• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • FrunIHuset

Har köpt två gravtest idag. Testdag på onsdag, tror ni jag kan testa redan ikväll?

Höll mig i 4 timmar förut, drack inga mängder vätska. Men väl på toa fegar jag ur och tar inte testet!

Känner mig inte alls gravid, bara lite ömma bröstvårtor. Världens konstigaste symtom om jag är gravid haha

• FrunIHuset

Jag är gravid!!! 2 dagar till testdag och strecket syntes bara efter någon sekund! Första försöket och sonen blir storebror i februari :)

• Gina43
    FrunIHuset skrev 2015-05-18 19:07:26 följande:

Jag är gravid!!! 2 dagar till testdag och strecket syntes bara efter någon sekund! Första försöket och sonen blir storebror i februari :)

Grattis!! Trodde väl det med dina symptom! Det lät ju verkligen som om det var ett plus på gång!
  • FrunIHuset
    Gina43 skrev 2015-05-18 19:30:09 följande:

Grattis!! Trodde väl det med dina symptom! Det lät ju verkligen som om det var ett plus på gång!

Känns så overkligt än! Får verkligen prata med chefen imorgon och se till att jag inte stressar mer än nödvändigt. Är så glad nu!!!!!!!
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Skuggan80

Oh stort grattis!! Vilken underbar känsla det måste ha varit att se det där plusset!! Njut!!
  • missmissis

Fantastiskt roligt, ett stort grattis till er!!????

Var det med FET??

Idag satte jag in ett embryo! Av 6 plockade ägg hade 4 delat sig fint. Så 3 ska nu fortsätta odlas och förhoppningsvis hamna i frysen.

Spännande
  • FrunIHuset
    missmissis skrev 2015-05-18 20:56:15 följande:

Fantastiskt roligt, ett stort grattis till er!!????

Var det med FET??

Idag satte jag in ett embryo! Av 6 plockade ägg hade 4 delat sig fint. Så 3 ska nu fortsätta odlas och förhoppningsvis hamna i frysen.

Spännande

Japp, FET med 5-dagars :)
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • snobben00

Kollade prislistan på vår klinik och ringde och frågade lite om kostnaden på 4000kr om FET uteblir och fick veta att det är vad jag får betala om det till slut inte blir någon återföring för att embryot/embryona dör. Luften går verkligen ur. Man ska visst ha gott om pengar om man inte kan få barn på egen hand. Suck!!!! Vad less jag blir Har varit jättenere idag och gråtit en del och har insett att hela den här ivf - karusellen berör mig minst lika mycket eller mer som när vi kämpade för sonen. Skillnaden var att man inte hade någon pengapress då. Frunihuset; stort grattis!

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015