• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Ebbster

Hej!
    Får jag vara med här :)
    Fick en dotter 2013 med hjälp av IVF och vi planerar nu att göra ett frysförsök. Jag började i torsdags att äta Provera för att stimulera fram en mens.
    Är så himla nervös inför all väntan!

• Gweny
    Ebbster skrev 2015-09-22 11:07:31 följande:

Hej!

Får jag vara med här :)

Fick en dotter 2013 med hjälp av IVF och vi planerar nu att göra ett frysförsök. Jag började i torsdags att äta Provera för att stimulera fram en mens.

Är så himla nervös inför all väntan!

Välkommen! På vilket ivf-försök kom din dotter till på?

Lycka till nu. Har själv gjort vårt 2a FET-försök nu hase med stimulerat.
  • Ebbster
    Gweny skrev 2015-09-22 20:06:09 följande:
    Välkommen! På vilket ivf-försök kom din dotter till på?

Lycka till nu. Har själv gjort vårt 2a FET-försök nu hase med stimulerat.
    Vi hade sån tur att vår dotter vart till på det första försöket! Vi hade innan försökt med tabletter och sprutor i 3 år
  • missmissis

Hej igen. Vecka 6 (5+4). Tiden går såå sakta! Önskar jag kunde snabbspola. Väntar mest på Vul i oktober. Nervös. Ingenting är ju självklart. Tänker på att få gå ner i tid också. Redan. Är sjukt trött på kvällarna och har lite problem med ryggen. Besökte en kiropraktor i måndags för första gången. Jobbar inom barnomsorgen. Förra graviditeten jobbade jag till 6 månaden. Nu är jag snart 40 (men det är det ingen som tror) så jag tänker tänka på mig själv denna gång och ta det lugnt. Hoppas det går bara.

Ha en bra dag alla!!

• Gweny
    Ebbster skrev 2015-09-22 21:09:34 följande:

Vi hade sån tur att vår dotter vart till på det första försöket! Vi hade innan försökt med tabletter och sprutor i 3 år

Vilken lycka! Hoppas det blir så nu med då.
  • Ebbster
    Gweny skrev 2015-09-23 08:42:07 följande:
    Vilken lycka! Hoppas det blir så nu med då.
    Tack!

Håller tummarna för er också!!
  • Velveteen

Jag har aldrig gått hos en privat gynekolog, bara blivit undersökt via sjukvården. Men om man blir gravid via IVF och väntan är jättelång och man vill göra ett tidigare UL än vad mödravårdcentralen gör, vad kostar det ungefär hos en privat gynekolog? Är det bara att ringa och boka en tid?

• Bolih84

ÄP igår gick bra. Fick ut 22 ägg. Mår rätt så okej och jobbar idag. Får veta resultat på måndag och när ET blir.

• Miatur
    Bolih84 skrev 2015-09-26 18:42:46 följande:

ÄP igår gick bra. Fick ut 22 ägg. Mår rätt så okej och jobbar idag. Får veta resultat på måndag och när ET blir.

vilket bra resultat :) grattis!

hade äp i måndags och fick ut 5, fick tillbaka ett i onsdags och ev ett till frysen.
  • Gweny

Bolih84>> vilken skörd! Hoppas dem växer på sig bra!

Miatur>> hoppas ni får till frysen med!

Själv på rd 6.... Om en vecka så vet vi. Nervöst!

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015