FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Grattis alla som blivit gravida och lycka till alla som håller på med behandling!
Fick mens igår på RD13 så vårt första ivf misslyckades. Känner mig less men försöker tänka på att det snart är semester och så får vi ta nya tag i slutet av sommarn.
En kompis till mig sa för ett tag sen "Det skulle ju vara kul att sätta in embryon för då är det stor chans att få flera barn samtidigt" Blev så sur på henne eftersom jag nämt för 1, 5 år sen att vi ville få barn så då borde hon fatta att vi kämpar med det. Det är ju verkligen kul med ivf!!! Eller inte. Känns som det inte är nån som riktigt förstår vad vi går igenom så det är skönt att kunna skriva här.
Önskar er en skön sommar! Kram <3
Ja visst är det kanske fel person att söka tröst hos mig samtidigt som jag är glad att hon vågar vara öppen mot mig. Självklart är det svårt att sätta sig in i andra människors situationer men ibland kan man tänka sig lite för och kanske anstränga sig lite mer för att få ett annat perspektiv. Jag lägger inte så stort fokus på min syster, inlägget var inte riktat mot dig utan mer en erfarenhet jag har av att kanske inte riktigt få förståelse eftersom det var det mysan skrev om.
Nej personer runt om en, som aldrig gått igenom samma sak, kommer aldrig förstå. Precis som med alla andra sorters dilemman som man kan gå igenom i livet. Sen spelar det kanske ingen roll om hon vet eller inte, hon blir ju självklart ledsen ändå? Ett missfall är ju ett missfall. Dock så kanske det är fel att söka tröst hos just dig (om det är det som hon gjort). Jag har varit ganska klar med mina vänner som blir gravida på egen hand att jag glädjer mig med dem, men jag är fel person att söka tröst hos om de har en jobbig graviditet. Dock så har jag fler vänner som behövt genomgå ivf än vad jag har som blivit gravida på egen hand. Lägg lite mer fokus på dig själv än din syster
Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?
Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.
Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...
Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?
Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?
Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.
Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...
Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?
Erica>> tar så mycket olika hornoner, så vet inte vilket det är som gör mitt humör upp och ner... Trött, svullen, hård i magen osv. Allt är upp och ner känns det som. :-/
Gravid v6. 5+2
Fick hem papper idag att vi ska få gå på ett tidigt ultraljud nu i slutet på månaden. :) hoppas verkligen de 2 små knytena e kvar och visar små hjärtljud :)
Gravid v6. 5+2
Fick hem papper idag att vi ska få gå på ett tidigt ultraljud nu i slutet på månaden. :) hoppas verkligen de 2 små knytena e kvar och visar små hjärtljud :)
Så spännande att se om det är 1 eller 2.
Gravid v6. 5+2
Kul att vi är tre stycken i samma vecka :) Jag ska på VUL 3 juli