• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Bolih84

Ja jag har aldrig fått ut såå många förut. Men det är väl inte bra att få för många heller va? Nu väntar man med spänning på resultatet... Får veta imorgon f.m.

• Gweny
    Bolih84 skrev 2015-09-27 10:36:07 följande:

Ja jag har aldrig fått ut såå många förut. Men det är väl inte bra att få för många heller va? Nu väntar man med spänning på resultatet... Får veta imorgon f.m.

Hur gick det?
  • MålaMittHjärta
    Gweny skrev 2015-10-02 13:01:46 följande:

Jag har plusat!! Ofattbart, vi är i chock. 2a FET.

Grattis :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Igår kom blödningen så började med progynon tabletter och på fredag ska vi på VUL för att se när jag ska börja med lutinus :) 

Efter så mycket strul känns det skönt att vara igång igen :) Och hoppas att detta försöket går hela vägen :)

• Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-02 14:55:31 följande:

Igår kom blödningen så började med progynon tabletter och på fredag ska vi på VUL för att se när jag ska börja med lutinus :) 

Efter så mycket strul känns det skönt att vara igång igen :) Och hoppas att detta försöket går hela vägen :)

Tack! Hoppas detta försök kommer lyckas för dig!
  • MålaMittHjärta
    Gweny skrev 2015-10-02 16:30:59 följande:
    Tack! Hoppas detta försök kommer lyckas för dig!
    Tack :) 
  • Bolih84
    Gweny skrev 2015-10-02 13:01:46 följande:

Jag har plusat!! Ofattbart, vi är i chock. 2a FET.

Grattis!! Fantastiskt!

Vi fick tillbax en blasto i onsdags så jag ruvar nu.... I all e v i g h e t känns det som........
  • Velveteen

Jag plussade tidigt och hade den officiella testdagen för några dagar sedan! Men tänker inte ta ut något i förskott för har en uppsvullen äggledare som är fylld med vätska och den kan ha dragit till sig ägget (är tydligen vanligt) och då blir det utomkved... Ska på UL om två veckor på kliniken. Kommer vara så nervöst att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

• Gweny
    Velveteen skrev 2015-10-02 17:42:31 följande:

Jag plussade tidigt och hade den officiella testdagen för några dagar sedan! Men tänker inte ta ut något i förskott för har en uppsvullen äggledare som är fylld med vätska och den kan ha dragit till sig ägget (är tydligen vanligt) och då blir det utomkved... Ska på UL om två veckor på kliniken. Kommer vara så nervöst att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Oj.. Aldrig hört om att det kan bli så!! Håller tummarna!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015