• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Pommac1
    väntar2015 skrev 2015-04-18 18:35:33 följande:

Hej! Har en fråga om Gonal-F, Jag hade tidigare bemfola och den sprutan skulle man ta ut 5-10 min innan man skulle använda den. Denna gång ska jag använda gonal-f och ikväll är det dags för första sprutan :) Hur är det med den, kan man använda den på en gång man tagit ut den ur kylskåpet?

Kommer inte ihåg hur jag gjorde med den. Men det borde väl stå i biskrivningen? Eller googla? Tror inte det spelar någon större roll.
  • väntar2015
    Pommac1 skrev 2015-04-18 22:17:14 följande:

Kommer inte ihåg hur jag gjorde med den. Men det borde väl stå i biskrivningen? Eller googla? Tror inte det spelar någon större roll.

Nej det stod inget om det där. Så antagligen behövs inte det. Det gick då bra igår iaf :)
  • Ia84

Hej!

Hoppar in här för snart är det äntligen dags för oss att gå på vårt första besök. Vi kommer gå på carlanderska i Göteborg. Ska göra vår första ivf efter att ha försökt få barn i ett par år. Utredning har inte visat något direkt fel på oss förutom att jag ibland har uteblivna ägglossningar.

Vi har fått tid för första besöket 4/5. Sedan ska jag ha mens runt 14/5 så hoppas få sätta igång med behandlingen redan då. Det ska bli så spännande detta och man hoppas verkligen att det blir en graviditet utav det hela!

• Det vackraste

Testat?

Kingston skrev 2015-04-17 18:34:49 följande:

Hejsan hoppsan!

Hoppar in här om det är ok.

Vi gick igenom vårt första ivf i februari. Tyvärr slutade det med missfall i v.8. Vi har två st. 5-dagars kvar i frysen och jag vill egentligen bara komma igång med det nu.

MEN (som vanligt finns det alltid ett men) nu vill inte min mens komma... Vet inte vart den blivit av och är nu på dag 32 (normal cykel för mig är 25-27 dagar).

Vi har dessutom en resa inbokad i maj så ja nu lär vi ju missa chansen i maj :/

Så jäkla typiskt! För att inte säga tröttsamt...

Hejsan hoppsan!

Vi gick igenom vårt första ivf i februari. Tyvärr slutade det med missfall i v.8. Vi har två st. 5-dagars kvar i frysen och jag vill egentligen bara komma igång med det nu.

MEN (som vanligt finns det alltid ett men) nu vill inte min mens komma... Vet inte vart den blivit av och är nu på dag 32 (normal cykel för mig är 25-27 dagar).

• Kingston
    Det vackraste skrev 2015-04-19 14:39:11 följande:

Testat?

Hejsan hoppsan!

Jag testade men bara minus... Nu kom mensen (5 dagar för sent) så vi får se hur vi gör härnäst.

Vill ju så gärna köra på men är kroppen redo? Och sedan är det ju den där förbaskade ekonomin som man skall ta hänsyn till också =\
  • Gweny
    Kingston skrev 2015-04-19 19:34:57 följande:

Jag testade men bara minus... Nu kom mensen (5 dagar för sent) så vi får se hur vi gör härnäst.

Vill ju så gärna köra på men är kroppen redo? Och sedan är det ju den där förbaskade ekonomin som man skall ta hänsyn till också =\

Uch jättetråkigt!!

Sen som du säger är det ju inte billigt direkt för er som måste betala själva
  • Idis90

Hej! Hoppar in här om det är okej :) Efter ett misslyckat färskförsök ska jag nu i maj göra ett Fet försök, om dom överlever upptiningen. Hur mår ni andra som håller på med Ivf? Jag känner mig jättedeppig. Känns som det aldrig kommer att funka...

• väntar2015
    Idis90 skrev 2015-04-20 10:20:47 följande:

Hej! Hoppar in här om det är okej :) Efter ett misslyckat färskförsök ska jag nu i maj göra ett Fet försök, om dom överlever upptiningen. Hur mår ni andra som håller på med Ivf? Jag känner mig jättedeppig. Känns som det aldrig kommer att funka...

Hej! Vä?kommen hit :) så skönt att kunna läsa om andras erfarenheter och att kunna skriva av sig om sånt man kanske inte pratar med allt för många andra om. Hoppas du har fina ägg som klarar upptiningen fint! Jag tycker humöret går mkt upp och ner... men känner som dig, om det inte funkat hitills på alla år hur sjutton ska det kunna funka nu? Men jag känner mig ändå hoppfull och måste för att orka försöka tänka positivt. Förr eller senare är det våran tur :)
  • Kingston

Hej hej! Du är bland vänner här och vi är många, inkl. mig själv som känner som du...

Deppigt, grått och trist! Man har svårt att se ljusglimtarna... Men man får bara försöka ännu hårdare, för dom finns där!

Jag skall också göra mitt första FET i maj. Går på Carlanderska... Vart går du?

Jag är jätterädd att mina ägg (har "bara 2) inte skall klara upptiningen!
  • Gweny

Välkommen in. Här är vi många som kämpat länge och fällt många tårar. Det skuggar ens liv och man kommer liksom inte vidare i livet!

Hoppas vi alla ska få lyckas.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj