• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • mammmiamaria
    Snobi skrev 2015-12-08 12:57:37 följande:

Himla skönt att fler känner lika. Man känner sig inte lika knäpp då. Tyckte ändå att det kändes ganska ok i morse och funderade på att åka och handla lite senare, men nu vet jag verkligen inte. Sova och äta kolhydrater känns som min grej också! Har för övrigt också varit hemma en månad snart och blir helt förvirrad ibland. Kan få för mig att julen redan har varit osv. Går ju bara runt i den här bubblan och väntar.

Jag känner mig ganska låst här hemma eftersom jag inte har nån bil på dagarna. Jag vill hellre att min man har den om nåt händer. Annars hade jag gärna åkt iväg och handlat. Men jag drar mig för att åka kollektivt.
  • moruri

Stackare! Nästan så jag inte vågar skriva nu med risk för att provocera er! :p

Vägningen igår såg jättebra ut, ska till Bvc om en vecka igen och kolla. Kämpar på med amningen men mannen har fått ge lite extra ersättning när jag behövt lite avlastning. Känns helt konstigt att veta att man nu ska stanna hemma ett år, jag hade just kommit ut i skola/arbetslivet igen. Men känns så otroligt skönt att veta att det enda man behöver fokusera på nu är den lille bebisen. :) är helt kär i min lilla prins. <3

Han har dock inte fått något namn än, inget av alla de namn jag hade känns helt rätt. Blir tokig av att gå igenom namn efter namnlistor för att försöka hitta något som passar.

• godisvraket82

Dricker hallonbladste, äter annanas,promenader, allt för att det ska starta. Har dock bf om 14 dagar men bäst e att hon kommer denna Vecka pga diverse familjeproblem. Har massa tryck. Mens smärtor, förvärkar. E trött på det nu då jag mår psykiskt dåligt, rasar i vikt. Önska så jag kunde få tid till igångsättning... Tur vi kvinnor får gnälla...

• Snobi
    mammmiamaria skrev 2015-12-08 13:27:06 följande:

Jag känner mig ganska låst här hemma eftersom jag inte har nån bil på dagarna. Jag vill hellre att min man har den om nåt händer. Annars hade jag gärna åkt iväg och handlat. Men jag drar mig för att åka kollektivt.

Ja, det är faktiskt ganska skönt att komma ut och se lite folk ibland när sambon och kompisar jobbar. Men jag förstår att du vill att han ska ha bilen.
  • Snobi
    moruri skrev 2015-12-08 13:39:19 följande:

Vägningen igår såg jättebra ut, ska till Bvc om en vecka igen och kolla. Kämpar på med amningen men mannen har fått ge lite extra ersättning när jag behövt lite avlastning. Känns helt konstigt att veta att man nu ska stanna hemma ett år, jag hade just kommit ut i skola/arbetslivet igen. Men känns så otroligt skönt att veta att det enda man behöver fokusera på nu är den lille bebisen. :) är helt kär i min lilla prins. <3

Han har dock inte fått något namn än, inget av alla de namn jag hade känns helt rätt. Blir tokig av att gå igenom namn efter namnlistor för att försöka hitta något som passar.

Haha, klart du ska skriva! Ger ju lite hopp också att plötsligt händer det kanske för mig med.

Härligt att vägningen såg bra ut. Måste vara en sån lättnad efter allt som hände före förlossningen! :)
  • Beya

moruri: vad skönt att det är bra med pojken:) ni är värda att ha det bra nu.

Till övriga, ja man kanske inte ska vara så övertygad att bebis kommer på bf. Har jag nog räknat kallt med men det ska nog inte jag heller göra. Mitt första barn kom på bf, och därför tror jag väl att det ska bli detsamma plus att det är andra barnet men inser nu att det säger egentligen ingenting. Har blandade känslor eftersom jag är så rädd för smärtan samtidigt som jag är nyfiken på henne o är trött på att vara tjock o klumpig.

• fantasy06

Varit hos bm nu. O nu ligger sfmåttet på övre kurvan, har legat prick på mitten hela tiden fram tills för 2 veckor sedan. På UL i v 32 låg bebisens vikt på 11% över det normala. Så med det i tanken plus ökat SF mått känns det som jag kommer få en jättebebis. Sonen som kom 3 dagar för tidigt vägde 4025 g nämligen. Men barnmorskan sa att det är ingen fara bla bla bla.

Detta med vikten gör mig än mer stressad ju. Bara för jag klara att trycka ut en 4 kg bebis för 9 år sedan betyder inte det att jag vill ha en 4,5 kg stt trycka ut denna gång. Fy vad uppgiven jag känner mig :(

• mammmiamaria
    moruri skrev 2015-12-08 13:39:19 följande:

Så kan du ju inte känna! :) Härligt att allt har gått bra!

Namn är svårt! Jag har vetat i flera år att mitt barn ska heta Silje om det bli en tjej. Nu ska det enl RUL vara en tjej men tveksamheten finns ju ändå. Blir det en liten kille har vi ingen aning! Dessutom har min man börjat vela lite. Alla säger ju att man känner om det är rätt när barnet är fött men jag har inga referenser riktigt till Silje så jag hoppas att jag inte kommer att ändra mig.
  • mammmiamaria
    fantasy06 skrev 2015-12-08 14:54:41 följande:

Varit hos bm nu. O nu ligger sfmåttet på övre kurvan, har legat prick på mitten hela tiden fram tills för 2 veckor sedan. På UL i v 32 låg bebisens vikt på 11% över det normala. Så med det i tanken plus ökat SF mått känns det som jag kommer få en jättebebis. Sonen som kom 3 dagar för tidigt vägde 4025 g nämligen. Men barnmorskan sa att det är ingen fara bla bla bla.

Detta med vikten gör mig än mer stressad ju. Bara för jag klara att trycka ut en 4 kg bebis för 9 år sedan betyder inte det att jag vill ha en 4,5 kg stt trycka ut denna gång. Fy vad uppgiven jag känner mig :(

Jag förstår din oro! Jag hade en period då måttet stack iväg upp på övre kurvan men nu har den planat ut och ligger på mittkurvan igen. Jag tänker väldigt mycket på det. Min man var så liten och nätt när han föddes. 3000g och 3v över tiden. Jag vägde 3600g och föddes på BF+1. Jag hoppas att bebisen brås på sin far och att den får hans lilla huvud.
  • velvet

Jag hade ju tid för igångsättning igår ochdet gick SÅ BRA. Nu är han äntligen här, lilla Frans. 3,8 kg och 51 cm lång i vecka 39+1.

Svar på tråden BF december 2015 :-)