• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Gina43
    toksnippan skrev 2015-09-20 16:07:25 följande:

Vi försöker nog så fort kliniken har plats för oss. Fick 10 till frysen så hoppas på det bästa.

Håller tummarna för er andra!

Oj, det är ju toppen med så många! Det måste ju bli ett syskon på någon av dem!! Bra att ni tar nya tag.
  • MålaMittHjärta
    I måndags var jag på vul på kliniken inför fet och läkaren trodde på äl förra veckan, är på dag 17 och ingen glad gubbe... Har bara kört cb digital och på morgonen,. Alla test är tagna vid nästan samma tid runt 6 på morgonen och kl 8 på helgen... Kan jag ha missat äl ??!!! 
    Blir tokig orkar inte vänta en månad till......
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-21 06:27:53 följande:

I måndags var jag på vul på kliniken inför fet och läkaren trodde på äl förra veckan, är på dag 17 och ingen glad gubbe... Har bara kört cb digital och på morgonen,. Alla test är tagna vid nästan samma tid runt 6 på morgonen och kl 8 på helgen... Kan jag ha missat äl ??!!! 
    Blir tokig orkar inte vänta en månad till......

Jag fick glad gubbe dagen efter dom sa att vi skulle avblåsa. Lite snopet men så typiskt.
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-09-21 15:11:57 följande:
    Jag fick glad gubbe dagen efter dom sa att vi skulle avblåsa. Lite snopet men så typiskt.
    Åh vad trist :/ Ska ni få stimulerat fet nästa gång eller ostimulerat?

Ska fortsätta tills onsdag sen ska vi ringa om det inte blir en glad gubbe. Men så jobbigt när man inte kan styra det heller, är ett kontrollfreak och gillar när kroppen strular.
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-21 18:21:36 följande:
    Åh vad trist :/ Ska ni få stimulerat fet nästa gång eller ostimulerat?

Ska fortsätta tills onsdag sen ska vi ringa om det inte blir en glad gubbe. Men så jobbigt när man inte kan styra det heller, är ett kontrollfreak och gillar när kroppen strular.
    Detta var i våras när vi skulle göra FET. Som slutade med att inga av de sex st i frysen klarade upptining... Så vi är mitt uppe i nytt försök med långa protokollet. Planerat ÄP på fredag.
  • Gweny

Hej... Hoppar gärna med. (tror inte jag skrivit innan)

Jag har barn sen innan, men inte sambon. Min kropp strejkar och vi har försökt i några år

Igår gjorde vi vårt 2a FET och nu ruvar jag ett 2-dgrs. Bara hoppas nu. Tidigare försök har tyvärr inte funkat. Gjort långa protokollet.

• MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-09-21 20:52:19 följande:
    Detta var i våras när vi skulle göra FET. Som slutade med att inga av de sex st i frysen klarade upptining... Så vi är mitt uppe i nytt försök med långa protokollet. Planerat ÄP på fredag.
    Aha. Men fy vad tråkigt :/ 
    Håller tummarna att detta försök ska gå bättre :) Åh spännande hoppas på många fina ägg.

Pratade med kliniken igår och ska testa tills imorgon blir det ingen glad gubbe så avbryts det troligtvis... Hatar denna väntan..
  • Bolih84
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-22 07:46:49 följande:
    Aha. Men fy vad tråkigt :/ 
    Håller tummarna att detta försök ska gå bättre :) Åh spännande hoppas på många fina ägg.

Pratade med kliniken igår och ska testa tills imorgon blir det ingen glad gubbe så avbryts det troligtvis... Hatar denna väntan..
    En ständig v ä n t a n. . . .

Vi fick tillslut ovitrelle utskrivet så slapp vi den där glada gubben som gjorde som han ville :P
  • MålaMittHjärta
    Bolih84 skrev 2015-09-22 10:04:46 följande:
    En ständig v ä n t a n. . . .

Vi fick tillslut ovitrelle utskrivet så slapp vi den där glada gubben som gjorde som han ville :P
    Borde nästan ha vant mig med denna väntan..

Vad bra ! Hoppas jag får en stimulerad cykel nästa månad!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015