• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • snobben00
    Gina43 skrev 2015-05-19 09:28:42 följande:

Och nu när jag skrev inlägget passade lilleman på att plundra barnvagnen på en rulle blöjpåsar

Ja visst är dom underbara, guldklimparna vi ändå lyckats få ? ?

Jag har också insett att det är kört nu men vi satsar på ett till FET före sommarstängning tack vare kommande skatteåterbäring.

Fast jag tycker det känns lite som bortkastade pengar med FET för vår del. Har allt för många misslyckade bakom mig men försöker tänka bort pengarna och se positivt på det.
  • Kingston
    Gina43 skrev 2015-05-19 09:26:11 följande:

Jag har testat negativt idag på RD9, så det ser tyvärr inte så positivt ut här. Om jag är gravid så borde det synas nu. Jag tror att TD är RD14 här, alltså 5 dagar bort. Men det ser alltså ut som om jag kan dricka lite vin på altanen i sommar då!

Det blir troligen ett 3-pack och förhoppningsvis ny behandling igen i augusti/september. Jag vet inte riktigt hur vi ska få ihop det utan att må alltför dåligt över kostnaderna (det är mycket nu), men vi får väl se. Livet är ju ganska långt. Det spelar ingen roll om vi skjuter lite på renovering/ändring av vårt hem.

Jo, vi har manlig faktor, så det är ICSI som gäller.

Tråkigt att inte få se något plus... Men än lever hoppet lite!

Jag har precis spenderat en semester utan en endaste liten droppe alkohol... Känns ju lite surt såhär i efterhand (man var ju aningens avis på gubben som kunde dricka gott till alla middagar) men sånt är livet.

Får ta igen det i sommar istället som du säger ;)

Ja återigen... Kostnaderna är skit! Inge kul att snåla och snåla år ut och år in. Men det är våran lott i livet...

Dags för dig att springa ut och köpa nya blöjor då! Allt med ett leende på läpparna ;)
  • Gina43
    Kingston skrev 2015-05-19 16:02:30 följande:

Tråkigt att inte få se något plus... Men än lever hoppet lite!

Jag har precis spenderat en semester utan en endaste liten droppe alkohol... Känns ju lite surt såhär i efterhand (man var ju aningens avis på gubben som kunde dricka gott till alla middagar) men sånt är livet.

Får ta igen det i sommar istället som du säger ;)

Ja återigen... Kostnaderna är skit! Inge kul att snåla och snåla år ut och år in. Men det är våran lott i livet...

Dags för dig att springa ut och köpa nya blöjor då! Allt med ett leende på läpparna ;)

Här firar vi dagen med en kaskadspya på halvsmält lunch, klämmis och ersättning. Har just moppat golvet och konsumerat en halv rulle hushållspapper. Det är fullt kalas idag! Jippi!!

Ja, vi får avvakta några dagar innan vi vet hur det har gått. Jag kanske kan vara en låghormonare. Det var svagt plus på RD9 med sonen och lågt med hormoner på KUB när jag var gravid.

Hur vi löser det ekonomiskt får vi diskutera. Tror inte det är någon idé att tänka vad annat kul vi kunde ha gjort för pengarna. Prioriteringen nu är barn. Vi får skjuta lite på de andra sakerna i livet. Det blir bra ändå, bara vi får balans i det hela.
  • missmissis
    Kingston skrev 2015-05-18 23:22:33 följande:

Låter som en kopia på vår sits!

Utomkveds och bortopererad äggledare 2013. Sedan dess inget plus (på naturlig väg) och inga andra konstaterade orsaker...

Har du gjort någon spolning av den kvarvarande äggledaren?

Jaha. Kul, kan jag ju inte skriva!! Men skönt att höra från ngn som varit med om samma sak/liknande. Blev ditt akut? Det blev mitt. Äggledaren sprack och jag fick stor inre blödning. Traumatiskt.

