnad i kroppen iaf.
    Vi har 3 pojkar och en flicka och väntar enl rul en flicka. Jag har haft högt blodtryck med 3 av barnen (inte denna gång) flickan som är nr 3 blev jag igångsatt med också fast då på bf + 6.
Svar på tråden BF december 2015 :-)