• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Liil
    mikaaaela skrev 2015-04-28 18:39:49 följande:

Hej, jag började spraya för 10 dagar sedan, direkt efter mensen var slut skulle jag börja. Nu har jag läst att man ska börja ca 1 vecka före mens och därför få en blödning på spraydag 12-14. Barnmorskan sa till mig att jag skulle ringa efter 14 dagar oavsett om jag fått mens eller inte, men jag kan ju inte få mens redan nu eftersom det bara var 2 veckor sedan sist? 

Hur har ni gjort? Vilken dag började ni spraya på? och vad händer om man inte får en blödning? 

All lycka till er i denna grupp!

Jag har vid mina försök börja spraya ca 6-7 dagar innan förväntad mens. Sedan har mensen alltid kommit några dagar senare än vad den normalt gör, vilket är vanligt när man sprayar. Sedan har jag sprayat mellan 14-17 dagar och sedan lagt till sprutorna. 
    Jag ska inte säga att du gjort fel för har ingen aning om det finns olika metoder i detta. Men jag har aldrig hört att någon gjort som du gjort. 
    Tycker du ska ringa din klinik och kolla upp hur du ska göra. Det är som du skriver du har ju redan haft din mens och den kommer ju inte att komma nu igen. Sprayen gör så att dina äggstockar "stängs" av och då kommer du inte att få någon mens alls, om jag nu har fattat rätt. 
  • Happyland

Då är jag på sprutdag 8 idag. Östradiolvärdet på dag 6 var bra, 1400 mot förra IVF:n då det var 240, så jag hoppas att mina höjda doser ger några fler äggblåsor. Ska in på UL imorgon och se hur det ser ut.

Är det någon mer som går på Sahlgrenska här?

• Mysan10
    Schatz81 skrev 2015-04-27 21:52:06 följande:

Hej!

Idag var vi äntligen på vårt första besök på Akademiska i Uppsala. Åtta fina äggblåsor i höger äggstock och mycket bra slemhinna. Den vänstra gömde sig bakom en tarm så den kunde läkaren inte se, men hon sa att det såg bra ut och överensstämde INTE med mitt AMH-värde, som låg på 0,7 för fem månader sedan. Hon menade att jag snarare har 2 i värde att döma av antalet blåsor.

Jag fick Gonal-F 200 enheter som jag ska ta "2a eller 3e mensdag". Får man själv välja om man vill ta 2a eller 3e?

Nu till ett litet problem. Jag vet inte om vi kan köra igång i maj eftersom det KAN hända att jag måste på UL just då vi är på weekendresa till Berlin. Haha oh the irony! Om jag har tur får jag mensen den 6 maj eller tidigare. 7e eller senare är det kört eftersom enligt mina beräkningar ska jag då komma på koll den 14-15 maj (7-8 sprutdag) och då är vi som sagt i Berlin. Hur strikt är det att man just kommer dit 7-8 sprutdag? 

Jag kanske för min egen skull borde rikta in mig på att vi kör igång i juni istället (BM 1 juni) men då kanske man inte hinner med innan de stänger för sommaren. Snark...

Har aldrig tagit några sprutor (ska göra första ivf) så jag kan nog inte svara på dina frågor men jag tycker du ska ringa kliniken när mensen kommer och höra med dom om ni kan göra ett försök denna månaden eller om dom tycker att ni ska vänta. Men hoppas att ni kan köra igång nu i maj!
  • Mysan10
    väntar2015 skrev 2015-04-28 09:18:14 följande:

På fredag är det äntligen dags för äggplock (igen). Har tagit gonal-f istället för bemfola den här gången och känner mycket mer denna gång så jag hoppas på att det blir flera ägg nu, sist blev det ett till mig och inga till frysen. lycka till alla oavsett vilken fas ni befinner er i! :)

Lycka till på fredag! Hoppas på många fina ägg!
  • Mysan10

Hej, jag började spraya för 10 dagar sedan, direkt efter mensen var slut skulle jag börja. Nu har jag läst att man ska börja ca 1 vecka före mens och därför få en blödning på spraydag 12-14. Barnmorskan sa till mig att jag skulle ringa efter 14 dagar oavsett om jag fått mens eller inte, men jag kan ju inte få mens redan nu eftersom det bara var 2 veckor sedan sist? 

Hur har ni gjort? Vilken dag började ni spraya på? och vad händer om man inte får en blödning? 

Jag började spraya på cd 21 och då ska man få mensen ungefär som vanligt men har hört att man kan börja på cd 1 och då får man ju ingen mer blödning. Men som Liil skrev, ring din klinik och kolla! Detsamma hoppas det lyckas för er!
  • Mysan10
    Happyland skrev 2015-04-29 10:53:24 följande:

Då är jag på sprutdag 8 idag. Östradiolvärdet på dag 6 var bra, 1400 mot förra IVF:n då det var 240, så jag hoppas att mina höjda doser ger några fler äggblåsor. Ska in på UL imorgon och se hur det ser ut.

Är det någon mer som går på Sahlgrenska här?

Vad skönt att värdena är bra! Jag går också på Sahlgrenska :) Gjorde du nedreglering eller startade du med sprutorna direkt?
  • Happyland
    Mysan10 skrev 2015-04-29 11:05:55 följande:

Vad skönt att värdena är bra! Jag går också på Sahlgrenska :) Gjorde du nedreglering eller startade du med sprutorna direkt?

Tack!

Sprayade för nedreglering först.
  • PD1984

Jag har fått börja spraya på cd 21 o sen fått mens 7-8 dagar efteråt
  • väntar2015
    Mysan10 skrev 2015-04-29 10:58:38 följande:

Lycka till på fredag! Hoppas på många fina ägg!

Tack snälla du! Jag hoppas också på många fina ägg :) hur ligger du till i behandlingen?
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj