BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Jag är såå anti till människor när jag är nyförlöst. Nästan hatisk alltså. Är väl någon instinkt..
Känn efter när bebis är född säger jag. Det är så lätt att tycka och känna en sak nu men det kan verkligen ändras när bebis väl är här.
Full aktivitet i magen nu när det är 9 dagar kvar till bf. Jag hade hoppats på att hon skulle komma idag den 30/11, men så lär det inte bli.
I morgon är det datumet som vi fick på ett tidigt ultraljud i V8+3, sen på rul så flyttade dom mig till den 9/12. Vi får väl se vem som har rätt.
Börjar bli mer o mer nervös nu och tycker mig känna av lite mer molande känsla i livmodern vid sammandragningarna.
Hur mår ni andra?
Och hur får ni dagarna att gå? :)
Nej det förstår jag verkligen. Det är inte lätt att hantera sina känslor och alla andras känslor och förväntningar när man får barn.
Kanske ni kan åka hem till svärföräldrarna på julaftons förmiddag på en fika eller att dom kommer hem till er i lugn o ro? Man behöver inte umgås med alla bara för att det är jul. Men det är nog mångas förväntningar.
Men julhelgen har flera dagar än bara julafton.
Jag förstår längtan efter det efterlängtade barnet. Vi hade också svårigheter att få till dom två första barnen.
Var öppna med hur ni känner inför släkten. Ni hinner träffas. :)
Full aktivitet i magen nu när det är 9 dagar kvar till bf. Jag hade hoppats på att hon skulle komma idag den 30/11, men så lär det inte bli.
I morgon är det datumet som vi fick på ett tidigt ultraljud i V8+3, sen på rul så flyttade dom mig till den 9/12. Vi får väl se vem som har rätt.
Börjar bli mer o mer nervös nu och tycker mig känna av lite mer molande känsla i livmodern vid sammandragningarna.
Hur mår ni andra?
Och hur får ni dagarna att gå? :)
Jag har BF den 8/12 dom sagt. Jag har ganska mycket molvärk och ont i ryggen som vid mens. I natt fick jag något som kändes som nåt värkliknande men sen kom det ingen mer :). Jag sover väldigt dåligt på nätterna eftersom jag är lite nervös och liten har fullt party i magen nattetid.
Jag har också blivit väldigt deppig. Nån annan som känner av det? Jag har varit jättelugn och lycklig hela graviditeten men nu är jag rätt nere. Det kan ju bero på att jag är uttråkad. Jag går bara hemma hela dagarna och stickar barnkläder och väntar på att min man ska komma hem. Kroppen värker ordentligt nu med.
Hoppas att din väntan är över snart med!
BF imorgon (2 december)
Jag går runt o känner av mensliknande smärtor o har diarre från helvetet. Så jag hoppas verkligen att något är på gång nu!
Har bf 22/12 men har haft mycket förvärkar och SD i flera månader, även mens smärtor och molande värk och alla konstiga smärtor. :) i natt vakna jag av att det gjorde ont upp på vänster sida och nere på höger sida i magen... Precis som att nu e det snart dags ett tecken på att typ förbered dig... Vad tror ni? Kan det vara något? Det försvann igen. I går när killen var här så gav han mig massage på ländryggen, SJUKT SKÖNT. Kan det sätta igång? Går varje dag och letar tecken på att det ska starta... Dock tror jag hon väntar lite till.... Slemproppen har gått i 2 omgångar.. Första gången var det en gul klump och andra var den ljusbrun typ..
I natt har jag vaknat av mer smärtsamma sammandragningar.
Dom har hållit i sig. Sen jag gick upp och gjorde iordning barnen till förskolan vid kl 7 har jag haft mer smärtsamma sammandragningar ca 8-9 ggr.
Hade en alldeles nyss.
Får svårt att stå rakt upp och vill bara krypa ihop och försvinna.
Har precis packat mannens bbväska för att vara förberedd.
Förberett dagis på att barnvakterna kan komma.
Men eftersom det är trean så är jag mera inställd på att det kan vara mera lurigt innan det drar igång på riktigt.
Var dessutom tvungen att gå på toa och kräkas lite galla innan jag satte mig i bilen.
Hur normalt är det?
Oj vad nära det är för många utav er nu. Så roligt att läsa om alla era tecken!
Jag blir själv supertaggad och vill också känna saker men jag är ju inte beräknad än på länge.. 1 dec är ett fint datum att födas.
Själv laddar jag med pepparkakor och hallonbladste inför en promenad till barnmorskan. :)
Jag har bara packat det nödvändigaste när flickorna föddes. Denna gången är jag nog mer extrem..
Jag har packat alldeles för mycket kläder till bebisen. Bodys, byxor, strumpor, strumpbyxor, pyjamasar, mössor, overall, vantar, filt.
Mjuka kläder och amningskläder till mig. Amningsskydd och lite bindor. Borste, tofsar, lypsyl, deo, tandborstar, vetekudden, småmynt, vattenflaska, godis, kameran, förlossningsbrev, inneskor, napp, hörlurar och laddare till telefonen. Säkert glömt skriva något.. ;) Har nästan 10 mil till förlossningen så tanken är väl att stanna iaf 48 timmar så alla prover o så kan tas så vi slipper ligga och köra massor fram och tillbaka. Blir inte kul om det är snöoväder eller halt. Inte för att vi ser ut att få någon snö i år men ändå. :)
Är det bara jag som vill den lilla ska stanna till Bf:) har många viktiga saker för min son till helgen som jag inte vill missa. Sen lever vi i en flyttröra så man vill ju få riktigt fint och rent här innan. Blir lite stressad att Bf är om 9 dagar. Har ju inte alls mycket energi ork till att städa o packa upp..