BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
10 dar kvar till bf, har varit hemma sen i onsdags och är redan rejält uttråkad. Mycket förvärkar (för jag antar att sammandragningar med rejäl mensvärk räknas som förvärkar?) Men inget mer händer. Bebis bökar runt ordentligt där inne (aj aj mina stackars revben). Letar alla möjliga tecken på att förlossningen ska va på g, men nada. Hade iofs inte räknat med det såhär tidigt heller, men guuu va segt det är att va hemma och vänta :/ Vad sysselsätter ni er med för att få tiden att gå?
Idag när vi var och handlade fick jag massa jobbiga sammandragningar. De gör inte ont alls men får ändå andas mig igenom dom. Hoppas hoppas det drar igång snart. Bf+1 idag.
Vi har lika långt kvar - ja vad sjutton ska man göra för att sysselsätta sig...? Jag har lite grejer att pyssla med här hemma men det går så segt eftersom orken tryter och det skönaste läget är i soffan samt att sömnen är sådär så försöker vila OM det drar igång. Får sammandragningar när jag är uppe men så fort jag lägger mig ner så slutar det - åh, att man kan "längta" efter att börja få lite mera ont så att det händer någon gång! Har ju haft jobbet som distraherat förut men nu blir det ju inget mer jobb innan bebis.
Kanske skulle läst en bok... Men är sååå osugen, tänker ju bara på bebis ;)
Samma här, visst finns det grejer att göra, men allt känns liksom lite bökigt, och har inte supermycket energi eller lust att dra igång några större projekt. Men blir ändå superuttråkad av att bara läsa och kolla på tv och ta lugna promenader, hehe. Saknar nästan jobbet lite, dagarna gick så fort när jag jobbade. Slutade i tisdags men det känns som att det var mycket längre sen. Åh vad jag önskar att liten vill komma lite före bf. Har en hel del förvärkar och hoppas varje gång att det ska dra igång på riktigt nu, men det lugnar ju ned sej varje gång efter ett tag. Håller tummarna för tidig julklapp för oss båda :)
Man vänjer sig. Första dagarna efter att jag slutat jobba var skittråkiga. Varit ledig sen den 12 november. Men nu är det skönt. Man får pula lite hemma o sen passa på att vila massor för det får man ju inte göra sen :)
Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke
Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka
Snobi: BF 6/12, första barnet.
Roxy81: BF 9/12, första barnet, flicka
Frankie86; BF 9/12, tredje barnet, flicka föddes 1/12
Beya; BF 10/12, andra barnet, flicka
Syndrom: BF 14/12, första barnet.
BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke
PlusLängtan: BF 16/12, första barnet, flicka
Sosso08: BF 19/12, andra barnet, flicka föddes 6/11
Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka
Honsomvill: BF 20/12, första barnet, pojke
Godisvraket82; BF 22/12, tredje barnet, flicka
Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka
Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke
Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.
Mig&minbebis BF 29/12 första barnet, flicka
SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.
Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.
Tokstollen: BF 9/12, tredje barnet, pojke föddes 24/11
Mammmiamaria: BF 8/12, första barnet, flicka
Skt82
Bf 31/12, tredje barnet, flicka
Det var längesedan jag skrev. En tuff graviditet har snart passerat. Kräkningar, kortison, pendlande blodtryck,GBS, dåliga levervärde, lågt hb, många ul för att utesluta dandy walker syndrom,sammandragningar sen v 30... Och en renovering som gått skit. Men - snart är lilltjejen här. På fredag om inget händer innan dess då jag har snitt planerat lite tidigare än vanligt. Jag har nämligen haft eklampsi i min första graviditet och varken jag eller dr vill att jag ska gå längre i graviditeten.
När man vaknar med huvudvärk är man inte så tuff. Men idag ska bli en bra dag. Våra andra barn kommer hem. Min sambo har två och jag två. Varannan v.
Vi längtar till fredag.
Det var längesedan jag skrev. En tuff graviditet har snart passerat. Kräkningar, kortison, pendlande blodtryck,GBS, dåliga levervärde, lågt hb, många ul för att utesluta dandy walker syndrom,sammandragningar sen v 30... Och en renovering som gått skit. Men - snart är lilltjejen här. På fredag om inget händer innan dess då jag har snitt planerat lite tidigare än vanligt. Jag har nämligen haft eklampsi i min första graviditet och varken jag eller dr vill att jag ska gå längre i graviditeten.
När man vaknar med huvudvärk är man inte så tuff. Men idag ska bli en bra dag. Våra andra barn kommer hem. Min sambo har två och jag två. Varannan v.
Vi längtar till fredag.
Oj, det låter riktigt kämpigt. Skönt att det närmar sig slutet. Får du föda utan snitt om det sätter igång före fredag eller snittar de ändå?
BF idag och mitt humör är i botten! Jag är arg som ett bi kan man säga. I helgen hade jag mycket ont som kom och gick men sen min man gick till jobbet igår har det lugnat sig. Jag var hos BM igår och hon trodde inte att det skulle dröja så längre till och att det kanske avstannade för att jag inte är lika trygg när mannen inte är hemma. Idag ska han vara borta till sent (visserligen bara 30 min bort) så jag har gett honom dåligt samvete med. Inte nog med det så fick en kompis barn igår som var beräknad till den 13. Grrrrrr!!! Första personen som ringer mig och frågar hur det går kommer att få en avhyvling som heter duga. Nu kryper jag ner under täcket igen och grymtar vidare.