Jag har gjort en spolning och äggledaren hade fri passage.
  • missmissis

[quote=75318130][quote-nick]Gina43 skrev 2015-05-18 22:38:43 följande:[/quote-nick]missmissis: Bra! Stå på dig! Kolla villkoren ordentligt så att det inte står något finstilt där som ger svar på varför det var nej. Jag tror att min klinik medger halva kostnaden åter, men bara en gång.

Jippi! Tack vare mittemot mail igår ringde de idag och sa att vi skulle få tillbaka 8 500 kr!! Konstigt jag inte kollat hemsidan tidigare men tur jag såg igår iaf. Har verkligen för mig att jag frågade i tfn och de sa tyvärr.. Jaja. En ursäkt fick jag till och med. Nu betalade faktiskt mina föräldrar det försöket så det känns extra bra att inte "kastat bort" deras pengar helt.

• missmissis
    snobben00 skrev 2015-05-19 11:16:52 följande:

Jag har också insett att det är kört nu men vi satsar på ett till FET före sommarstängning tack vare kommande skatteåterbäring.

.

Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!!

Ps Inte för mig dock..
  • snobben00

Någon som har någon erfarenhet av "babyglue"som används som standard vid ivf i Norge och Danmark? Finns ju att köpa i dansk hälsokost. Ska få embryot lättare att fästa tydligen. (Fast å andra sidan handlar det ju inte om det ifall embryot avstannar eller har kromosomfel och slutar i missfall ) Tar ni andra något efter återföring? Jag tar prednisolon för att sänka immunförsvaret folsyra en kvarts albyl minor för bättre blodgenomströmning i livmodern man griper till slut efter alla halmstrån känner jag. ....

• Kingston
    missmissis skrev 2015-05-19 19:04:43 följande:
    Jaha. Kul, kan jag ju inte skriva!! Men skönt att höra från ngn som varit med om samma sak/liknande. Blev ditt akut? Det blev mitt. Äggledaren sprack och jag fick stor inre blödning. Traumatiskt.

Jag har gjort en spolning och äggledaren hade fri passage.
    Nej så kul vet jag ju inte ;) men skönt ändå att se att man inte är "ensam"...

Inte akut på mig. Snarare hur segt och långdraget som helst... Blev inlagd och fastade i flera dagar inför en ev. op som typ aldrig (kändes det som då) blev av...

De inväntade hela tiden nya blodprover på hcg som ökade, om än väldigt lite, varje dag.

Så en dag fick jag nog av att ligga inlagd, hungrig och helt slutkörd... Bara det att inte få vara hemma med min familj gjorde mej galen!

Så jag skällde ut dom efter noter och sa till dom att de fick komma fram till hur de ville ha det, annars tänkte jag minsann åka hem till familjen och gå till jobbet.

Först då tog de beslutet att operera...

Med facit i hand vet jag inte om det var så bra. Men läkarna tyckte i efterhand att det var rätt beslut för min kropp hade inte fixat det på egen hand...

Dessutom gick jag konstaterat, det jag trott under några år, att jag har endometrios.

Var lite skönt att få ett kvitto på det åtmn.

Jag gjorde också spolning av äggledaren och de sa då att det såg ok ut. Men de lät inte helt säkra... Så jag funderar nu på om det kanske kunde vara någon idé att göra en spolning till? En "second opinion"... Undra om man kan få det eller om det är onödigt?
  • FrunIHuset

Idag ska klinikens test ta, sitter och är nervös.

Man har ju analyserat de andra testen och gårdagens var svagare än måndagens. Suck.... så trött på mig själv ibland! 

Tänk om det är negativt nu!!

Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Gina43
    FrunIHuset skrev 2015-05-20 07:05:33 följande:

Idag ska klinikens test ta, sitter och är nervös.

Man har ju analyserat de andra testen och gårdagens var svagare än måndagens. Suck.... så trött på mig själv ibland! 

Tänk om det är negativt nu!!

Det går säkert jättebra och det blir positivt igen!! Man analyserar så mycket under hela processen och det är helt normalt!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015