missmissis skrev 2015-05-19 19:04:43 följande:
Jaha. Kul, kan jag ju inte skriva!! Men skönt att höra från ngn som varit med om samma sak/liknande. Blev ditt akut? Det blev mitt. Äggledaren sprack och jag fick stor inre blödning. Traumatiskt.
Jag har gjort en spolning och äggledaren hade fri passage.
Nej så kul vet jag ju inte ;) men skönt ändå att se att man inte är "ensam"...
Inte akut på mig. Snarare hur segt och långdraget som helst... Blev inlagd och fastade i flera dagar inför en ev. op som typ aldrig (kändes det som då) blev av...
De inväntade hela tiden nya blodprover på hcg som ökade, om än väldigt lite, varje dag.
Så en dag fick jag nog av att ligga inlagd, hungrig och helt slutkörd... Bara det att inte få vara hemma med min familj gjorde mej galen!
Så jag skällde ut dom efter noter och sa till dom att de fick komma fram till hur de ville ha det, annars tänkte jag minsann åka hem till familjen och gå till jobbet.
Först då tog de beslutet att operera...
Med facit i hand vet jag inte om det var så bra. Men läkarna tyckte i efterhand att det var rätt beslut för min kropp hade inte fixat det på egen hand...
Dessutom gick jag konstaterat, det jag trott under några år, att jag har endometrios.
Var lite skönt att få ett kvitto på det åtmn.
Jag gjorde också spolning av äggledaren och de sa då att det såg ok ut. Men de lät inte helt säkra... Så jag funderar nu på om det kanske kunde vara någon idé att göra en spolning till? En "second opinion"... Undra om man kan få det eller om det är onödigt?