Gina43 skrev 2015-05-17 18:04:01 följande:
Min klinik odlar bara vidare till dag 5 om du har minst 5 befruktade ägg som delat sig. Redan där tar man en risk att det kanske inte finns några dag 5, tyvärr. Jag tycker själv att det är lite läskigt att vänta till dag 5...
Tack! Så är det ju. Har aldrig fått ut mer än 3 befruktade ägg så därför bara 2-dagars.
[quote=75312556][quote-nick]Skuggan80 skrev 2015-05-17 20:28:17
Eftersom jag märker att en del av er fick barn 2011-2012 antar jag att ni fick progesteron mic (om ni nu fick något stöd i form av progesteron). Dessa fick jag 2012 . Nu finns inte dessa längre utan det är Lutinus. En av läkarna jag träffade råkade mumla någonting om att Lutinus inte är lika bra/ger inte lika bra resultat. Nu vet inte jag om han menade generellt eller med tanke på att Lutinus innehållr mindre prog. än vagitorierna (100 jmf 400 ).
Har ni hört något om detta? Hur har era läkare förklarat bytet?[/quote]
Skuggan80 Kommer ihåg att jag fick vagiatoret 2011 och kan ha hetat progesteron mic. Ska fråga om detta imorgon och då i syftet att jag inte mår någe vidare av Lutinus. Inte denna gång iaf. Varit deckad hela dagen med smärtor i magen och brösten. Undrar varför de tog bort det.
Jag har varit öppen på jobbet men bara till chefen. Hon har varit förstående. Dock har jag fått luskande frågor om frånvaro men har inte avslöjat till de andra. Men de förstår säkert då de vet att jag genomgått IVF tidigare. På min förra arbetsplats var jag väldigt öppen. Det va både skönt och lite jobbigt men fick stöd när jag ibland blev ledsen vid negativa besked per tfn eller närmare jag fick mens.