• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Nicka
    Bolih84 skrev 2015-06-18 13:23:21 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

usch så tråkigt :( Styrkekramar till dej!
  • maka011
    Idis90 skrev 2015-06-18 15:06:30 följande:

Hade du testat tidigare eller var det första testet du tog? Denna väntan är så jobbig, har ställt in mig på att det inte gick den här gången heller. Känns så himla omöjligt att bli gravid. Har aldrig sett ett plus. Men jag ska avvakta ett par dagar och testa igen. Kram

Det var första testet. Chansade eftersom jag börjat må illa och fått ömma bröst. Förstår hur du känner. Har fortfarande inte fått grepp om att jag faktiskt har plussat. Vill se hjärtslagen på vul så jag får bevid, typ. Kram
  • Bolih84
    helnil_ skrev 2015-06-18 14:51:05 följande:

Beklagar verkligen :( fy vad tråkigt att ingen av så många klarade sig. Vad händer nu? Kram till dig

Nya tag efter sommaruppehållet. Tillbaka på ruta ett. Sprutor nässpray ja hela baletten...
  • Blomster84

Är på rd 5 med en blastocyst och har fått rosa flytningar. Hmm... Alldeles för tidigt för mens. Någon som vet? Har gjort ostim fet

• Linda8110
    Blomster84 skrev 2015-06-18 22:28:10 följande:

Är på rd 5 med en blastocyst och har fått rosa flytningar. Hmm... Alldeles för tidigt för mens. Någon som vet? Har gjort ostim fet

Kan vara en nidblödning :) Jag fick aldrig någon sådan men däremot tror jag den fäste redan dagen efter insättning för jag kände en kort intensiv smärta.
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-18 20:43:07 följande:

Inte helt, men är på g. Är precis som sist tyvärr...

Usch vad jobbigt :(:( Hoppas såklart du har fel!

För mig börjar det också kännas rätt hopplöst. Mensvärk och brösten är inte det minsta ömma. Rd 9 idag så man borde väl ha ömma bröst nu om det tagit sig
  • Linda8110
    EricaSE83 skrev 2015-06-19 10:15:45 följande:
    Usch vad jobbigt :(:( Hoppas såklart du har fel!

För mig börjar det också kännas rätt hopplöst. Mensvärk och brösten är inte det minsta ömma. Rd 9 idag så man borde väl ha ömma bröst nu om det tagit sig
    Du behöver ABSOLUT inte ha ömma bröst! Det hade inte jag när jag plussade. Min kompis kände inte av sina bröst alls förrän hennes son föddes.
  • EricaSE83
    Linda8110 skrev 2015-06-19 10:23:34 följande:

Du behöver ABSOLUT inte ha ömma bröst! Det hade inte jag när jag plussade. Min kompis kände inte av sina bröst alls förrän hennes son föddes.

Jag får ömma bröst av Ovitrelle och jag tänkte att eftersom det är samma hormon som gravidhormonerna borde mina bröst reagera om jag blir gravid. Men jag hoppas såklart verkligen att det är som du säger även för mig :) Har inte TD förrän om en vecka men tänkte testa på måndag om jag inte fått mens då det är två veckor sen äggplock (alltså egentliga Bim-dagen)

Tack för att du skänkte lite hopp!
  • EricaSE83
    Linda8110 skrev 2015-06-19 10:23:34 följande:

Jag får ömma bröst av Ovitrelle och jag tänkte att eftersom det är samma hormon som gravidhormonerna borde mina bröst reagera om jag blir gravid. Men jag hoppas såklart verkligen att det är som du säger även för mig :) Har inte TD förrän om en vecka men tänkte testa på måndag om jag inte fått mens då det är två veckor sen äggplock (alltså egentliga Bim-dagen)

• Linda8110
    EricaSE83 skrev 2015-06-19 11:12:54 följande:

Jag fick också ömma bröst av Ovitrelle, men kände inte av brösten (litegrann) förrän efter en vecka eller två efter plus.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj