• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • JMD

Tack alla.

Jag har testat med både clear blue och doc morris, alla har gett positivt resultat men svagt o i morse var det knappt synligt med clear blue plus. Pratade med mottagningen idag och bm trodde att det kan ha varit en kemisk graviditet, dvs embryot har varit befruktat och börjat dela sig men inte fastnat. Vi kom överens om att fortsätta med lutinus och progynon över helgen och ta ett nytt test på måndag för att vara helt säker på att det inte är något kvar.

Har lärt mig en sak iaf, att aldrig testa innan BIM igen.

Kram och tack för att ni finns.

• Gweny
    EricaSE83 skrev 2015-06-17 11:28:46 följande:
    Jag hade lite lite rosa på trosskyddet igår och förrgår (rd 5 och 6) och lite bruna fläckar idag på rd 7. Inatt hade jag dessutom rätt kraftig mensvärk. Hoppas verkligen att det är vaggisarna och inte dåliga tecken... Men man blir ju helt klart orolig av det :/
    Ja uch man blir ju det. och det enda man kan göra är att vänta och se...
  • Blomster84
    sanla skrev 2015-06-17 16:25:56 följande:

Ja jag blev superglad att den inte kom i måndags.

Ja den borde komma innan nästa stängda helgdagar vilket är lördag. Man blir lite nojjig bara, att man skulle missat den...

Hur går det för dig?

Jo det går väl ok tror jag. Är på rd 4 idag. Tiden går så sakta... Har haft en del molvärk idag och är trött i ryggen. Annars inget. Hoppas innerligt att det vill sig denna gången. Åker på semester på söndag så lär få reda på det under semestern.

Skönt att ägglossningen drog ut på tiden. :)
  • lindavik
    Linda8110 skrev 2015-06-14 21:14:33 följande:
    Vi är på precis samma dag du och jag lindavik :)
    Är det sant? Gud vad kul! Hur mår du? Vad har du för symtom? Jag tycker jag har blivit så himla trött! Och den molande värken är kvar, liksom spända och ömma bröst. Lite ont i huvudet till och från och JÄTTEtörstig (är aldrig törstig).

Hoppas du mår bra.
  • Linda8110

V.6 och har börjat blöda.... JAG ORKAR INTE DETTA! Bar tungt igår och livrädd för att jag orsakat detta....

• lindavik
    Linda8110 skrev 2015-06-17 20:03:52 följande:

V.6 och har börjat blöda.... JAG ORKAR INTE DETTA! Bar tungt igår och livrädd för att jag orsakat detta....

Neej! Du KAN inte ha gjort något för att ha förorsakat det. Hur mycket blöder du? Du vet att det är ju inte helt säkert att det är det värsta... eller har du fått det bekräftat?
  • JMD
    Linda8110 skrev 2015-06-17 20:03:52 följande:

Jag har blött med båda mina v6-8 till och från så det behöver inte betyda mf.

Kram
  • Linda8110
    lindavik skrev 2015-06-17 20:10:48 följande:
    Neej! Du KAN inte ha gjort något för att ha förorsakat det. Hur mycket blöder du? Du vet att det är ju inte helt säkert att det är det värsta... eller har du fått det bekräftat?
    Jag har kramper och blöder hela tiden. Inte mycket men hela tiden och tillsammans med kramperna så känner jag att detta är kört... Vi förlorar vårt barn... Nu när jag äntligen började våga tro på att det faktiskt går...
  • Gweny
    Linda8110 skrev 2015-06-17 21:37:36 följande:
    Jag har kramper och blöder hela tiden. Inte mycket men hela tiden och tillsammans med kramperna så känner jag att detta är kört... Vi förlorar vårt barn... Nu när jag äntligen började våga tro på att det faktiskt går...
    men nej!!   kram!
  • helnil_

Åh nej. Beklagar verkligen :( det låter ju onekligen inte bra om du även har kramper. Finns ingenting man kan säga eller göra men är verkligen ledsen för din skull om det är som du tror :( dom säger isf att man inte kan orsaka det pga tex tunga lyft så du får inte lägga skuld på dig själv.

Linda8110 skrev 2015-06-17 21:37:36 följande:

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj