• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • SsJj

Usch idag har jag haft ovanligt mycket tryck nedåt och det ilar nått så förbaskat nästan hela tiden. :( Inget att klaga på egentligen för det kunde ju varit betydligt mycket värre men när det varit samma ilande smärta i underlivet i flera veckor och man inte vet när det kommer få ett slut så blir det liiiite tröttsamt. :( Försöker hålla en snygg fasad utåt och njuta sista tiden då jag ändå mår helt okej men fy fasen va tålamod och energi är i botten just nu.

• fantasy06
    SsJj skrev 2015-12-05 21:44:03 följande:

Usch idag har jag haft ovanligt mycket tryck nedåt och det ilar nått så förbaskat nästan hela tiden. :( Inget att klaga på egentligen för det kunde ju varit betydligt mycket värre men när det varit samma ilande smärta i underlivet i flera veckor och man inte vet när det kommer få ett slut så blir det liiiite tröttsamt. :( Försöker hålla en snygg fasad utåt och njuta sista tiden då jag ändå mår helt okej men fy fasen va tålamod och energi är i botten just nu.

Tänk när du är ännu närmre bf o har känningar men inget händer. Jag har bf idag. Haft ilande neråt i några dagar. Kan inte sova om nätterna för jag har mensvärk från o till men inget händer ändå. Då är man rätt så less på det kan jag säga.
  • emelieen
    SsJj skrev 2015-12-05 21:44:03 följande:

Har ca 3 veckor till BF och har också haft ett jäkla ilande neråt idag. Ett tryck jag inte alls känt tidigare.

Jag tänker att det kan vara lika tröttsamt oavsett om man har BF idag, gått över tiden eller är i vecka 30... Och man har lika mycket "rätt" att beklaga sig oavsett ;)
  • fantasy06

Ja alla har lika rätt att klaga :) men har vi klarat av att vänta i nästan 40 veckor kan vi vänta lite till. Försöker peppa mig själv genom att tänka så. Haha

• emelieen
    fantasy06 skrev 2015-12-05 22:54:46 följande:

Ja alla har lika rätt att klaga :) men har vi klarat av att vänta i nästan 40 veckor kan vi vänta lite till. Försöker peppa mig själv genom att tänka så. Haha

Haha jo, precis. Många siktar nog in sig på BF datumet och så känns var dag därefter som en hel evighet. :p just nu är det smärtan överallt som tar kål på mig. Är så himla trött på att ha ont.
  • Edit1987
    fantasy06 skrev 2015-12-05 21:53:44 följande:

Tänk när du är ännu närmre bf o har känningar men inget händer. Jag har bf idag. Haft ilande neråt i några dagar. Kan inte sova om nätterna för jag har mensvärk från o till men inget händer ändå. Då är man rätt så less på det kan jag säga.

Har också bf idag! Haft så ont i magen nu i 2 dygn, rejäl mensvärk! Det ilar och jag får sd av minsta lilla. Ska samtidigt roa sonen, har ringt förlossningen men ska bara vila! Håller på att bli tokig av att "bara vila" , min första förlossning pågick i nästan 2 dygn och det är inget jag vill denna gången också men värkar ju inte bättre. Förstår dig helt!!
  • taramn

BF + 4. Ingen bebis än

Kan man längta ihjäl sig? Jag tror inte min bebis vill komma ut när det är så dåligt väder ute. Han trivs bra fast jag har ont haha.

Har haft starka sammandragningar och förvärkar i två dagar men sen avtog det igår o idag känner jag inget. Hoppas värkarna kommer igång snart igen.

Känns som att mitt liv har pausats o alla andras liv fortsätter framåt med planering o jobb osv. Jag gör fortfarande saker om dagarna men jag måste ta dagen som den kommer och det är jag annars inte van vid då jag är en planeringsmänniska. Frustrerande att då inte ha kontroll på när ens gulleplutt visar sig, när livet ska totalförändras.

Jag hade hoppats föda på en fredag/lördag men då måste jag vänta ända tills nästa helg! Bah! Han får ju la komma nuuuu :(

• Snobi

Hej BF!

Jag härjade på ganska bra igår med julmarknad, Ica Maxi och bio i hopp om att lura ut bebben. Funkade uppenbarligen inte. Däremot fick det mig att sova som en stock med bara en (!) kisspaus på typ tio timmar. Väldigt skönt

Vill så gärna hinna få bebisen och landa lite innan det är dags att fira jul. Men det är väl bara att gilla läget..

• Fiiaaa

10 dar kvar till bf, har varit hemma sen i onsdags och är redan rejält uttråkad. Mycket förvärkar (för jag antar att sammandragningar med rejäl mensvärk räknas som förvärkar?) Men inget mer händer. Bebis bökar runt ordentligt där inne (aj aj mina stackars revben). Letar alla möjliga tecken på att förlossningen ska va på g, men nada. Hade iofs inte räknat med det såhär tidigt heller, men guuu va segt det är att va hemma och vänta :/ Vad sysselsätter ni er med för att få tiden att gå?

• Beya

Åh va mycket sammandragningar jag haft idag som inte alls varit speciellt sköna. Men som ni andra skriver det behöver ju inte betyda så mycket egentligen. Är dödstrött också skulle bara vilja sova hela tiden,

Svar på tråden BF december 2015 :-)