• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • helnil_

Ledsen för din skull om det visar negativt på måndag :( förstår besvikelsen! Kram till dig

JMD skrev 2015-06-17 17:46:37 följande:

Tack alla.

Jag har testat med både clear blue och doc morris, alla har gett positivt resultat men svagt o i morse var det knappt synligt med clear blue plus. Pratade med mottagningen idag och bm trodde att det kan ha varit en kemisk graviditet, dvs embryot har varit befruktat och börjat dela sig men inte fastnat. Vi kom överens om att fortsätta med lutinus och progynon över helgen och ta ett nytt test på måndag för att vara helt säker på att det inte är något kvar.

Har lärt mig en sak iaf, att aldrig testa innan BIM igen.

Kram och tack för att ni finns.

• helnil_

Jag tycker verkligen inte du ska testa för tidigt, man blir bara besviken. Ja, jag har satt in en blastis. Jag hade massa symptom, molvärk mest men även andra konstigheter men har insett att det mesta berodde på lutinus. Nu känner jag typ ingenting så blir lite orolig men jag plussar fortfarande starkt iaf och inga blödningar. Kämpa på och försök och roa dig med annat för att skingra tankarna :)

Idis90 skrev 2015-06-17 16:42:24 följande:

Okej ja jag ska försöka hålla mig ett par dagar tills jag testar igen. Fick du en blastis? Hade du några symtom? Jag känner jättemkt i magen, typ mensvärk (gjorde det vid de tidigare försöken oxå som blev minus). Kan ju bero på lutinusen också. Detta är så psykiskt påfrestande:(

• Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-17 21:37:36 följande:

Jag har kramper och blöder hela tiden. Inte mycket men hela tiden och tillsammans med kramperna så känner jag att detta är kört... Vi förlorar vårt barn... Nu när jag äntligen började våga tro på att det faktiskt går...

Nej:/ kramar!
  • Bolih84

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

• Idis90
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:23:21 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Åå neeej! Fy fan vad orättvist! Sänder massa styrkekramar
  • maka011
    Idis90 skrev 2015-06-17 13:19:12 följande:

Åå jag var då dum så jag testade idag på rd fem med blastis. Minus såklart. Jag vet att det är tidigt men man läser ju att många redan plussat på rd fyra. Ni som har plussat, på vilken rd visade det positivt? Kram

Jag plussade på rd 8 med blastis.. Vänta nån dag och försök igen. =)
  • maka011

Åh nej!! :'( Är så ledsen för er skull! Hade velat ge dig en stor kram nu. <3
  • helnil_

Beklagar verkligen :( fy vad tråkigt att ingen av så många klarade sig. Vad händer nu? Kram till dig

• Idis90
    maka011 skrev 2015-06-18 14:44:31 följande:

Jag plussade på rd 8 med blastis.. Vänta nån dag och försök igen. =)

Hade du testat tidigare eller var det första testet du tog? Denna väntan är så jobbig, har ställt in mig på att det inte gick den här gången heller. Känns så himla omöjligt att bli gravid. Har aldrig sett ett plus. Men jag ska avvakta ett par dagar och testa igen. Kram
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj