• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Gweny
    Bolih84 skrev 2015-10-02 16:59:00 följande:

Grattis!! Fantastiskt!

Vi fick tillbax en blasto i onsdags så jag ruvar nu.... I all e v i g h e t känns det som........

Jaa!! Tack. håller tummarna att din nu gror in sig bra!
  • Velveteen
    Gweny skrev 2015-10-02 17:54:09 följande:
    Oj.. Aldrig hört om att det kan bli så!! Håller tummarna!
    Ja det är alltså inte vanligt att man har en sådan äggledare, men har man en sån är utomkved vanligt.. .-p
  • Gweny
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:56:57 följande:

Ja det är alltså inte vanligt att man har en sådan äggledare, men har man en sån är utomkved vanligt.. .-p

Ah oki! Som det inte är nog att oroa sig för liksom!

Jag har själv höjd risk för mf, så är jobbig väntan nu att veckorna ska ticka på.
  • missmissis
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:42:31 följande:

Jag plussade tidigt och hade den officiella testdagen för några dagar sedan! Men tänker inte ta ut något i förskott för har en uppsvullen äggledare som är fylld med vätska och den kan ha dragit till sig ägget (är tydligen vanligt) och då blir det utomkved... Ska på UL om två veckor på kliniken. Kommer vara så nervöst att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Grattis till plusset! Men förstår din oro. Hur vet man att man har en vätskefylld äggledare? Syns det på Vul? Jag har nämligen haft utomkveds. och oroar mig såklart att det kan hända igen. Satte in en finfin blasto. Asså, kan de vandra tillbaka?

Håller tummarna för dig!
  • MålaMittHjärta
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:42:31 följande:

Jag plussade tidigt och hade den officiella testdagen för några dagar sedan! Men tänker inte ta ut något i förskott för har en uppsvullen äggledare som är fylld med vätska och den kan ha dragit till sig ägget (är tydligen vanligt) och då blir det utomkved... Ska på UL om två veckor på kliniken. Kommer vara så nervöst att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Grattis till pluset och förstår din oro!
    Det där visste jag inte, har varit på gränsen till att bli överstimulerad och svullna äggstockar vid båda mina ivf:er och det hade jag ingen aning om.

Håller tummarna för goda nyheter om två veckor ! 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Velveteen
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-03 07:26:15 följande:
    Grattis till pluset och förstår din oro!
    Det där visste jag inte, har varit på gränsen till att bli överstimulerad och svullna äggstockar vid båda mina ivf:er och det hade jag ingen aning om.

Håller tummarna för goda nyheter om två veckor ! 

Tack! Jag var överstimulerad vid min första graviditet och det gjorde hemskt ont. Skönt om du inte har haft ont. Nu när jag vet att jag har en sån äggledare så låter jag det göra ont för tänker att det väl är den. Men i vanliga fall hade jag sökt hjälp om jag haft sådan här värk som jag har nu på nätterna. Tror jag i alla fall, men jag är alltid sen på att gå till läkaren, drar ut på det till det är akut. Det plus feldiagnosticeringar har gjort att att jag fått alla problem med underlivet Skrikandes
  • Velveteen
    missmissis skrev 2015-10-03 06:59:20 följande:
    Grattis till plusset! Men förstår din oro. Hur vet man att man har en vätskefylld äggledare? Syns det på Vul? Jag har nämligen haft utomkveds. och oroar mig såklart att det kan hända igen. Satte in en finfin blasto. Asså, kan de vandra tillbaka?

Håller tummarna för dig!
    Tack detsamma! Syntes på de första VUL men läkarna var inte tillräckligt skickliga eller tänkte inte på det utan misstog det för äggblåsor. Upptäcktes sedan vid ÄP och då tyckte vi det var för sent att bromsa! Förstår att du oroar dig för utomkved! Får du gå på tätare kontroll nu? Kände du att några symptom var annorlunda den gången du fick utomkveds?
  • missmissis
    Velveteen skrev 2015-10-04 08:45:30 följande:

Tack detsamma! Syntes på de första VUL men läkarna var inte tillräckligt skickliga eller tänkte inte på det utan misstog det för äggblåsor. Upptäcktes sedan vid ÄP och då tyckte vi det var för sent att bromsa! Förstår att du oroar dig för utomkved! Får du gå på tätare kontroll nu? Kände du att några symptom var annorlunda den gången du fick utomkveds?

Tror inte jag får gå på tätare kontroller för det. Ska på mitt första på onsdag. Asså, när jag fick utomkved blev jag gravid på naturlig väg (första ggr) och hade testat positivt dagen innan magontet började. Min äggledare sprack så smärtan va stark med illamående och kräkning. Innan kände jag inge speciellt. Bra att du blir kollad!
  • Ebbster

Nu har vi varit och satt in vårt ägg! Nu väntar då alltså 3 veckor av spänning inför testdagen..

• MålaMittHjärta

Ebbster: Spännande :) 

På fredag är det vår tur att få tillbaka en blasto från frysen :) 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015