• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-19 23:06:18 följande:

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

Men vad tråkigt att höra :(:( Fan att det ska vara så svårt alltså, nu tycker jag det får räcka med kämpande. Hoppas ni kan få en skön avkopplande sommar med ett mentalt break från allt det här, så gott det går. Håller tummarna för att det tar sig på första försöket efter sommaren. Det måste bara vara er tur snart!

Stora kramar till dig!!!
  • Gweny
    Blomster84 skrev 2015-06-19 23:06:52 följande:

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

Samma för mig tyvärr!!

Blir nu att försöka njuta av sommaren och sen ta nya tag i höst.

Lycka till ni andra!
  • Semlan1988

Beklagar till er som börjat blöda :( nya tag efter sommaren! Själv fick jag tillbaka ett tre dagars 8 celligt embryo idag! Det var ett embryo av högsta kvalité sa dem. Av våra 12 ägge så blev det tot 8 befruktade men 5 av dem delades inte som de skulle. Så det blev ett fint till mig och 2 helt ok till frysen. De två till frysen hade lite fragment sa dem. Nu är man då ruvare för första gången! Hur har ni andra gjort under er ruvar tid? Sysselsatt er extra för att föra tankarna på andra håll eller bara levt som vanligt? Vilat extra mycket? Kram på er!

• Idis90
    Semlan1988 skrev 2015-06-20 19:13:15 följande:

Beklagar till er som börjat blöda :( nya tag efter sommaren! Själv fick jag tillbaka ett tre dagars 8 celligt embryo idag! Det var ett embryo av högsta kvalité sa dem. Av våra 12 ägge så blev det tot 8 befruktade men 5 av dem delades inte som de skulle. Så det blev ett fint till mig och 2 helt ok till frysen. De två till frysen hade lite fragment sa dem. Nu är man då ruvare för första gången! Hur har ni andra gjort under er ruvar tid? Sysselsatt er extra för att föra tankarna på andra håll eller bara levt som vanligt? Vilat extra mycket? Kram på er!

Spännande! Då håller vi tummarna. Är det första ivfn?

Jag försöker ta det lugnt de första dagarna iaf. Inte göra tunga lyft etc. Sen lever jag väl som vanligt förutom att jag har dragit ner på kaffe. Man är så inne i denna bubbla så det är så himla svårt att tänka på nåt annat.
  • sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-20 19:13:15 följande:

Jag gick till en kinesisk akupunktör vid förra IVFen. Hon sa att jag skulle leva "som en prinsessa" då när jag startade ruvarperioden.
    Ok, nu misslyckades den, men jag tror måttot är bra. Skämma bort sig, hålla sig sysselsatt med vad man gillar, eller vila om man tycker bättre om det...vad som passar än bäst helt enkelt
  • Semlan1988
    Idis90 skrev 2015-06-20 19:57:03 följande:

Spännande! Då håller vi tummarna. Är det första ivfn?

Jag försöker ta det lugnt de första dagarna iaf. Inte göra tunga lyft etc. Sen lever jag väl som vanligt förutom att jag har dragit ner på kaffe. Man är så inne i denna bubbla så det är så himla svårt att tänka på nåt annat.

Ja det är första ivf:en. Kaffet har jag med dragit ner på redan innan i förebyggande syfte :) ja hela ivf biten känns som en bubbla... Eller som ett vakuum ibland :/ svårt att tänka på annat! Har stängt av "mamma-känslorna" lite nu... Tror det är överlevnadsstrategi. Känner inte att jag är "gravid" eller att det där inne kanske blir till ett efterlängtat barn. Känner att; ok 8 celler som förhoppningsvis vill fästa i min livmoder slemhinna... Är nog ganska iskall kust nu :/ men tankarna snurrar! Tänk om...
  • Semlan1988
    sanla skrev 2015-06-20 19:57:44 följande:

Jag gick till en kinesisk akupunktör vid förra IVFen. Hon sa att jag skulle leva "som en prinsessa" då när jag startade ruvarperioden.

Ok, nu misslyckades den, men jag tror måttot är bra. Skämma bort sig, hålla sig sysselsatt med vad man gillar, eller vila om man tycker bättre om det...vad som passar än bäst helt enkelt

Jag lever nog alltid som en prinsessa då haha :) är verkligen en livsnjutare och unnar mig ofta både avkoppling och det där lilla extra. Sen så har jag ganska höga krav på mig själv så jag får försöka dra ner på tempot lite skulle jag tro :) jag är väldigt sugen på att prova akupunktur men tycker det där med nålar är rätt läskigt och kan lätt noja upp mig över att de skall ha bakterier eller någon blodsmitta på sig... Kollar alltid så man öppnar en ny nål när jag får lämna blodprover etc. Vet att det inte är helt normalt men det är sån jag är :/ vila har jag inga problem med, har sovit minst 12 timmar/ natten sedan jag började med gonal f.
  • helnil_

Jag tog det väldigt lugnt de första två dagarna efter order från min läkare. Sen som vanligt, tyckte det var så svårt att fatta att man stoppat in något som skulle kunna bli ett barn! Första veckan tänkte jag inte så mycket på den men andra veckan var påfrestande och jag testade två dagar innan min testdag. Jag var övertygad om att jag var gravid av någon konstig anledning och det var jag! Svårt att förklara varför jag kände så, hade massa symptom men det kan man ju få av lutinus. Hoppas allt går bra :)

Semlan1988 skrev 2015-06-20 20:23:43 följande:

Ja det är första ivf:en. Kaffet har jag med dragit ner på redan innan i förebyggande syfte :) ja hela ivf biten känns som en bubbla... Eller som ett vakuum ibland :/ svårt att tänka på annat! Har stängt av "mamma-känslorna" lite nu... Tror det är överlevnadsstrategi. Känner inte att jag är "gravid" eller att det där inne kanske blir till ett efterlängtat barn. Känner att; ok 8 celler som förhoppningsvis vill fästa i min livmoder slemhinna... Är nog ganska iskall kust nu :/ men tankarna snurrar! Tänk om...

• sanla
    Semlan1988 skrev 2015-06-20 20:30:59 följande:
    Jag lever nog alltid som en prinsessa då haha :) är verkligen en livsnjutare och unnar mig ofta både avkoppling och det där lilla extra. Sen så har jag ganska höga krav på mig själv så jag får försöka dra ner på tempot lite skulle jag tro :) jag är väldigt sugen på att prova akupunktur men tycker det där med nålar är rätt läskigt och kan lätt noja upp mig över att de skall ha bakterier eller någon blodsmitta på sig... Kollar alltid så man öppnar en ny nål när jag får lämna blodprover etc. Vet att det inte är helt normalt men det är sån jag är :/ vila har jag inga problem med, har sovit minst 12 timmar/ natten sedan jag började med gonal f.
    Det låter bra ))

Eftersom vi misslyckades då kändes akupunktur som att slänga pengarna i sjön. Men jag tror ändå på något sätt att  det kan ha positiv effekt. Finns studier som tyder på det; att det ökar blodflödet till livmodern. Men dels tror jag det har en bra effekt att koppla av mitt i allt. Jag gick varje dag i sju dagar och låg en och en halvtimme med nålar i. Gick hos en Dr Nie i Stockholm som verkar ha bra renommé efter mångas berättelser på familjeliv mfl. En del av behållningen var också att prova något nytt, Dr Nie var verkligen charmig, speciell, rolig...
    Om jag hade haft massor med pengar och tid hade jag kanske provat igen...
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj