• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • helnil_

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

• Längta
    helnil_ skrev 2015-06-13 07:56:39 följande:

Detta är helt ofattbart för mig. Efter 2 år och 3 månaders kämpande på egen hand, med pergotime och gonal-f sprutor för att sen få detta resultat på första ivf försöket. Jag trodde verkligen inte jag kunde bli gravid. Är det någon som vet vad som händer efter att man plussat? Nu blir det långa veckor tills 12-veckors gränsen är passerad.. Jag fortsätter hålla tummarna för alla er andra!

Åh stort grattis. :)

Jag plussade igår morse med 2 små. :)

Ja skulle foetsätta med folsyra halva graviditeten och med lutinus tills på måndag. Då de gått 3 veckor sen återföring. :)

Hoppas lilla knytet stannar och gosar in sig rejält. :)
  • helnil_

Grattis till dig också :) kliniken är ju stängd idag så kan nog inte prata med dem förrän på måndag. Jag tror jag skulle sluta med lutinus nu.. Ja vi får verkligen hoppas att de stannar hos oss :)

Längta skrev 2015-06-13 08:06:57 följande:

Åh stort grattis. :)

Jag plussade igår morse med 2 små. :)

Ja skulle foetsätta med folsyra halva graviditeten och med lutinus tills på måndag. Då de gått 3 veckor sen återföring. :)

Hoppas lilla knytet stannar och gosar in sig rejält. :)

• Söndag

phpv4M1N508439.jpg

Grattis!!
    Jag är i vecka 8, slutade med lutinus två veckor efter plus även om kliniken sa att vi kunde sluta direkt!

Vul blir sedan vecka 8-9 någongång vi ska dit på tisdag
  • Gweny

Helnil>> åh grattis!!!

Om jag lyckas nu, ska jag fortsätta med lutinus fram till första vul sa dem.

• JMD

Grattis =D man brukar få göra ett VUL vid v6 ca o min läkare sa att om man ser hjärtat slå så ska det mycket till för att det ska hända något.
  • Idis90

Grattis till er som fått plus! Ni är så värda det!

Igår gjorde jag mitt andra fet. En blastis som redan hade kläckts. Fick trombyl, kortison och lutinus utskrivet. Nu är det bara att vänta, långt till testdagen och är livrädd för att misslyckas igen!

• Idis90

Någon som vet vad kortison är bra för?:)

• Gweny
    JMD skrev 2015-06-13 13:30:04 följande:

Grattis =D man brukar få göra ett VUL vid v6 ca o min läkare sa att om man ser hjärtat slå så ska det mycket till för att det ska hända något.

För 1 år sen slåg vi hjärtat slå i v 6+1. Men blev ma några dgr senare. Kändes så hemskt och som du säger när risken ska ha minskat så. :-/
  • helnil_

Håller tummarna för dig nu då :)

Idis90 skrev 2015-06-13 15:36:01 följande:

Grattis till er som fått plus! Ni är så värda det!

Igår gjorde jag mitt andra fet. En blastis som redan hade kläckts. Fick trombyl, kortison och lutinus utskrivet. Nu är det bara att vänta, långt till testdagen och är livrädd för att misslyckas igen!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj