• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Idis90
    mom2012 skrev 2015-06-13 21:21:35 följande:

Idis 90 hur hög dos kortison fick du? Det ska hjälpa att dämpa egna immunförsvaret att stöta bort embryot.

Jag har fått 5 mg och 10 mg. Väldigt låg dos. I USA får det 25 mg o uppåt.

Jag fick 15 mg (10mg x 1,5) Okej, hoppas det hjälper!
  • Tussebus

Stickan imorse var negativ på Rd 12. Tant röd tycks ha kommit o mina bröst gör inte ett dugg ont längre. Varför tror jag då ff att jag e gravid? Jaja td på torsdag. Får se då...

• Söndag
    Tussebus skrev 2015-06-14 09:12:29 följande:

Stickan imorse var negativ på Rd 12. Tant röd tycks ha kommit o mina bröst gör inte ett dugg ont längre. Varför tror jag då ff att jag e gravid? Jaja td på torsdag. Får se då...

då håller vi tummarna för att de bara är en oskyldig blödning
  • Tussebus

Det e d nog, inte ens värd kalla blödning. Fick nog bara panik av att se blod på pappret o va övertygad om att mensen kommit. Nån form av spottings. Konstigt. Måste sluta noja mig.

När jag var gravid med dottern för fem år sen exakt visade d ju bara svagt på td. Dumma mig.

• lindavik
    helnil_ skrev 2015-06-13 07:56:39 följande:

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

GRATTIIIIS! :) Det är en underbar känsla när man försökt bli med barn så himla länge. Vi har också hållt på i cirka två år och det tar verkligen knäcken på en!
    Jag är också gravid efter första ivf med blasto och är idag i vecka 6 (5+2). Jag fick tyvärr ett missfall i december och har därför inte riktigt vågat ta ut lyckan till fullo ännu. Visst känns det länge tills att vecka 12 har passerat - herregud en hel evighet! ;)
  • Gweny
    Tussebus skrev 2015-06-14 11:10:39 följande:

Det e d nog, inte ens värd kalla blödning. Fick nog bara panik av att se blod på pappret o va övertygad om att mensen kommit. Nån form av spottings. Konstigt. Måste sluta noja mig.

När jag var gravid med dottern för fem år sen exakt visade d ju bara svagt på td. Dumma mig.

Jo man är nojig för minsta grej man ser på pappren... Hoppas du får ett plus!!
  • Blomster84

Vi satte in en blastocyst igår morse. I natt gick jag och kissade och såg en rosa flytning på pappret. Kan det vara en nidblödning eller bara lite blod från själva insättningen tro? Har ni några erfarenheter ang detta?

• helnil_

Ja känslan är overklig och obeskrivlig. Missfall är ju tyvärr en möjlighet och det är klart man oroar sig :( det blir verkligen långa veckor nu men ska försöka njuta av att jag lyckats bli gravid. Det är ju inte jättevanligt med missfall så håller tummarna för oss. Hur mycket elände ska man behöva utstå liksom?! Måste vara våran tur!

lindavik skrev 2015-06-14 11:15:00 följande:

GRATTIIIIS! :) Det är en underbar känsla när man försökt bli med barn så himla länge. Vi har också hållt på i cirka två år och det tar verkligen knäcken på en!

Jag är också gravid efter första ivf med blasto och är idag i vecka 6 (5+2). Jag fick tyvärr ett missfall i december och har därför inte riktigt vågat ta ut lyckan till fullo ännu. Visst känns det länge tills att vecka 12 har passerat - herregud en hel evighet! ;)

• Linda8110
    lindavik skrev 2015-06-14 11:15:00 följande:
    Vi är på precis samma dag du och jag lindavik :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj